18 juli 2025, 05:00:02

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

kimmie

Heey Ivana,

Precies, een week meer of minder maakt nu ook niet meer uit... ;D
Voor haar komt vast ook nog wel iemand... :D

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Anja

Hoi Ivy,

Het zijn weer schitterende foto's. En een mooi kunstwerk op je behang  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Agnes

Hoi Ivy,

Mooie foto's weer!

Ik ben blij dat ik geen behang heb :P ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

chica

hallo
ik ben ilse en het is de eerste keer dat ik hier kom in jouw verhaal.
het is een heel luek verhaal naja ik moet eerlijk zeggen dat het meer op een dagboek lijkt hihi.
en wat een mooie valkjes heb je zeg. :)
ik weet dat lady naar kimmie gaat.kimmie heeft wel geluk zeg om zoon mooi valkje te krijgen.het zijn alle 4 hele mooie valkjes.
ik kom zeker wel vaker nog eens langs.
groetjes ilse ;D

*Yvon

Hoi hoi

Wat gaat dat hard !!  ;D
1 voor 1 gaan ze al vliegen.  ;D
En ook al aan de trosgierst,nou dan kan het toch wel ineens heel snel gaan.
Je behang gaat echt al een mooi kunstwerk worden,dat heeft dalijk niemand.
Een eigen valkendesign.  ;) ;D
Jessie ziet er heel mooi uit zo en Makker met z'n xtra oranje stippies.  ;D
Ze staan allemaal mooi op de foto.  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

aad

hoi Ivy

Gaat rap zeg .. voor je het weet vliegen ze het huis uit , of in  ;D
En behang afstomen hoef ik ook niet  ;) ;)

groetjes aad

Ivy

Haaaai Aad.
Als je het werk sneller af wil hebben, laat me weten, dan stuur ik ze jouw kant op :P

Hier is alles prima. Daisy doet al met de rest mee, ze klimt zelf de kooi uit en gaat ook eten met de rest. Nog niet de kooi in maar op het speelplek zat ze gisteren ook van rode peper te snoepen. Vandaar dat ze een mooie rode borstje heeft  :D

Vandaag kwam Lady ook voor het eerst vanzelf de kooi uit. Ik maakte me een beetje zorgen om haar, omdat ze al drie dagen achteruit vloog ipv vooruit... Maar eindelijk heeft zij het ook al door

Ze zijn lekker speels en trosgierst eten ze inmiddels allemaal. Als je een bak zaad onder hun neus zet, dan gaan ze er ook al mee spelen, maar pellen hou maar. Waarom moeilijk doen als papa nog steeds lekker eten geeft...
Nicky negeert ze al volledig, ze heeft alweer twee eitjes gelegd en is alleen maar daarmee bezig.

Bink en Daisy

Lady

Inotje heeft een boze blik hihi. Ze heeft zo'n gezichtje dat ze altijd boos kijkt. Ondertussen is het stiekem gewoon een schatje.

Sammy probeert nog steeds zijn geluk met Nicky...

maar als dat niet lukt...

Hoe onaardig hij aan heb begin was tegen Jelle, nu zijn ze toch wel vriendjes geworden. Een paar dagen terug liet hij zich kroelen door Jelle, nu kroelt hij hem terug...
Jelle zit nog steeds het liefst in de kooi, maar heel af en toe komt hij ook uit en dan wil hij er niet meer in hihi. Hij stapt wel op, maar het duurt eventjes. Op mijn hand krijg ik hem alleen als hij ergens anders zit, van de kooi stapt hij alleen op een stokje. Maar dat geeft niet...

Kleintjes zijn al aardig tam, in ieder geval stappen ze alle vier goed op, dus de kooi in gaat makkelijk. Daisy is het koppigste - ze was als eerste los en ze laat ook zien dat ze liever met andere vogeltjes zit dan met mij... maar ze is verder een heel lief vogeltje. Ik zal haar straks apart nemen, zij moet namelijk wel tam weg... Ik zag haar gisteren wel dat ze bij me wou komen, haar drie familieleden zaten bij mij en toen Makker er ook bijkwam, wou ze komen, maar net voor veranderde ze toch van vliegrichting en ging ze ergens anders zitten.

Lady behalve dat ze achteruit kan vliegen  ;D is ook aardig tam. Ze laat zich ook nog steeds kroelen en blijft lekker bij me zitten. Wie weet hoe dat verder gaat nu ze het doorheeft hoe het vliegen werkt.

Inotje houdt het meeste van kroelen. Ze draait ook haar koppie zodat ik overal goed bij kan :), een echte moppie.

En Bink is gewoon een lekker ding. Hij blijft ook nog steeds zitten, hoewel hij vandaag ook al een stukje vloog. Maar het zal niet lang meer duren voor hij net zo als Daisy overal naartoe kan. Ik heb ze allebei op de tak gezet, want zij wilden er zo graag bij maar voor 1 of andere reden proberen ze liever het raam uit dan de tak op...

