16 augustus 2025, 13:36:28

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi!
Er ligt weer een eitje... Ik zag het al aankomen, dus ik heb het blok toch maar terug gehangen. 1 minuut later zaten ze allebei in het blok en toen ze vijf minuten later d'r uit kwamen, lag er al een eitje! Nicky stond echt op het punt te ontploffen volgens mij. Ze rende heen en weer door de kooi, vooral aan de kant waar het blok vroeger hing, ik kon het niet meer zien, zo zielig.
Nu zijn ze allebei weer blij, Makker zat alle deuntjes te fluiten die hij kent en Nicky is stil als een muisje (laatste week schreeuwde ze continu...). Ach, als ze maar tevreden zijn.
Ik zal nog hard nadenken of ik alle eitjes ga omruilen of dat ze 1 of 2 jonkies mogen hebben... want ze weer voor niks laten broeden vind ik ook niet leuk.

Net de jonkies die apart zaten gewogen en Rafiki is 2 gram afgevallen, dus die heb ik weer terug gezet bij mams en paps. De andere twee doen het goed, die zijn 1 gram aangekomen, dus die laat ik lekker apart zitten.

Ik ben blij dat jullie genoten hebben, live was het nog leuker! ;D

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Haha Nicky moest echt haar ei kwijt. :D Gelukkig is alles nu weer terug naar 'normaal' ;)

hippysuus

Nou ja  :o

Wel grappig, het is bij jou nu al net zo'n eierfabriekje aan het worden als bij Aad  ;D

Ankie

Hoi

Raafje moet wel zijn best gaan doen hoor !!!
Geef hem maar een dikke knuffel van ons !
We gaan zo naar Roosendaal om Gucci op te halen ...ik hou je op de hoogte !

Groet van mij

Valerie

:o
Opnieuw een ei?
Hier paren ze ook weer.
Ik hoop eerlijk gezegd dat er geen eitjes meer komen. Ik heb nu even geen zin in een 2de nestje.  :-X
Ik ga volgende week maar even kijken of ze bij de dierenwinkel aan nepeitjes kunnen komen. Als ze dan weer legt, dan krijgt ze nepperds in de plaats.
Ze zijn ook al mooi groot bij jou zeg!  :o
Zijn ze al bijna zelfstandig?

Ivy

Hoi Valerie.
Ja de jonkies zijn al bijna zelfstandig... de oudste drie zitten sinds dinsdag apart, alleen werden ze nog wel af en toe gevoerd als ze samen los zaten. Maar vandaag is de grote test - ze zijn de hele dag opgesloten (nou ja, niet alleen de jonkies, allemaal), ze mochten 's ochtends een rondje vliegen, maar ik moet nu echt zien hoe het gaat als ze alleen eten. Ik ben benieuwd wat de weegschaal zegt vanavond.

Nicky heb ik drie nepeitjes gegeven - ook voor de twee die stuk zijn gevallen, in de hoop dat ze niet nog zes gaat leggen ofzo. Ze heeft weer een dik kontje, dus vanavond komt er nog een eitje, maar ik ga ze dus allemaal omruilen.

Geen foto's vandaag, sorry :)
Groetjes, Ivy

PS Valerie, ik denk dat er wel eitjes komen, dus ik hoop dat je al weet waar je nepeitjes kan kopen :P. Ze hebben ze hier ook in de webwinkel, daar heb ik ze ook vandaag, en het werkt goed ;D

Ankie

Hoi Ivana

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is !!!

Tis wat met die Nicky ... :o.
Had je een paar maanden geleden ook niet kunnen denken he...dat het zo'n broedkipo zou worden !!!
Hoe gaat het nu met Sammy en Joepie ?

Vandaag hebben we Kazooie zijn vriendin opgehaald en ze is echt heel lief en mooi !! We zijn erg blij met haar en het eerst contact met Kazooie is prima gegaan !!!

