16 mei 2025, 01:30:59

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Monky

Ivaaaaaanaaaaaaa......

Is je scriptie al af? ;D

Wist je dat Yara een kroel kip is in het donker  ???

Er is hoop ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Monky

Hier zijn volgens mij geen woorden bij nodig  :)

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Wat lieeeeeeeffffffff !!  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ivy

Hallo!
Laat ik maar weer eens iets van me horen...
Ja, mijn scriptie is eindelijk af, maar natuurlijk niet zonder problemen. Ik heb hem vorige week zondag ge-emaild, kreeg ik vrijdag van mijn docent te horen dat ie niet is aangekomen :-X. Zo is dus een week verloren voor niks. Ik snap het niet, want het staat tussen 'verzonden berichten' en ik kreeg geen melding ofzo. Techniek is niet altijd zo handig dus... Mijn deadline van de studiebegeleider is 13 oktober, dan moet de cijfer al binnen zijn, dus ik hoop dat mijn scriptiebegeleider snel de scriptie leest en niet te veel kritiek heeft...

Met de vogeltjes gaat alles goed. Mijn twee rakkers Rikkie en Vlekje zitten ook nog steeds bij me omdat de voliere waar ze naartoe gaan nog niet helemaal af is. Het is wel geheel overdekt maar er moest nog een deur in en nog wat af, maar ze worden waarschijnlijk volgende weekend opgehaald. Ik heb in Rikkie een enorme kroelkont ontdekt mbv wc-sessies :D. Ik heb het echt niet verwacht, hij was de bangste, maar hij laat zich nu ook in de kooi kroelen. Als ze los zijn dan blijft hij nog wel uit de buurt van mijn handen (tenzij ik iets lekkers vasthoud) maar hij is nu tammer dan Vlekje, die eerst juist tammer was...

Mijn eigen birdies doen het ook goed. Makker heeft al niet zo veel zin in het broeden, hij zit altijd maar een paar uurtjes in het blok en dan klimt Nicky in voor controle en kruipt Makker eruit... Ik ben al begonnen met eitjes weghalen, nog drie eitjes en dan haal ik het blok weg. En als Rikkie en Vlekje weg zijn, zal ik kijken of Makker (en Nicky natuurlijk) in de kooi kan bij Joepie, Sammy en Jessie.

Joepie die ook eigen kroelsessies heeft vind het heerlijk. Ze laat zich uitgebreid kroelen, ze draait haar hoofdje zodat ik overal bij kan, maar alleen als ik haar vastpak. Als ze los rondloopt dan laat ze zich niet kroelen. Ik ga gewoon door want ik weet dat ze het lekker vindt en hopelijk kan ik haar straks kroelen als ze los zit en ze leert ook hoe ze het met de vogeltjes kan doen. Sammy wil altijd zo graag gekroeld worden maar ze pikt hem nog steeds weg...

Sammytje heeft tijdens de schrik een paar vleugelpennen verloren en die groeien nu terug en zover zie ik nog geen stippies... dus mutatiecalculator werkt wel goed en Sam is zo goed als zeker een manneke :D. Hij fluit ook veel dus ik dacht geen ogenblik dat hij een popje zou zijn, maar nu is het nog extra bevestigd.

Nicky zie ik nu dus heel weinig, omdat ze maar heel even eruit gaat om te vliegen en na twee uur kruipt ze weer het blok in. Die zal broeden wel missen, maar het is nu welletjes.

Ik heb de laatste tijd geen foto's van ze gemaakt wegens tijdgebrek maar ik zal het gauw inhalen :D. Want het zijn echt plaatjes allemaal! Makker is nu bijna klaar met de rui, zijn kuif is bijna volgroeid en zal dus geen bezwaar teben hebben om op de foto te gaan voor zijn tante Softie ;D.

Tot gauw!
Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ineke

Dan zouden we  Sammy bij Tony moeten zetten, die wil ook met Teun kroelen maar krijgt nul op de rekening. Maar ze blijft volhouden :)
Nou, dan maar wederom succes met je scriptie!

Riny

2 oktober 2006, 11:16:38 #1220 Last Edit: 3 oktober 2006, 10:51:05 by Riny

Hoy Ivana
Ik duim heel hard voor je dat je scriptie goed bevonden wordt.
Je zult er nu onderhand je neus wel van vol hebben.
Ik ben benieuwd naar de foto's van Sammy.
En Makker heeft groot gelijk dat die niet op die neppers gaat zitten.
Groetjes Riny :D

Monky

Hi Ivy,
Yara wilde vandaag even laten zien hoe mooi ze is  :D

In mijn dagboekje staan nog meer foto's. Ze had een hele goeie avond  ;D

Groetjes,
Monky

Ivy

4 oktober 2006, 19:50:28 #1222 Last Edit: 4 oktober 2006, 19:55:30 by Ivy
Hoi hoi!
Ook ik heb een paar dierendagfoto's. Nou ja, voor mij is elke dag dat ik naar Intratuin ga een dierendag ;D, de kleine aapjes kregen een nieuwe parapluplant en een nieuwe bamboo.

Makker stuurt Rikkie met een knauw terug naar de parapluplant... tja, je mag niet luieren met zo'n strenge papa haha.

's Avonds zijn de ouders ook nog aan het werk gegaan om af te maken wat hun kinderen begonnen zijn. Hoewel, veel hoeven ze niet te doen.Zoals te voorspellen is er aan het eind van de dag niks meer over van de parapluplant. De bamboo hadden ze net ontdekt, dus die zal ook niet zo lang meer leven :o ;D

Makker heeft ook een andere hobby... de gordijnen beklimmen. Blijkbaar heeft hij geen trauma aan overgehouden dat hij zichzelf bijna heeft opgehangen...

