24 mei 2025, 23:48:13

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi!!!
Vanochtend even in het blok gespiekt en ik zag een gebroken ei :o ;D Ja ja, nummer twee is er dus ook al!
Het is een lutinotje en hij werd ook net gevoerd. Ben benieuwd hoeveel die zal wegen straks, nu laat ik hem nog rusten.

Ons eerste babytje woog gisteren 7 gram

Zijn kropje zat propvol dus ik hoef niet bang te zijn dat hij geen eten krijgt...
Nu nog hopen dat alles goed blijft gaan!

Joepie en Sammy beginnen steeds beter aan elkaar wennen, Joepie gaat zelfs al vanzelf haar 'nieuwe' kooi in om te eten en slapen, dus nu vond ze het opeens niet meer zo erg - voor Sammy er was wou ze er niet eens in als ik haar op mijn hand er naartoe bracht, toen vloog ze steeds weg. Het voelt alsof het zo had moeten zijn - Makkertje met Nicky zijn een geweldig koppel en mama en papa en Joepie is niet meer eenzaam. Ook niet knuffelig maar dat komt hopelijk nog wel...

Veel groetjes!
Tevreden Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Wat leuk nu ook een lutinootje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Hoi Buuv

Ik ben nu al verliefd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D :D ;D :D ;D

Latersssssssssss!!!!!!!!!!!

Ivy

13 juli 2006, 15:09:10 #858 Last Edit: 13 juli 2006, 15:35:15 by Ivy
Hallo!

We hadden net visite die graag hun toekomstige vriendje wilde zien, dus heb ik de jonkies iets eerder gewogen. De eerste, die dus naar Ankie gaat (als alles goed gaat natuurlijk) woog 9 gram, dus het gaat lekker.
Baby zusje van hem woog 4 gram en haar kropje was ook vol.

Klein wildkleurtje

Klein lutinotje

groepsfoto  ;D

Groetjes, Ivana

Lin

Hallo,

ik had je nog niet gefeliciteerd! Wat lief die kleine donsjes!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Bedankt Lin. Inderdaad heel lief en zo speciaal gezien helemaal onverwachts...
Ik ben ook zo blij dat Makker en Nicky zulke goede ouders zijn, scheelt een hoop verdriet!

Groetjes, Ivana

Agnes

Hoi Ivy,

Wat leuk, de tweede is er ook al! :D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ankie

Hoi Buuv

Was weer gezellie en ik heb genoten van het kleine humpie !
Ik vindt het echt helemaal te gek dat je eerste babyvalkje bij mij mag komen wonen !!!! :-*
Ik hoop uiteraard ook dat het allemaal helemaal goed gaat ,maar pa en ma kunnen niet meer doen dan wat ze nu doen en dat ziet er geweldig uit ! Prachtig om te zien hoe Makker zijn eitjes en kleintjes beschermd !!! Vindt ik echt schitterend om te zien !!
Geef alles een kusje (wel voorzichtig hoor !!!)

Wat leuk om Carine haar handen in jou dagboek te zien !! ;D ;D ;D ;D

Groet van mij !

Rianne

Hoi Ivy,

gefeliciteerd met je donsjes! Hoeveel eitjes moeten er nu nog uitkomen? :) Je komt heel relaxed op me over, maar volgens mij ben je een hele trotse oma! ;)

Ivy

Citaat van: Rianne op 14 juli 2006, 09:47:29
Hoi Ivy,

Je komt heel relaxed op me over, maar volgens mij ben je een hele trotse oma! ;)

;D Ik ben relaxed gezien het zo goed gaat en ook heel trots, want mijn baby is mama geworden! En zo een goede ook!

Er liggen nog 4 eitjes, als ze om de dag uitkomen, dan zou er morgen dus de volgende baby moeten zijn. Toen ik ze laatst geschouwd heb, waren ze wel allemaal bevrucht (toen ontdekte ik dat de eerste piept) en nu wil ik ze liever niet meer schouwen, ik zie wel wat er komt...

De mysterie van halve eitjes is opgelost door Carine trouwens... De dop van het eitje lag gewoon in de onderkant van het eitje gedraaid... grappig, alsof ze het al tijdens uitkomen willen opruimen :D

Zo, kan niet wachten tot ik ze vanavond weer mag wegen ;D en zoals ik het gisteren tegen Ankie bekend heb - ik doe het vooral om ze eventjes mogen vast te houden ;D ;D

Dus vanavond komen weer foto's.
Doei!
Ivana

Rianne

Nicky en Makker zullen het nog druk krijgen als ze straks 6 kinders hebben. Jij ook trouwens ;D Hopelijk redt het laatste jong het dan wel, er zit dan ruim 10 dagen tussen de oudste en de jongste. :-\
Het wegen gaat nu nog eenvoudig, wacht maar tot ze een paar weken zijn! ;D

Ankie

Hoi Ivy

Hoe is het met m'n kind ? ;D
We hebben nog eens goed over zijn naam nagedacht en kwamen tot de conclussie dat Scar toch wel een beetje negatief klinkt .  :P We zien de hele tijd een gemene leeuw voor ons als we het over Scar hebben  ::)
Zo dan nu aan jou het grote nieuws dat we hem geen Scar maar Rafiki gaan noemen ! Zijn roepnaam word dus Raaf !!! :D  Beter toch ? :)
Ik hoop dat Ed het er ook mee eens is ,want die weet het nog niet ! Maar ja ...het is weer 3 tegen 1 ! ;D

Groet van Ankie

Ivy

Hoi Ankie!
Rafiki klinkt erg schattig! Ben blij dat jullie toch van gedachte verandert hebben ;D.
Het gaat heel goed met ze beide, ze worden nog steeds goed gevoerd en vanavond zal ik ze weer eens op de weegschaal zetten (je weet hoe vervelend :D ik dat vind).
Ik heb vandaag maar 1 keer in het blok gespiekt (knap he) en Rafiki is weer gegroeied. Zijn zusje zat onder mama, maar Raafje was een wandelingetje langs haar vleugel aan het maken ;D dus ik kon hem even zien.
Maar goed, vanavond krijg je nog een foto van mij!

Met de rest van de schatjes gaat het ook perfect, sinds Joepie met Sammy in andere kooi zit is Makker een heel andere vogel geworden! Hij is vrolijk en lief, hij komt vaak bij me zitten als hij los is en wat een kroelkont! Dus hij was gewoon wat angstig denk ik - eerst moest hij hier wennen en dan zijn nestje verdedigen. Nu voelt hij zich waarschijnlijk veiliger. Ik ben daar ook heel blij mee.

Goed, tot later!
Ivy

hippysuus

Heeee je hebt ukkepukkies!  :o :o Sorry, ik had het ff niet meegekregen  :-[

Superveelvanharte gefeliciteerd!!!!!  ;D :-* :-*

Ivy

Zo zoals beloofd... foto's van de babies!
Raafje is goed aangekomen, hij weegt 14 gram en kleine lutinotje haar gewicht is ook verdubbeld naar 8 gram...

Rafiki:

lutinotje

saampies...

En nog een fototje van mama die van een gekookt eitje snoept...

en Sammytje...

Nummer drie is onderweg! Ben benieuwd wat het gaat worden  :D.

Groetjes, Ivana