3 mei 2025, 16:13:43

De eitjes van Nina en Wuppie UPDATE

Gestart door ziralioness, 11 maart 2005, 12:15:13

« vorige - volgende »

ziralioness

16 maart 2005, 16:50:24 #15 Last Edit: 16 maart 2005, 16:53:28 by ziralioness
Hier een paar foto's van het koppel en de eieren, en natuurlijk ook de andere boefjes... alleen Ricky wilde niet poseren. ;)

Er zijn trouwens inmiddels in elk geval 4 eitjes!!!!

Nina: Alles goed daarbinnen lieverd??

Nina: Ik blijf wel op de uitkijk.... (en ja, op de uitkijk is hij... hij is heel fel als je bij het blok in de buurt komt, mens of parkiet!! :P)

En in het blok... Wuppie!!

Wuppie, een boze bal gepofte veren... :P

En ja hoor, daar zijn ze... de eitjes!!!

Sparky's mooie koppie... :D

Kiko is ook nieuwsgierig....

Sparky; hmm... spannend... zal ik eruit of blijf ik erin?

Sparky poseert...! :D

Kijk eens goed..??

Ja hoor... Pappa Nina op de eitjes!!! (sorry onscherpe foto..)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

margreet

hallo Diana,

Leuke foto's, heb je eitjes al geschouwd?. Zijn ze bevrucht?

groetjes Margreet

ziralioness

Helaas, ze zitten er constant op en ik wil ze ook niet storen, dus heb ik nog niet kunnen schouwen...  :( Hoop wel dat het later vandaag lukt!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Lin

gefeliciteerd met je eitjes, wat spannend!! ik weet hoe je je voelt, ik kan elk moment een kleintje verwachten. succes!!!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Gisteravond laat ging Wuppie ineens even het broedblok uit. Ik heb onmiddelijk mijn kans gegrepen en de eitjes geschouwd.

En de stand is...............

6 Eitjes.... 3 lijken BEVRUCHT!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Zodra ik ze terug had gelegd ging mammie er ook meteen weer op, en ze zitten nu ook weer braaf te broeden... dus ik heb een kansje op jonkies!!!!

Ik ben echt heel benieuwd, ik houd het in de gaten!

margreet

hallo Diana,

Hardstikke leuk meid, nu volgen 2 spannende weken.

groetjes Margreet

trienke

Gefeliciteerd met 3 bevruchte eitjes  :)

Spannend zeg.

Groetjes Trienke

Lin

Oh wat spannend. Alleen je schreef oppakken, dat hoeft toch niet als je schouwt?

Jeetje ik duim met je mee hoor, hartstikke leuk!

Tara

Hoi Diane,

wat leuk te horen dat er al drie bevrucht zijn, de kans is groot dat er nog bevrucht zullen zijn hoor!
Ik vind het echt erg mooie foto's die je gemaakt hebt, lief hoor ;)

Veel succes met je nestje!

Groetjes, Tara

ziralioness

Bedankt allemaal!!!  :D

Helaas moest ik de eitjes wel even oppakken, omdat mijn blok nogal onhandig in de voliere staat. Ik kan er niet met een lampje in... Ik hoop hem in de toekomst aan de voliere op te kunnen hangen, liefste aan de buitenkant, dan hoeft oppakken volgende nestje niet. :D
Maar ja dan moet ik wel een paar tralies uit de voliere zagen en een manier verzinnen het gat te dichten als er geen blok hangt... misschien een luikje zagen? Afijn, ik kijk nog wel even.  :D

Lin

Ik snap hem. Maar niet teveel oppakken he!  ;D

Paul

Hoi Diane,

Wat goed dat er zeker 3 bevrucht zijn vaak zijn er dan ook al meer bevrucht alleen is dat dan nog moeilijk zichtbaar.
Knappe ouders ook dus de jonkies zullen ook kanjers worden :)
Een ei oppakken kan op zicht geen kwaad wel altijd even je handen wassen omdat het vet in je vingers de porien kan verstoppen.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan de kans is heel groot dat er wel een aantal zullen uitkomen als ze zo goed broeden :)

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik had zeker mijn handen gewassen voor ik de eitjes oppakte.. ;) Dat leek me inderdaad verstandig. Ik ga ze nu ook niet meer schouwen; ik weet dat er eitjes bevrucht zijn dus ik wacht af...  :D :D :D Ik ben zo benieuwd en zo blij, eindelijk eens bevruchte eitjes!!!!!  :D

Riny

Hoy Diana
Gefeliciteerd met je bevruchte eitjes!!!
En ik ben helemaal verliefd op jou Sparky
Groetjes en succes Riny ;D ;D ;D

Anita1

;D ;D ;D als je dit verhaal zo leest ga je er echt helemaal op in zeg!! echt zooo gaaf geschreven ook,en dan met die gave fotos.
ik krijg er zelf ook helemaal zin in hahahaa.
bij mij zijn ze binnen flink aan het wipwappen en gaan ook steeds het broedhok in!
heeel leuk dat je 6 eitjes hebt joh,en wie weet straks.geniet er maar lekker van.kusss anita :-* :-* :-*