Hij klimt altijd nog achter en komt weer terug...

Vandaag is de een na laatste nepeitje uitgekomen (het blok uitgekomen) en morgen zal ik de laatste ook uithalen. Dan haal ik morgen avond ook het blok weg, hopelijk zullen ze niet al te boos worden :D. Ze hebben 6 mooie kindjes grootgebracht dit jaar en ik ben zeer trots op ze. Volgende jaar mogen ze weer babytjes, maar nu moeten ze even uitrusten.

Hier 1 van hun producten :D, mijn lieve Jessie

Hier met Sammy

En hier Rikkie met zijn mama.

Hij is erg knuffelig geworden, vandaag genoot hij weer volop van alle kroeltjes en kwam een keer vanzelf op mijn schouder zitten toen ik achter de pc zat...  :-*. Van hem zal ik ook heel moeilijk afscheid nemen :-X.

Joepie vindt de drukte niks, ze is gewoon onze zwakste vogeltje en wordt door iedereen weggepest (behalve Sammy)

Ze zal wel opgelucht zijn als Rikkie en Vlekje naar hun nieuwe huisje gaan.

En hier speciaal voor Riny: Sammytje... hij krijgt al een wit baardje.

en zijn kuifje is al heel...
Zo zag hij er uit toen hij net bij ons was.

De veren die uit zijn vleugel zijn uitgevallen tijdens schrik in de kooi groeien al goed terug, ze zijn mooi donker en stiploos. Hij is ontzettend lief en hij fluit heel veel, het lijkt nog nergens op maar hopelijk zal hij binnenkort het A-team deuntje fluiten ;D dan is Gerard ook weer blij.
De babies fluiten al (met een beetje misvorming) het deuntje die Makker fluit. Ze hebben dus wel talent om te fluiten, hopelijk zullen de nieuwe eigenaren van alle vijf mannekes veel plezier van ze hebben.

Zo, als jullie pc's nog niet zijn vastgelopen, dit was de foto update van vandaag!

Groetjes en nog een fijne dierendag!
Ivy en haar beessies

Riny

Hoy Ivana
Bedankt voor de mooie fotoreportage van Sammy.
Hij wordt echt mooi.
En geef je die brokkenppiloot van mij ,een extra dikke knuffel voor dierendag, uit mijn naam?
Groetjes Riny :D

Caroline

Prachtige foto's weer!!  :D

En ...... niet vast gelopen hoor.  :P

Wat is Jessie toch supergeel prachtig!!!!

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Hihi,

Die foto van Makker in de gordijnen ;D ;D ;D
Hoe krijgt ie het voor elkaar, het is een grappig gezicht :D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ineke

Ik sluit mij aan bij Agnes ;D want ik schoot gelijk in de lach.
Je foto's zijn altijd leuk, kunnen voor mij nooit genoeg zijn.

Ankie

Hoi Ivana

Das een poosje geleden ! 
Rafiki is echt een kind van zijn ouders hoor !! Das meestal zo ::).
Hij is al aan zijn 2de bamboe bezig en heeft nu ook kattengras gekregen ! Samen met Nala sloopt hij het helemaal ....maar Raaf is wel een ster in slopen hoor !!

Fluiten doet hij als de beste en de hele dag door !! Ik was vanmiddag erg moe en wilde even op de bank gaan liggen ....nou vergeet het maar !! Zazou en Nala waren zelf een dutje aan het doen ,maar Raaf floot de oren van mijn hoofd ! Hij is echt aan het oefenen en superondeugend !!
Overal in en op vliegen waar het niet mag natuurlijk en vanavond had ik voor het eerst moeite (nou moeite ) om hem in de kooi te zetten terwijl Zazou en Nala er zo inzaten. Gelukkig kan ik Raaf zo pakken ...maar hij had geen zin om naar binnen te gaan !! Als hij los is blijf ik lopen en ik was even aan wat rust toe !!

jE FOTO'S ZIJN WEER HELEMAAL TOP ...VOORAL MAKKER IN DE GORDIJNEN INDERDAAD !!
Groet van Ankie en een kusje van Raaf !!!!!

Ivy

7 oktober 2006, 21:58:08 #1228 Last Edit: 7 oktober 2006, 22:10:04 by Ivy
Hoi Ankie.
Oh wat ben ik trots op mijn eerstgeborene ;D.
Wat jij heb, heb ik hier dubbel - Rikkie en Vlekje zijn er nog steeds en die fluiten ook de hele dag door. De enige die wel een leuk deuntje kan fluiten, Makker, houdt zijn snavel en die gekkies fluiten de oren van mijn kop. Ze doen Joepie na, haar boze schreewtje, en dan moet ik steeds kijken wie haar weer bijt en blijkt het 1 van die twee te zijn en Joepie zit ergens te slapen...

En slopen??? Dat heeft ie niet hier geleerd hoor 8) :P ;D
Ik tel de bamboo's niet eens meer, dat is oneindige werk...

De twee ouders zitten alweer aan de wipwap. Ik hoop dat ze het voor hun eigen plezier doen, want de enige manier dat ze nog een blok zullen hebben dit jaar is als ze zelf eentje bouwen >:(. Het is wel een leuk gezicht om ze weer zien kroelen en snavelvechten ::)

Groetjes weer!
Ivana en haar monstertjes.

Ankie

He Ivana

Moet je kijken  ;D

Is ie niet heerlijk!?

Raaf kan er geen genoeg van krijgen en wij ook niet !
Ik moest het even aan je laten zien  ;D

Groet van Ankie