Geef Rafiki maar een dikke knuffel !!
Hoe gaat het met aaien, mag je dat weer of moet hij er nog steeds niks van hebben !!
Nou,  genoeg gevraagd ! :D

Groet van Ankie

Ivy

Hoi Ankie.
Nou, Rafiki heeft vandaag zijn best gedaan... Hij is maar 2 gram afgevallen, zonder enkele voeding door papa! En nu ik hem wakker heb gemaakt zit ie weer te eten (samen met Jessie en Yaro :)) Hij weegt nu dus 79 gram... het is een licht valkje - zou je ook niet denken na die 100 gram gewichten met drie weken  ;D
Aaien wil die niet echt, maar hij is niet bang voor handen en hij bijt niet (niet hard ;D). Ik hoop voor jullie dat als hij eenmaal bij jullie zit, dat hij een enorme kroelkont zal worden. Hij heeft nu nog veel andere valkjes om zich heen. Als ik hem vasthou, dan kan ik hem wel aaien ;D ;D ;D
Het is een goed start :D. Hij laat zich makkelijk pakken en dat is dus fijn als hij terug in de kooi moet...

Sammy en Joepie - tja, het is een raar koppel. Als ze los zijn, dan trekken ze best wel naar elkaar - maar ja, ze hebben ook weinig keuze, want overal zitten jonkies ;D op hun favoriete plekjes hihi. In de kooi gaat het goed, totdat Sammy een kroeltje wil... dan gaat Joepie happen en weglopen - ze geeft altijd op en verlaat haar stokje. Niet echt wat je een dominant valkje zou noemen. Sammy is ook niet bazig, hij wil alleen LOVE... Hij begint wel veel geluidjes te maken, het klinkt nog niet echt melodieus  ;D maar ik heb al zijn eerste bouwvakkersfluitje gehoord... tenminste, ik denk dat dat hem was, hoewel het wel meer uit de buurt van de RafikiJessieYaro kooi kwam... maar dat kan haast niet!

En Nicky... tja inderdaad hoe zou het denken. Ik zeker niet... Nu ze het blok terug heeft is het hier wel een stuk rustiger, want ze schreeuwde echt vreselijk, helemaal op die dagen dat ze een ei moest leggen - een keer was het zo erg dat ik gewoon naar Amsterdam ging om even rust te krijgen! Amsterdam! niet echt een synoniem voor rustig, dus je kan je voorstellen hoe erg het hier was.

De andere twee jonkies zijn beide weer 3 gram afgevallen, maar goed, ze eten al wel goed, ze pellen zaadjes, ik voelde alle drie de kropjes en er zat wel wat in.
Morgen weer kijken, hopelijk komt er weer wat aan...

Groetjes!!!
Ivana

Ankie

He Ivana

Hoe gaat het op met jou en je bende ?
Druk met je scriptie ??

Ik ben blij dat je Raafje zo kan pakken en hoop dat dat zo blijft ...dat aaien komt wel of niet natuurlijk ...da's afwachten !!

Groet van Ankie

Monky

Hi Ivy,

Hoe gaat het met onze pollewoppies  :)
Eten ze al een beetje zaad?
Ik ben benieuwd wanneer we ze kunnen komen ophalen. Het zal toch niet zo heel lang meer duren  ;D ;D ;D

Je hebt het waarschijnlijk heel druk  ::)

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi!
Ik heb het inderdaad heel druk - mijn scriptie moest deze week af maar ik ga het niet redden... gelukkig kreeg ik uitstel :). Maar moet wel nog heeeel veeeel doen...

Met de vogeltjes gaat het goed... Ik heb al Ankie geIMd, ze komt Rafiki waarschijnlijk donderdag avond halen. Hij eet goed, hij wordt niet meer gevoerd en zijn gewicht is stabiel, gemiddelt zo'n 80gram. Ook Jessie en Yaro zijn al zelfstandig, ze bedelen nog wel maar krijgen niks. Monky, ik denk dat je liever wil wachten tot Yara ook zelfstandig is en ze beide tegelijk ophalen? Stuur me anders een IM.
Ik wou Yara vandaag apart zetten, maar de kooi die ik besteld heb is nog niet binnen, is wel zaterdag opgestuurd via post. Hopelijk komt ie morgen, dan zal ik dus Rikkie en Yara gelijk erin zetten. Vlekje laat ik nog een paar daagjes bij de ouders. Alle drie eten al zaadjes, het liefst nog wel trosgierst, maar ook eivoer. Dus ik denk dat ze het ook al goed kunnen, maar ik wil liever zekerheid.
Ik zal straks nog wat foto's maken, en dan plaats ik ze vanavond.

