16 mei 2025, 18:13:21

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ineke

Ach gut, wat lief dat tongetje!

Ankie

Ja lief he ....Ivana haar eerstgeborene !!

Monky

:-* :-* :-*

Yara wil dat alleen in het donker...nog steeds  :P ::) ;D
Het zit dus toch wel een beetje in de familie hahaha...
Wat een heerlijke foto...Ik zwijmel helemaal weg...

Groetjes,
Monky

Ivy

Aaaaaaaaw gossie wat een lief foto!
Mijn klein dropje!

Hoi Monique.
Ik hoop voor je dat je gauw ook met Yara in het daglicht kan knuffelen! Ik heb hier enorm veel succes geboekt met wc-sessies. Wel begrijp ik dat Yara wat wantrouwiger is, ze moest wel drie injecties krijgen... maar je zul het zien, op een dag komt er een doorbraak en dan sla je haar niet van je schouder af ;D
Is mijn eigenwijsje ook nog niet aan het knuffelen? Hij was wel de dapperste hier, hij landde ook het vaakst op mijn hoofd enzo... Met geduld kom je er wel, ik weet het gewoon!

Gisteren liet ik Makker en Nicky bij de rest in de grote kooi slapen, het ging wel goed, iedereen had 's ochtends nog alle veren... Overdag waren er wat conflicten dus heb ik die twee maar weer apart gezet. Misschien een paar keer laten slapen met z'n allen helpt Makker om te leren dat hij de kooi moet delen... Hij is wel ontzettend lief en nu ze niet meer broeds zijn (laatste twee dagen zag ik ze niet meer wippen dus duimen dat het zo blijft) lopen ze weer lekker samen door de kamer, het is echt een mooi gezicht, en dat lief geluidje van hun pootjes... tapa tapa tapa op de laminaatvloer, geweldig gewoon....

Groetjes!!!
Kusjes aan al mijn vertrokken babies :-* :-* :-*
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

Hoi!
Vandaag gaan Rikkie en Vlekje weg. Ik moet zeggen dat ik er best veel moeite mee heb, Rikkie is zo tam geworden - hij stapt op, hij laat zich kroelen, hij komt gewoon naar me toe...
Toch kreeg ik iets anders terug... Sammytje liet zich vandaag ook eindelijk kroelen!

Ik was Rikkie aan het kroelen en Sammy wou ook een kroeltje en ik ging hem kroelen zonder dat hij het in de gaten had.

Toen mocht ik ze dus beide uitgebreid kroelen:

Ze zitten nu al met z'n allen in de kooi (7stuks dus) en ik moet zeggen dat het veel beter gaat dan ik verwacht had. Makker gedraagt zich meestal lief - als hij geen zin heeft in gezelschap, gaat hij met Nicky in een andere hoekje zitten, maar vaak zitten de drie jonkies samen aan een kant en de vier oudere vogeltjes samen in de lagere gedeelte.

Ik hoop dat ik straks de sterkte heb om Rikkie mee te geven :-[ :D. Hij krijgt vast een fijn leventje maar toch ... van het bangste valkje uit het nest naar de grootste kroelkont (hier dan) dan ga je echt hechten.

Voor de rest heb ik geen nieuws meer... nou ja, ik ben eindelijk officieel bachelor geworden, mijn scriptie is ingeleverd en ik kan eindelijk het huis schoonmaken  ;D ;D ;D

Groetjes!
Ivana

Riny

Hoy Bachelor Ivana.

En ik hoop dat je het vandaag niet al te moeilijk hebt, met afscheid nemen.
Ik zal aan je denken.
Niet te hard poetsen, want daar krijg je schrale handen van.
Groetjes Riny :D

[/size]

Ankie

Ha Ivana

Gefeliciteerd hoor !! Goed gedaan !! Pak van je hart !! Kan je weer verder !!! Deze heb je verdient !

Wat gaaf dat je Sammy het mogen kroelen !!!!
Ik ben blij dat het zo goed gaat met z'n alle in een kooi !!

Sterkte met het afscheid nemen van Rikkie !!
Gaat hij ver weg of kan je hem af en toe opzoeken ?

Veel plezier met poetsen....en je kan handschoenen aan doen hoor !!! Krijg je geen schrale handen ;D

Groet van ons !

Ineke

Heeeee, wat goed, gefeliciteerd!
Dit hoopt iedereen die binnen valkjes heeft:

Wat lief!

Caroline

Gefeliciteerd!!!  :D

Wat een heerlijke kroelfoto's!!

Succes of moet ik zeggen sterkte met poetsen.  :P

Groetjes!!

