29 juni 2025, 10:59:23

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Ivana

Oooo wat een scheetje is Snuffie zeg !!
Het is maar goed dat ik hem nog niet gezien had toen jij vroeg of ik een konijn wilde ,want tegen zo'n beestje
had ik geen nee kunnen zeggen !! :P

Wat een leuke ren is dat voor in huis !! Goed idee van je !
Wij hebben zelf iets in elkaar gezet voor als de muizen en hamsters los zijn . Dat moet helemaal dicht zijn ,want die kunnen overal doorheen !
Het buitenhok vindt ik ook erg mooie en ik zou wel weten hoor welke kleur ik hem zou schilderen !! ;D

Leuke foto's weer van je Birds in de plant !! ;D
Staat ze goed dat groen !

Gefeliciteerd met het behalen van je tentamen !!
Goed gedaan en ga zo door !!

Groet van Buuvie

Ivy

Citaat van: Ankie op  9 maart 2006, 17:57:17
Het buitenhok vindt ik ook erg mooie en ik zou wel weten hoor welke kleur ik hem zou schilderen !! ;D

Hoi buuv.
Haha, nee het buitenhok wordt niet roze! Ik zit te denken aan dieprood in combinatie met melkwit. Maar goed, dat is ook nog steeds toekomstmuziek :).

Ik zat net te msnen met een vriendin en we hebben met webcam aan gepraat. Die maffe vogels begonnen te schreeuwen en omdat je jezelf steeds iets later hoor vanuit de speaker, dachten ze dat het andere vogels waren die antwoord gaven. Gossie, wat een herrie kunnen ze toch maken ;D :D ;D! Het was wel erg grappig, alleen moest ik op een gegeven moment de speaker uit doen, want het leek net alsof ik twintig vogels had!
Snuffie wordt morgen geopereerd, ik hoop dat alles goed gaat met hem. Hij is wel een avond konijn, want de hele dag ligt ie vooral in zijn hok te luieren en 's avonds wordt ie helemaal hyper.
Verder niks meer te melden...
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

Hoi Buuv

Geopereerd ????

Groetjes !!

Ivy

...gecastreerd... maar geopereerd klinkt iets positiever...

Ankie

Oke...ik ga voor hem duimen hoor !!!
Arme Snuffie !!! Geef hem maar een knuffie van Buuvie !
Sterkte morgen !!!

Groetjes !

~Natas~

Hai Ivana,

Haha geweldig die foto's van de valkjes....................tis echt zoek het valkje?

en wauw Snuffie is echt een schatje om te zien zeg.
Moet je dat mooie koppie zien, en oortjes  :-*

Geef Joepie en Nicky maar een  :-* van ons

Groetjes,

Natas

Ankie

He Ivana

Hoe is het met Snuffie gegaan ??
Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat alles goed is !!

Groet van Ankie

Ivy

Hoi Ankie... en iedereen die het nog leest 8)

Gisteren rende ik continu van een plek naar een ander maar alles is goed afgelopen. Snuffie is 's ochtends gebracht, al gauw geholpen. Toen ik om 1 uur belde was hij al wakker. Na de colleges ging ik meteen naar goedkoperkanniet en daar heb ik eindelijk het hekje opgehaald, het staat erg gezellig! Ik zal eens een paar foto's maken bij daglicht...
Ook heb ik een mooie logeerkooi gekocht - hij is enorm! Ik heb het niet verwacht, hij is maar 16 centi breder en 13 cm dieper dan die groene. Wel nog iets van 20 centi hoger (76x45x80) Het is een wereld van verschil! Hij kan ook lekker worden ingeklapt voor als je hem moet vervoeren, want volgens mij past ie niet zo in de auto... ::) Maar we hebben het nog niet geprobeerd, misschien toch wel... In ieder geval zullen Zazou en Nala ook genoeg ruimte hebben hier in die drie weken ;D! En er passen wel vier valkjes in, dus ik hoef nooit meer een nieuwe logeerkooi kopen :P
Daarna snel naar huis en heb ik Snuffie's hek in elkaar gezet, zijn kooi gepoetst en voorbereid voor de patiënt...
Toen heb ik hem opgehaald en in zijn hoekje gezet. Hij bleef even in de vervoerkoffer zitten en na twintig min ofzo kwam die vanzelf uit. Meteen ging hij zijn omgeving verkennen. Vandaag mocht hij de hele dag los maar volgens mij bleef hij de hele tijd onder een stoeltje zitten... Hij eet wel genoeg, dus dat is een goed teken.
Ik zal hem alleen 's nachts in zijn kooi doen, want als hij zou gaan rennen, dan zouden Nicky en Joepie waarschijnlijk een hartaanval krijgen...
Vandaag hebben Joep en Nicky ook wat aandacht aan de konijn gegeven... ze zaten op zijn hek. Het zal ws niet lang gaan duren voordat ze zijn hooi gaan jatten ::)
Zoooooo.
Groetjes uit de schatkamer!

