15 mei 2025, 12:16:36

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ineke

Domme ikke. Had je foto's al gisteravond gezien en niets gezegd. Blijkbaar erg onder de indruk van t hoge knuffelgehalte :) Wat onze gezamenlijke vriend Bink betreft: we moeten m maar delen. Hij heeft zoveel vriendinnetjes, als wij ruzie maken dumpt ie ons nog :o Trouwens, ik deel graag met je :)

Rob S

Hoi Ivy,

Tijdje niet geweest hier, maar wat zijn je valkjes mooi geworden zeg ;D. Ga je ze allemaal houden, of doe je er ook nog wat weg?

Groetjes Rob

Riny

Citaat van: Ineke op 16 september 2006, 17:56:15

:) Wat onze gezamenlijke vriend Bink betreft: we moeten m maar delen. Hij heeft zoveel vriendinnetjes, als wij ruzie maken dumpt ie ons nog

Ivy

Hoi Rob!
Inderdaad een tijdje... :D. Ik hou zelf een jonkie, Jessie, de geparelde lutino, mijn tweede.
De eerste en derde jonkie zijn al verhuisd. Vierde en zesde gaan samen weg naar iemand in Almere en vijfde, mijn andere lutino gepareld, gaat naar Monky, waar mijn derde jonkie al zit... Is het nog een beetje te volgen ;D.
Dus ik hou hier vijf vogeltjes over en ik hoooooop dat volgend jaar mijn Joepietje ook mama wordt en dan zou ik heel graag haar zoontje houden voor Jessie. Maar goed, dat is toekomst muziek... en gezien ze eigenlijk niks van Sammy wil weten twijfel ik of dat ooit gaat gebeuren...

Hoi Ineke. Je hoeft niet per se iets zeggen, stille bewondering is ook goed ;D. Ik ben blij dat we het eens zijn geworden over onze groene vriendje.

Ik heb verder niks te melden. Yara haar oogje is niet meer rood, alleen zie je het oogvlies nog steeds zitten. Ze is door al dat gemartel wel erg wild geworden :-\. Ik kreeg haar vandaag bijna niet de kooi in, terwijl ik alle andere gewoon kan pakken en d'r in zetten. Sorry Monky, maar ze is dus niet zo tam meer :(. Ik speel met het idee om haar boven op mijn slaapkamer te zetten in haar eentje en daar proberen of ze wat minder bang wordt... maar dat vind ik ook een beetje zielig voor haar, ze zit zo graag bij haar zussie... misschien zet ik ze wel beide gewoon boven, Jessie mag ook knuffelig worden. Ze komt wel bij me zitten, maar kroelen hou maar. Ik weet even niet wat ik moet doen...

Groetjes! Ivana

Hoi Bink. Laat je het me nog weten? Dan kan ik me voorbereiden op de concurrentie ;D

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

He Ivana

Ik weet natuurlijk niet hoe tam Monique Yara wil hebben ,maar anders is het misschien toch het beste om haar even apart te zetten en haar wat extra aandacht te geven zodat ze weer alle vertrouwen in je krijgt. Je kan het allicht proberen . Maar het is wel moeilijk !

Veel succes ermee !!

Raaf heeft het er naar zijn zin in zijn paleis !!!

Groet van Ankie

Monky

Hi Ivy,

Met Yaro gaat het allemaal goed. Het is zo'n lieverd. Op de meest onverwachtte moment gaat hij fluiten. Meestal als het net even stil is  ;D Ik ben echt helemaal verliefd op zijn koppie... :-* :-* :-* Ik heb hem nog niet kunnen laten vliegen. Ik was zo beroerd... En in het weekend had ik familie over dus lukte het toen niet vanwege de drukte. Maar hij heeft aandacht genoeg gehad, want ze waren allemaal helemaal weg van hem...Geef ze eens ongelijk  ;D ;D ;D

Wat fijn dat het zo goed gaat met Yara's oogje  :) Mag ook wel een keer, vind je niet?
Wat de tamheid betreft...Ik zou het fijn vinden als ze in elk geval zonder al te veel moeite kan opstappen op je vinger.
Lukt dat niet, dan is dat niet zo heel erg. Ik probeer het dan zelf en als dat niet lukt, dan gaat ze gewoon bij mijn wildjes wonen  :) Ik weet zeker dat ze het daar ook naar haar zin zal hebben  ;D Maar we gaan haar eerst proberen tam te maken  ;D Als jij begint, maak ik het af  :D

Oh ja!!! En wat een heerlijke foto's weer  :) Als ik even wilde opvrolijken dan keek ik weer even naar die foto's... Ik voelde me dan meteen weer een stuk beter  ;D

Groetjes,
Monky

Ankie

Hoi Ivana

Lukt het een beetje met je scriptie !!?

Groet van Ankie

Ivy

Hoi!
Ben er weer even!
Gezien Yara morgen weg gaat, moest ik natuurlijk nog wat foto's van haar maken...

Haar oogje is alweer goed, oogvlies is al rustig en is ook niet meer zichtbaar gelukkig. Monique zal haar nog wel in de gaten moeten houden, maar dat komt vast goed.

