5 oktober 2025, 17:25:45

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Monky

Hi Ivy,

Bedankt voor de lieve foto's.
Ik heb ondertussen een naam voor "jack"  ;D : Yaro!!
Het betekent zoon.

Schitterend toch!! Yaro en Yara  ;D ;D ;D Broer en zus  :D

Groetjes,
Monky

Ivy

Hahaha dat is precies de naam wat Gerard zei toen ik hem vertelde dat Jack anders gaat heten ;D
Trouwens jar (uitgesproken met j aan het begin... zo spreek je yara toch ook uit? zo noem ik haar in ieder geval, niet iara ofzo) betekent lente in het Slowaaks... en jaro lente in het Tsjechisch! Dus betekenissen genoeg voor je naampjes! En Vesna betekent ook lente, in het russisch!
Je heb zonnige valkjes ;D

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Wat leuk!!  :D

Voor Monique en Yara, natuurlijk ietsje minder leuk voor jou en Gerard maar Yharo is wel verzekerd van een heel erg warm thuis!!

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Ha Ivana

5 Valkjes dus in december van jou hier !!

Leuk voor Monique!  Het is ook leuk om te weten waar Raaf zijn zus en broer terecht komen !! Ik zal ze zeker gaan volgen !
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat vandaag met onze Raaf en ik hoop dat hij lekker gaat eten !!!!
Je foto's zijn weer schitterend  ;D :D ;D!

Groet van Ankie

Monky

Hi Ivy,

Hoe gaat het met onze lieverds?

Ik had een vraagje... Zou jij me de geboorte data van Yaro en Yara kunnen geven?

Alvast bedankt  ;D

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Monky.
Yaro is op 15 juli geboren en Yara 23 juli.

Het gaat hier redelijk. De drie oudste zitten sinds gisteren apart maar echt eten doen ze liever niet. Trosgierst wordt wel goed gegeten maar zaadjes... Ik heb ze net losgelaten voor een rondje vliegen en gingen ze gelijk met z'n drieën bij mams en paps bedelen... maar mams en paps lieten ze zien waar ze kunnen eten haha en ze werden dus niet gevoerd.
Ik heb ze gisteren avond gewogen en zal ik vanavond ook weer doen om te kijken hoe het gaat... want als Jessie los is dan gaat ze wel naar de voerbakken in de mama/papa kooi dus ze krijgt wel wat naar binnen.
Oh laat maar, terwijl ik dit schrijf krijgt Jessie van Makker eten ::) en toen Rafiki het zag landde die gelijk ernaast, van NU IK!
Ach ja, straks sluit ik ze weer op en dan moeten ze wel eten als ze honger krijgen... 1 keer gevoerd is geen tragedie... :D
Ze kunnen inmiddels allemaal al goed vliegen, alleen Yara zit liever nog in de kooi dan er buiten...
Het is wel druk met 10 ;D

Groetjes, Ivana

Riny

Hoy Ivana
Als ik jonkie's heb die zel;fstandig beginnen te worden , geef ik ze vaak grasparkietenzaadjes.
Die zijn kleiner en zachter.
Mijn ervaring is dat ze dat ook eerder eten.
Groetjes Riny :D

hippysuus

Ik was al even niet meer geweest, wat zijn ze allemaal mooi geworden en wat goed dat je allemaal huisjes hebt gevonden voor ze  ;D De foto's zijn geweldig!

Wanneer gaat nu de allereerste weg? Lijkt me verschrikkelijk om ze te gaan meegeven ook al krijgen ze het elders goed.

Ivy

Hoi Suus.
Ja, ze groeien hard! Ik weet alleen echt niet wanneer de eerste weg gaat, want ze zijn nogal lui ;D.
Maar goed, als Rafiki goed gaat eten de rest van de week, dan volgende week mag hij opgehaald worden uit smalland... eee schatkamer... :D

Zo sliepen ze gisteren  :D

Ze zijn wel redelijk rustig en in de kleinere kooi gaat klimmen ook veel beter...

Ik heb mijn oude kooi verkocht en alweer een nieuwe besteld bij Peter... de papegaaienkooi was te groot om steeds naar en van zolder te dragen, dus heb ik Max besteld van de webwinkel. Ik wil hem ook volgende jaar gebruiken voor kweken als het niet lukt met twee blokken in Arthur hangen... en uiteraard is hij ook ideaal voor uit logeren.