Agnes

Hoi Ivy,

Fijn dat het goed gaat! ;D

Heb je een keer een foto van je logeerkooi?
Ik ben op zoek naar een kooi waar 4 valkjes in kunnen. Hij is dan voor buiten.
Als het  mooi weer is wil ik de valkjes overdag buiten kunnen zetten, maar het is zo'n gedoe om met een kamervoliere heen en weer te rijden.
zo'n kooi als die van jou lijkt me wel wat.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

Hoi Agnes.
Deze foto heb ik van de site geplukt. www.goedkoperkanniet.com

Vier valkjes kunnen er volgens mij makkelijk in voor een paar uur. Ik ga hem ook gebruiken als ik ze af en toe buiten wil zetten, de kooi is best handig en hij is zo gemaakt dat de bodem niet met die twee klemmetjes vast zit, zoals vaak het geval is. Zo loop je minder risico dat de bodem er uit valt als je hem naar buiten draagt... Het is wel even puzzelen om de kooi in elkaar te zetten, maar eenmaal achtergekomen is het erg makkelijk...
Groetjes, Ivana

Agnes

Dank je! :-*
Ik ga eens kijken op die site!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ankie

Hoi Ivy

Wauw...wat een lekker kleurtje of heb jij een andere kleur  ;D!

Ziet er prachtig uit toch !!

Hoe gaat het met je rakkers en de plantjes !!
Van mij pluutje is ook niet veel meetr over en de bamboe probeer ik weer op te lappen !!

Met Snuffie alles goed ?

Waar blijft dat voorjaar nou toch !?

See you soon ! ;D

Buuvie

Ivy

Hoi Ankie.
De kooi is precies die kleur... ze hadden namelijk alleen keuze uit wit met roze bak of wit met witte bak - en dat vond ik te veel van het goede/witte :D. Ik vind hem ook erg mooi!
Met Snuffie gaat het uitstekend, hij leidt nu zijn eigen leven en schrijft af en toe wat bij Andere dieren ;D. Ik ben een beetje boos op hem, want hij was erg stout vandaag en dan zit hij ook nog er mee te pronken in zijn 'verhaaltjesboek'.
Parapluplanten zijn alle vier dood. Ik heb gelukkig nu wat stekjes en jouw tip werkt - ik zie al wortels schieten, ik denk dat ik ze volgende week al kan planten. Ik denk dat parapluplantkwekerij genoeg aan me verdiend heeft :P. Alle vier arme planten hou ik ook gewoon en ik blijf ze water geven, wie weet, misschien komt er nog wat leven in...

Ik zou ook willen dat voorjaar komt, straks hangt Riny haar broedblokken pas in mei ofzo! Dat wordt lang wachten op mijn Americaantje :-\.
Nicky probeert steeds mijn oog uit te pikken :-X, ik ga even iets er aan doen!
Doei!

Ankie

Hoi Buuv

Ga je een lapje voor je oog doen ?

Parapluutjes doe ik ook nooit zo snel weg hoor ,want het zijn hele sterke planten !!!
Wat leuk dat je wat aan mijn tip hebt had  ;D.

Ik vindt trouwens de kleur van de kooi wil kicken ...past goed in mijn huisje  ,maar wat moet ik erin doen ?
Om nou een kooi te kopen voor de mooie kleur is ook weer wat overdreven  8).
Ik ga even lezen wat Snuffie heeft uitgespookt !
Groet van Buuv

Riny

Citaat van: Ivy op 14 maart 2006, 19:12:49

Ik zou ook willen dat voorjaar komt, straks hangt Riny haar broedblokken pas in mei ofzo! Dat wordt lang wachten op mijn Americaantje :-\.

Hoy Ivana
Toevallig heb ik vanmiddag'' mijn foepjanknollensoep'' weer gemaakt voor de komende weken,dus er wordt aan gewerkt.
De broedblokken gaan normaal gesproken eind deze maand naar buiten.Of het moet echt hondenweer zijn.
Dan verwacht ik begin mei de eerste jonkie's.
Gaan jullie nog op vakantie?en zo ja wanneer??
Groetjes Riny :D