Mijn lieve Makker had van de week een 'near death experience'. Hij bleef hangen in de vitrage met zijn nagel en toen hij weg probeerde te vliegen, trok hij een draadje uit. Maar toen schoot zijn nageltje los van de vitrage en bleef hij met zijn nek op het draadje die hij net uittrok hangen! Ik schrok me rot, ik zag hem gelijk en ik kwam dichterbij, ik dacht dat hij met zijn nagel niet los kan komen en liet ik hem opstappen, meestal lukt het dan, maar hij bleef zo gek draaien! Ik dacht dat hij een hartaanval kreeg ofzo, toen zag ik dat draadje rond zijn nek en heb ik hem losgemaakt. Ik geloof dat we allebei bleekjes waren hierna! Ik wil niet eens aan denken als ik net even naar de wc was ofzo :-X
Hij kreeg een stukje melba toostje om bij te komen, het werkte...

Nicky heeft inmiddels alweer 4 eieren gelegd, ik laat haar nog 10 dagen broeden en dan gaat het blok weg voordat ze weer begint!

Ze broedt ook vaak overdag, Makker geniet van zijn vrijheid (als hij niet in de vitrages opgehangen is :-X).

Sammy en Joepie zijn nog steeds niet verliefd. Sammy probeert overal kroeltjes te halen, maar zelfs de babies pikken hem weg. Tja, straks als ze weg zijn, zal Jessie ook vriendjes moeten maken, hopelijk lukt het dan. Ik besloot om Joepie te leren kroelen en heb haar al een paar dagen achter elkaar gewoon vastgepakt en gekroeld. Ik moet zeggen dat het leek of ze het wel lekker vond! Ik ga verder met deze therapie en hopelijk krijg ik straks een kroelkip bij.

Jessie, mijn schoonheid, is ook nog geen kroelkip. Maar daar doe ik wat aan als ik meer tijd voor heb. Ze stapt wel goed op en dat is op het moment belangrijkst.

Nog een paar foto's...

Met Yara ben ik nu wc-training aan het doen ;D, ik dacht dat het hielp - gisteren kon ik haar in de kooi makkelijk pakken en eruithalen, maar vandaag was ze weer aan het fladderen... :-\
We zien wel...

Ik ben nog steeds bezig met mijn scriptie, die ik dus echt moet inleveren deze week, vandaar dat ik niet zo veel schrijf...
Straks ben ik klaar en ben ik hier weer veel vaker :D.

Groetjes!!!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Geweldige foto's!!!!

Echt genieten!!!

:D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Ivy,

Wat een schitterende foto's  ;D

Eigenlijk hoort deze er ook nog bij  ;D

Groetjes,
Monky

Riny

Hallo Ivana
Vandaag weer een kleintje minder :-\
Je nestje wordt steeds leger.
Gerda krijgt geduchtte concurentie van jou met foto's maken, jij kunt er ook wat van.
Heel erg mooi gedaan.
En wat onze gezamelijke vriend Makker betreft, die heeft er niets van geleden .
De zelfde avond heb ik hem nog gezien op de webcam.
Hij werd weer schandalig verwend.
Kom anders een langs met Sammy en Joepie in het Peelneutje.
Ik serveer er ook foepjanknollensoep!
Groetjes Riny :D

Ineke

Citaat van: Riny op 22 september 2006, 09:13:16
Hallo Ivana
Gerda krijgt geduchtte concurentie van jou met foto's maken, jij kunt er ook wat van.
Heel erg mooi gedaan.
Groetjes Riny :D

Tada, da's waar.
Ja, je zult je rot geschrokken zijn met Makker. Hier bleef Tony n x in n haarelastiekje hangen. Ik kreeg t toen ook heel warm :(

Monky

Hi Ivana,

We zijn veilig en wel thuis gekomen...zonder files  ;D
Het ging prima. Ze was heel rustig en ze heeft 2 keer gefliept. Ze is nu haar kooi aan het verkennen. Ik kan het belletje in haar kooi horen rinkelen  :D (Ik zit nu boven)

Bedankt voor de gezellige avond. En ik hou je natuurlijk op de hoogte van haar vorderingen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

PS succes met de laatste hoofdstuk van je scriptie  ;)

*Yvon

Hoi hoi

Wat een prachtige fotoos !!  ;D
Elke keer als ik naar Yara of soortgelijke kijk,ga ik opaline lutino's steeds mooier vinden.  ;) ;D
En zeker gelukkig dat je erbij was met Makker.
Je moet er toch niet aan denken hoe je hem gevonden zou hebben,als je er niet was.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Ivy,

Ik hoop dat je je scriptie af hebt kunnen krijgen zoals je wilde.

Ik wilde je even vertellen dat Yara op mijn vinger heeft gezeten. Eigenlijk zonder moeite!!! Nog wel in de kooi, maar dat lijkt me toch wel een heel goed teken, of niet soms? Ik was heel blij dat ze dat deed. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet zo veel vertrouwen meer heeft in handen, maar ze stapte eigenlijk met amper een aarzeling op. Ik ben zo trots op haar dat ik bijna uit elkaar spat...
Oeps  :-[ Dat klinkt walgelijk  :-\ maar je snapt wat ik bedoel  ;D :D

Ik moest je ook nog een knuffel van haar geven ... en Gerard ook  ;) ;D

Slaap lekker voor straks  :)

Groetjes,
Monky