Rafiki gaat weg in de kooi waar ze nu zitten en dan mogen de vijf jonkies de nieuwe kooi uitproberen :D. Hoewel, ik speel met het idee om Jessie bij Sammy en Joepie te zetten als ze goed eet... Dan zitten in de nieuwe kooi de vier overgebleven jonkies...

Yara (kijk Monky hoe mooi ik ben...)

en hier zitten Vlekje met Rafiki

en hier bijna met z'n allen hihi

Nicky heeft trouwens gisteren weer een eitje 'gedropt' van twee hoog :-\. Ik weet nou echt niet wat ik moet doen als ze nog een eitje legt... blok terug met neppers of kijken of ze stopt met leggen als eitjes blijven verdwijnen - ze zijn beide kapotgevallen... Maar ze zit nog steeds de hele tijd kippetje voor Makker. Die heeft volgens mij niet zo veel zin meer in, want vaak laat ie haar gewoon smeken om sex ;D ;D ;D en doet ie niks... Hij is, arme poepie, erg moe en ook nog in de rui, dus paren is waarschijnlijk de laatste waar hij aan denkt...

Nu Jessie uit de kooi is, zijn de ouders Rikkie aan het leren om hun te kroelen ::) ;D
Sammy kruipt steeds vaker in de grote kooi, dus ik hoef niet bang te zijn dat hij het niet leuk zou vinden om daarin te moeten verhuizen. Alleen zal ik wel de bewoners in de gaten moeten houden of ze zich goed gedragen tegen de nieuwe huurders ;D ;D

Dit was het nieuws, nu volgt het weer ;D

Groetjes!!! Ivy

Valerie

Wat een lieve foto's!!!!
Jij hebt het nu wel druk zeg!  :o ;D

Daan en Pino

Hallo Ivy

ff een kort berichtje (de volgende wordt langer hoor!)
Wat een geweldige foto's... en wat lief dat ze zo samen slapen!

Je hebt er inderdaad vast je handen aan vol!

Groetjes

Daniëlle en Pino

Ivy

Hoi Danielle. Welkom in ons dagboekje :D

Hoi allemaal.
Ik was eigenlijk niet van plan om vandaag foto's te maken, maar toen moest ik het doen... want dit is waarschijnlijk de enige keer dat ze lekker op een rijte zitten... wat n poepies!

Nu ik ze zo zag kon ik echt niet geloven dat vijf weken geleden had ik nog maar naakte pluisjes inniemienis op mijn hand :D

Jessie

Yara

Vlekje en Yaro

Vlekje alleen

Yara en Jessie... Yara - wacht, je veertje zit niet goed!

Zo, en nu kan je op de foto!

Rafiki

en Rikkie

Ze zijn lekker los en hoewel de oudste drie allemaal gisteren een beetje afgevallen waren ging vandaag alleen Jessie bedelen bij de ouders. Ze at ook lekker zelf, maar kan het nog niet laten om lekker gevoerd te worden... Rafiki en Yaro vonden het eivoer op de kooi lekker genoeg :D.

Arme Vlekje wordt ook steeds minder gevoerd en die bedelt gewoon bij iedereen, zelfs bij Joepie. Die zit maar raar te kijken naar het beestje die bijna haar snaveltje in zijn snaveltje neemt hihi. Zijn gewicht ga ik ook in de gaten houden voor de zekerheid...

Voor de rest gaat alles lekker, alleen maak ik me een beetje zorgen om Makker, die de laatste tijd nogal waterige ontlasting heeft. Hij is ook in de rui en dat gepaard met opvoeden van 6 jonkies kan ook nogal stressvol zijn, maar als de jonkies weg zijn dan zet ik hem een middagje apart en laat ik zijn ontlasting toch voor de zekerheid onderzoeken.

Zo, dat was het weer voor vandaag.

Riny

Ik ben een supertrotse oma van dit heerlijke stel.
[/color][/b]

Caroline

Geweldige foto's!!!!!!!

Kan me voorstellen dat als je dit ziet je eventjes je camera erbij pakt.  :D

Gelukkig voor ons, kunnen wij ook meegenieten.  ;)

Groetjes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Hoi Ivy,

Wat een leuke foto's, zo 6 op een rij!     *smelt*

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.