Groetjes!!!
Ivana

Ankie

Hoi Ivana

Ik ben benieuwd naar de foto's !!
Ik hoop dat we donderdag de auto terug hebben zodat we Raafje op kunnen komen halen ! ;D

Ik ben blij voor je dat je uitstel hebt gekregen voor het afronden van je scriptie .
Carine heeft deze week de intreeweek en heeft een druk programma ,maar had gisteren een leuke dag gehad  ;D.

Succes verder en de groeten van mij ...hopelijk tot dondrdag !!!

Monky

Hi Ivy,

Fijn dat je uitstel hebt gekregen. Ik ken dat heel goed. Zo lang is het van mij niet geleden dat ik scripties en alles heb moeten maken  :) Het gaat vast helemaal goed komen.

Het gaat nu hard zeg. Maar ik wacht heel geduldig af tot ze beide zelfstandig eten. Dit is niet iets wat we moeten overhaasten, toch?

Doe maar rustig aan met die foto's hoor. Wij wachten wel.

Succes met je scriptie  :)

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi!
Sorry, gisteren foto's beloofd en niet gedaan :-[
Ik heb de babies vandaag lekker zien spelen op de gordijnenrails en daar heb ik wat plaatjes van...

Rikkie  ::)

Yara met haar broertjes. Alleen Rafiki ontbreekt, die was Rikkie's werk aan het afmaken :-\

Vlekje en Rikkie

Rafiki

Jessie
Eergisteren heeft Makker ergens een wondje opgelopen tussen zijn neusdoppies. Dat moest zijn dochtertje natuurlijk nadoen...

Yara

Vandaag is de nieuwe kooi aangekomen, ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb Yaro, Yara, Rikkie en Vlekje erin gedaan, maar vanavond heb ik Yara en Vlekje weer terug bij paps gezet, want... Yara heeft oogontsteking. Vanmiddag ben ik met haar langs de DA geweest in Amsterdam en ze kreeg een antibiotica prikje en ik hoef niet te zalven of druppelen. Volgende week moet ik voor controle, dan is het hopelijk al over. Maar ja, het leek me geen goed idee om haar nu apart te zetten en ik vond het zielig dat ze alleen in de grote kooi zou zitten, dus heb ik Vlekje ook weer uitgehaald en bij Makker gezet. Toen we terug kwamen van de DA werd Yaratje meteen gevoerd. Ze heeft er weinig last van, ze poetst, eet, poept en slaapt op een pootje, maar als ik haar traanoogje zag moest ik zelf traanogen :D. Dus voor ons beide heb ik met haar naar Amsterdam gereist... De DA gaf voeding de schuld en raadde me aan op pellets te overstappen  ::) ::) ::) of elke dag groente geven. Dat laatste moet lukken, maar Harrisons ga ik echt niet meer kopen. Ik vind het te duur om het dan weg te gooien omdat het niet gegeten wordt. Misschien volgend jaar als ze weer gaan broeden dat ik gemalen Harrisons met ei zal mengen maar gewone pellets geef ik ze niet meer. Ik ben nu Pretty Bird aan het testen, maar dat eten ze ook niet. ::) hoezo eigenwijs.

Effe in de nieuwe kooi

Niet zo een gelukte foto... maar goed, ze voelden zich dus heel snel 'thuis'. Nu zit alleen Yaro met Rikkie in de nieuwe kooi, ze hebben wel lekker de ruimte zo. Ons patientje is nu lekker aan het slapen. Hopelijk is de ontsteking gauw genezen.

Groetjes,
Ivana

Caroline

Beterschap voor kleine Yara.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.