PS. sterkte met afscheid nemen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Ivana,

Van harte gefeliciteerd!!!

Je foto's zijn weer om te smullen  ;D ;D ;D

Ik wilde je even zeggen dat ik Yaro en Yara lekker gezellig bij elkaar in de kooi heb gezet. Ik heb aan de buren gevraagd of die ze af en toe even los wilde laten. Het gaat helemaal goed komen  ;)

Geef maar een knufje aan de ouders  :-*

Groetjes,
Monky

Petra en Cheeky

Ha Ivana,

Wat een superheerlijke kroelfoto's heb je zeg! Afgezien van wat er op staat, zijn ze ook nog eens superscherp en mooi genomen! Complimenten girl!

En dan ook nog bachelor geworden.... Ik blijf het een raar woord vinden, alsof je vrijgezel bent geworden... maar da's toch echt niet zo!  ;) :) Hoe dan ook, het is een hele prestatie, dus van harte gefeliciteerd!

Ik hoop je snel weer in het echt te zien en te spreken!

Groetjes,
Peet

Ankie

He Buuv

Hoe is het hier !!?
Alles goed met mijn toekomstige logees ???

Groet van Ankie

Ivy

Hoi!
Goh, een tijdje geleden dat ik hier iets schreef :o
Rikkie en Vlekje zijn allang weg en het leven gaat verder hier met mijn 'vlucht' van vijf valkjes.
Ze schieten wel goed met elkaar op, soms gaan ze een beetje snavelvechten maar gezien vooral Makker&Nicky het doen maak ik me daar niet te veel zorgen over. Wel vind ik het erg dat Makker Nicky aan het plukken is. Het is nog niet zo erg en ze heeft nog geen kale plekken, maar ik vind het zo zielig om weer eens een schreeuw van Nicky te horen en dat klein wit monstertje zit lekker aan het veertje te kauwen die hij net uittrok ::). Het is nog niet ernstig, maar Nicky durft zich steeds minder door Makker laten kroelen. Hopelijk vindt hij gauw een nieuwe hobby :D want ik heb Sammy al een paar keer gezien hoe hij Nicky probeerde te versieren en dat zou al mijn plannen in de war brengen ;D.

Laatst heb ik in een dierenwinkel iets leuks gevonden...

Er zitten drie aparte zakjes in en je moet de inhoud van 1 een kwartier koken, daarna gooi je de pasta gedeelte in en aan het eind strooi je nog wat vitamines eroverheen. Het zag er zo lekker uit dat zelfs ik wilde het proberen!

Natuurlijk dachten de birds er heel anders over, maar als wij pasta eten, dan zijn ze niet weg te slaan! Ondankbare monsters >:(
Maar popcorn, dat lusten ze weer wel...

Makker was vanavond een blauwe AH woepie aan het slopen, hopelijk wordt dat zijn nieuwe hobby ;D

Verder is het wel rustig, wel heb ik M&N gisteren weer zien paren

Sammy wordt steeds witter en er komen nog steeds witte veertjes bij, ik ben benieuwd hoe wit hij in deze rui gaat worden. Hij is nu een beetje gespikkeld.
Met Joepie heb ik vanavond ook een klein succesje geboekt, hoewel... niet echt klein, ze liet zich eindelijk even kroelen zonder dat ik haar vast hield, ze genoot met oogjes dicht en al. Mijn mishandeling werpt vruchten af haha.

Ik heb voor ze weer nieuwe pellets gehaald, deze keer Nutribird voor grasparkieten. Joepie en Jessie lijken ze wel lekker te vinden, ik heb ze nu door zaden gemengd en hopelijk gaan ze straks allemaal een beetje er van eten. Uit de hand gaat het wel, maar ja, uit de hand aten ze Harrisons ook... Nu nog uit het bakje.

Dat was ongeveer alles voor de laatste paar weken... en oh ja, wat is het koud!!!

Groetjes, Ivy

aad

hoi Ivy

Idd ziet er erug lekker uit  ;)
Kon het hier in de supermarkt niet vinden  ;)
Leuke foto's trouwens  :)
Enne in winter als het vriest dan is het koud .. loop de hele dag buiten viel best mee  ;)

Groetjes Aad

Ineke

He Ivy, soortgelijk spul heb ik ook! Zonder pasta, maar met groentes waar je kokend water overheen moet gooien. Ik vond t ook lekker uitzien en ruiken, maar de vogels namen twee hapjes en toen was t niet meer interessant ::)
Vanmiddag maak ik t nog ns :)
Leuk he, om de veranderingen te zien. Grijze Sammy die witter wordt.