Sammy is een fluittalent... in die twee weken dat Jelle boven zit heeft hij al stukjes van feyenoord lied geleerd. Hij geeft het nog wel zijn eigen draai, voegt er zijn eigen creaties toe (het liefst wipgeluidjes van Nicky, zijn grote liefde) maar het is wel herkenbaar...
Dus ja, alles gaat z'n gangetje :D

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

kimmie

Hoi Ivana,

Wat een leuke foto's!!
Ze zijn om te  :-* :-*

En die Lady... Achteruit vliegen :D
Nog even en ze eten al zaadjes...
Wat gaat de tijd hard...!!

Die Sammy :D...
Het klinkt vast erg grappig als hij het liedje van Feyenoord fluit...

Groetjes Kim

aad

Citaat van: Ivy op 14 februari 2007, 15:20:23
Haaaai Aad.
Als je het werk sneller af wil hebben, laat me weten, dan stuur ik ze jouw kant op :P

ha die Ivy

Denk dat ik ze maar naar Almere stuur  ;) ;)
En jee wat heb je weer veel geplaatst .. heb ik geen tijd voor 's morgens om half 6  ;) ;)

Groetjes aad

Ivy

Hoi Aad.
Sorry, ik kan niet iedereen plezieren, ik weet 1 iemand die juist heel veel foto's wil zien ;D

Hoi Kim.
Sammy leerde het liedje van Jelle. Jelle kan het beter:
http://www.youtube.com/watch?v=zn8wOEL40Ro
;D

Groetjes, Ivana

kimmie

Hoi Ivana,

Wat kan hij dat goed :D
Karel fluit alleen als ik er niet ben  ::)
Ik heb het geprobeerd om op te nemen met mijn telefoon, maar dan is het zo zacht dat je die telefoon bijna in je oor moet stoppen om het te horen ;D

Sorry Aad, maar ik wil graag heel veel foto's zien van mijn Lady ;D

Groetjes Kim

aad

18 februari 2007, 10:18:50 #1481 Last Edit: 18 februari 2007, 13:48:51 by aad
als je dan veel foto's wil zien , plaats ik er hier ook af en toe maar eentje  ;) ;)

oooooo vekeerd begrepen ..  jouw lady .. na ja ik laat hem maar staan nu  ;)

kimmie

Aad, Wel een hele lieve foto hoor..!!

Hoi Ivana,

Hoe gaat het nu in je schatkamer...?
Willen ze de zaadjes al een beetje pellen...?

Krijgen we ook weer een keer foto's te zien van Jelle en de rest?

Groetjes Kim

Diaantje

Wat enorm gaaf zeg dat fluitje van Jelle! echt super!

Jammer dat niemand Inotje nog heeft gereserveerd... maar komt vast wel..
Ik heb mijn tweede valkje via Karin gereserveerd maar vind een lutino echt super mooi.
Ach ja wie weet komen er in de toekomst wel meer bij... je weet maar nooit...
Dan wordt het zeker een lutino..

groetjes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Ivy

Hoi!
Hier alles goed...
Vandaag heb ik Daisy en Lady beneden genomen, ze zullen hier moeten laten zien of ze goed zelf kunnen eten. Van Daisy weet ik het antwoord eigenlijk al, ik heb haar al vaak zien eten, zelfs de groente en pellets, ook met snoepstaaf heb ze al geworsteld. Lady heeft ook van snoepstaaf gegeten, en ik weet dat ze ook goed van trosgierst eet, maar eventjes kijken of ze zich op gewicht kan houden, anders gaat ze nog terug boven.

Laatste foto's van Daisy en Lady boven:

en nog eentje van Jessie, die zit heel graag bij haar zusjes... grappig eigenlijk. Ze geeft ze voorkeur boven die anderen...

Ergens eind van de week zet ik Binky en Inotje ook bij ze, en al snel moet ik ze gaan missen allemaal.

Daisy en Lady vinden het niet erg leuk dat ze van de omgeving verandert zijn en ze zitten stilletjes op het stokje waar ik ze gezet heb. Ze kijken een beetje rond maar ze zijn wel erg alert. Ik hoop dat ze nog wel een beetje gaan eten straks :)

Hoi Diaantje, ja, Jelle is erg lief als hij fluit hihi. Maar nu laat hij het vooral aan Sammy over, jammer genoeg.
Leuk dat je een valkje bij gaat nemen.

Heee Aad. Bedankt voor de foto van Leiaatje hier ;D ;) Wat knap dat ze al uit het voerbakje eet, hoe oud is ze nou?

Hoi Kim. Zoals je ziet, gaat alles goed. Hoe de zaadjes gepeld worden zie ik wel heel snel ;D... en jij natuurlijk hoor je het ook snel van mij.

Groetjes, Ivana