29 juni 2025, 09:09:56

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Ivana
het is bij jou speelgoedland voor de kleintjes geloof ik.
Dat hoeven ze bij mij niet te proberen!!
Maar het zijn wel ''afgestudeerde slopers'' als je ze afleverd ;D
Goed van jou dat je helemaal naar Amsterdam gereisd bent met kleine Yara.
Genoot ze ook van de reis?
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi Riny.
Inderdaad! Ze krijgen een sloopdiploma mee als ze hier weggaan... ::)
Tja, het was niet echt de bedoeling dat ze daar behang gaan eten toen we de gordijnen wat lager ophingen zodat ze een extra zitplek hebben. En toen ze begonnen met knagen (Joepie, Nicky en Makker) heb ik ze steeds weggehaald. Maar als je dat een week doet en dan wel dertig keer per dag en het helpt niet, word je daar ook moe van.
Dus hebben we nieuwe, wat langere gordijnen besteld en die hangen we van het plafond ;D probleem opgelost... Ze zijn al binnen, hopelijk heeft Gerard in het weekend zin om even een paar gaatjes te boren...

Yara was tijdens reis een heel lief meisje! In de trein zat ze gewoon uitgebreid te poetsen, trosgierst eten, toen ik bij de DA zat te wachten ging ze zelfs even slapen. Braaf :D

Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Citaat van: Ivy op 31 augustus 2006, 08:44:06

Yara was tijdens reis een heel lief meisje! In de trein zat ze gewoon uitgebreid te poetsen, trosgierst eten, toen ik bij de DA zat te wachten ging ze zelfs even slapen. Braaf :D

Hoy Ivana
dat heeft ze dan met de kropmelk van haar vader meegekregen.
Die gedroeg zich toch ook keurig in de trein.
Groetjes Riny :D

Ivy

Gerda

Hoi Ivana,

Wat gaat het hard bij jou!
Goed dat je met Yara naar Doormalen bent gegaan. Het is waar dat hij een groot promoter van Harrison is  :D
Nu liggen inderdaad voedingsproblemen vaak aan de basis van het echte probleem. Door slechte voeding ontstaat een verminderde weerstand. En door een verminderde weerstand komen ziektes sneller tot bloei.

Ook heb je 'ziektes' die een direct gevolg zijn van slechte voeding, zoals kalkgebreken met als gevolg daarvan slechte ontwikkeling van botten.

Maar een ontsteking aan het oog kan natuulijk verschillende oorzaken hebben. Misschien heeft ze met haar nageltje wel in haar oogje gekrabt en hierdoor een wondje gemaakt. En ze loopt natuurlijk door de poepjes te stappen, dus haar nageltje zal natuurlijk verre van schoon zijn.

Maar goed, het belangrijkste is dat ze een AB injectie heeft gehad en het oogje nu snel gaat genezen.

Bij mij zitten ze nu ook apart, maar de jongste heeft gisteren nog wat voeding van pa gehad!

Groetjes, Gerda

Ivy

Hoi Gerda.
Ja, grappigste is dat ik niet door Doormalen ben geholpen, maar door die vrouw, ik schaam me maar ik weet niet hoe ze heet. Ik ben door haar al een paar keer geholpen maar ze heeft nooit iets over voeding gezegd! Ik vind haar ook goed, daarom was ik een beetje verbaasd dat ze opeens Harrisons ging verhemelen...
Door Doormalen is Nicky onderzocht toen zij zaadjes uitpoepte (omdat we haar op pellets wilden zetten) en hij zij juist dat je het beste 50/50 kan voeren...
Maar goed... We zien wel hoe Yara's oogje over een paar dagen eruitziet. Misschien haal ik toch die gemalen pellets om door eivoer te mengen. Ik weet dat toen ik het laatst deed stopten ze met eivoer eten ::) maar misschien zijn ze 'older and wiser' geworden...

Groetjes!
Ivy

Riny, nou ben je gewoon gemeen >:(

Monky

Och jee, heeft kleine Yara een ontstoken oogje? Hoe gaat het nu? Werkt de AB een beetje?
Geef haar maar een lekkere dikke knuffel van me  :-* :-* :-*

Ondanks de drukte en ook nog naar Amsterdam moeten, heb je ons heerlijk verwend met de foto's  :)

Zou jij die foto's voor mij op een cdtje willen branden? Dan kan ik ze meenemen als ik de kleintjes op kom halen  :)

Ik heb al een aardig dossier van al mijn "nieuwe" valkjes hahahaha.

Ook een lekkere knuf voor Yaro  :-*

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Ivana
Eerst kom ik je een bloemetje aanbieden ,omdat ik je gisteren geplaagd heb.
Ik heb er veel spijt van ;D
Ook wil ik graag weten, of Rafiki gisteren je huisje verlaten heeft.
Zo ja dan ga maar snel ,en veel bij Ankie op de koffie.
Groetjes Riny :-*

Ivy

1 september 2006, 16:28:06 #1149 Last Edit: 1 september 2006, 16:31:57 by Ivy
Hoi Riny.
Bedankt voor de bos en voor je oprechte verontschuldiging ::) die heel ongeloofwaardig overkomt met een dikke smiley er achter...

;D ;D

Ja, Rafiki is inderdaad al verhuisd! Dit is mijn allerlaatste foto van hem hier

Ik hoop dat hij zich gauw thuis voelt bij Ankie, maar dat zal vast goed komen. En ja, ik ben zeker van plan om haar koffievooraad regelmatig komen helpen opmaken :D
Ik kreeg een vogeltje in ruil voor Rafiki, mijn eigen Kazoo!  :D

Yara haar oogje is nog steeds geirriteerd, maar ik heb ook niet verwacht dat het zo snel weg zou zijn, we zijn woensdag avond bij de DA geweest en dat is nog geen twee dagen geleden... Hopelijk is ze wel fit op zondag, dan zet ik haar en Vlekje dus ook apart. Ze worden 's avonds nog steeds heel goed gevoerd, vooral door papa. Hier - zo ziet het eruit en vooral klinkt het, als ze hem zien uit het blok komen...

http://s57.photobucket.com/albums/g232/ivana_struskova/?action=view&current=OdeaanMakker.flv

Ze zijn nu met z'n tweeen, maar ze maken meer herrie dan toen er zes vogeltjes in de kooi zaten!

En Monky, ik zal de foto's op cd zetten voor je. Ben ook eentje voor Ankie aan het maken :D.

Groetjes!!!
Ivana

Ankie

Hoi Ivana

Met Raafje gaat het super ! Hij is echt heel relaxt en kijkt supernieuwsgierig uit zijn oogjes !! Hij eet goed en komt makkelijk op je hand zitten !!
Ik moet nu weer verder ,maar hou je uiteraard op de hoogte en je bent altijd welkom !!!

Groetjes van Ankie en een kus van Raaf !

Ineke

Hoi Ivy! Wat moet ik lachen om die 'serenade'. Eerst gekrijs en op t einde t fluiten, t lijkt net n heel leger valkjes!
Ik vind t leuk dat we dezelfde kooi hebben! Zelf ben ik al aan de grootte gewend, maar door jouw foto's zie ik weer hoe groot ie eigenlijk is.

Deze is ook grappig, proppen om te schommelen :)

Het ziet allemaal heel gezellig uit daar bij jou!
Hoe gaat t met Yara?
Groetjes, Ineke

Monky

Hi Ivy,

Hoe gaat het met de kleine pollewoppies?
Begint het oogje al een beetje aan het genezen van Yara?

Lukt het een beetje met je scriptie? Of is het ondertussen al af?

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi.
Laat ik weer eens iets van me laten horen :D. Mijn scriptie is nog niet af, ik heb tot eind september nog uitstel gekregen gelukkig. Maar de grootste gedeelte is al af en nu moet ik hem nog bijvullen en afronden en hopelijk binnen twee weken kan ik hem inleveren. Mijn colleges beginnen alweer vandaag, dus het wordt nu iets drukker...

Yara's oogje is nog steeds ontstoken, het is niet zo rood meer, maar je ziet nog steeds het vliesje :-\. We gaan woensdag weer naar de DA voor kontrole en als het nog niet over is tot dan, dan zullen ze haar waarschijnlijk willen testen voor papegaaienziekte... Ik denk niet dat ze dat heeft maar goed, 'better safe than sorry' toch?
Gezien ze er helemaal geen last van heeft ga ik ze vandaag toch apart zetten, allebei. Dan krijgen de ouders een beetje rust. Nicky zit alweer op zes nepeitjes en ze wil de jonkies niet meer voeren, maar omdat ze blijven zeuren doet ze het af en toe nog wel. Wat een lieve mama. Makker die voert ze altijd als ze zeuren. Wat een softie, van wie zou hij dat hebben :D.

Hoi Ineke.
Inderdaad, de kooi is enorm! En erg leeg met twee valkjes ;D. Toen alle zes jonkies uitgevlogen waren, toen hadden ze nog ruimte zat met z'n achten. Dus straks als ik hier maar vijf heb, kan het prima!
Ik heb er nu een soort frettenmatje in gehangen, dat vinden Yara en Vlekje erg leuk. Het schommelt, maar niet te veel (en er zit trosgierst in) en ze kunnen overal aan knabbelen. Ik zal straks wat foto's plaatsen, maar nu ga ik even wat aan mijn scriptie doen.

Groetjes!
Ivana

Riny

Citaat van: Ivy op  4 september 2006, 11:54:24

Makker die voert ze altijd als ze zeuren. Wat een softie, van wie zou hij dat hebben :D.

Dat zou ik ook wel eens willen weten.