5 juli 2025, 15:07:03

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Dat kan natuurlijk niet Ivy, overal reageren en je eigen verhalen boek overslaan!  ;) ;D Of heb je even niets te vertellen, want dat kan natuurlijk ook! Oooooo, ik weet het al, je bent vast druk bezig met het uitzoeken van de badderfoto's! Hahahah, ben heel benieuwd...

Groetjes en ik hoop snel weer verhalen/foto's te lezen/zien!
Petra

Kirsten

Hoi Ivy,

Moest even een aantal bladzijdes bijlezen, maar ben weer helemaal bij nu,. haha die birdies van jou lekker badderen,. nou dat beloofd prachtige foto's!...hihi
en las ik het nou goed tussendoor dat er volgend seizoen een valkje bij komt?jeh leuk!,. en spannend natuurlijk

Groetjes
Kirsten ( die momenteel alleen nog een afdroogfoto heeft voor de fotowedstrijd volgende maand,. whahah)

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hallo Ivana
Heb je je valkjes aan de pellets gekregen??
Zal wel moeilijk zijn.
Je kunt ook wat pellets doorsnijden zodat ze wat kleiner zijn en ze dan door de zaadjes mengen.
We moeten wat uitproberen om ze te foppen.
Ik ben eens heel nieuwsgierig wie er nu slimmer is ,jij of Nicky en Joepie.
Groetjes Riny :D :D :D

Ivy

Hoi!
Ja Petra, je hebt me betrapt... Ik had even geen nieuws.
Vorige week zou ik de uitslag horen van de ontlastingonderzoek - ze hebben zelf gezocht naar darmenparasieten, die zijn dus afwezig. Maar er zou ook wat ontlasting naar Utrecht gestuurd worden, daar hebben ze nog niks van gehoord (duurt zo lang!!!).
Voor mij zit er geen haast meer achter, de birdies lijken gezond en gelukkig. Misschien hadden ze last van de rui...
Ik heb nog steeds geen badderfoto uitgezocht, op de pc zien ze er allemaal wat minder mooi uit als op het kleine schermpje van de camera. Ik ga natuurlijk nog proberen, ik heb nog een week...
En Kirsten - volgende jaar wil ik inderdaad een kleine Limburgertje er bij. Ben nog bezig met het onderhandelen met mijn vriend... hij is al aardig bijgedraaid...
Maar ga hier even geen details verder zetten want hij leest het ook :P wil niet risken dat hij zich bedenkt (ik moet hem natuurlijk een idee geven dat hij gewonnen heeft) ;D

Nicky en Joepie zijn de laatste tijd ietsje aardiger tegen elkaar, juich niet, ze pikken nog steeds heel vaak, maar we betrappen ze af en toe naast elkaar slapen.
Ik zit steeds vaker te denken dat ik Joepie een meisjesnaam ga geven, want ik zeg steeds hij... maar aan de andere kant - het is toch onze Joepie, het is moeilijk om haar zomaar anders gaan noemen. Kroelen vindt ze nog steeds niks, heb al van alles geprobeerd, zelfs met haar minaarspeeltje maar dat vindt ze ook niks... Dan houd het op he.
Na de rui is Joepie's kuifje ietsje groter, wat zeg ik... ze heeft nu wel een kuifje, voorheen niet echt :D

Haar nieuwste passie is knabbelen aan de ritsen, houdt ze echt uren vol. Hun gezamelijke hobby is elkaar opjagen tot ze helamaal uitgeput zijn. Ik word er knettergek van. Zaterdag heb ik Nicky gewoon gepakt en in de kooi gezet, ze zat helemaal uitgeput te ademen met haar snavel open, ze weten niet van ophouden, twee mutsies. Als eentje naar de lamp komt zitten boven de eettafel wil die andere er natuurlijk ook bij, maar als ze aan komt vliegen, gaat die andere weg en zo vliegen ze hier rondjes totdat ze niet meer kunnen.
Hier zijn twee douchefoto's, ik ga ze niet gebruiken, maar vond ze wel leuk.

En eentje van Nicky.

Riny, volgens de schema zouden ze over twee weken 100% pellets moeten krijgen. Ik zit nu dus op 50%. Maar Nicky eet volgens mij helemaal geen pellets. De pellets die ik geef zijn al heel klein, maar een beetje groter dan die kleine ronde zaadjes. Joepie eet ze wel uit mijn hand, maar of zij ook in de kooi iets van eet zal ik denk ik pas zien, als ze meer pellets krijgen dan zaadjes. Maar ik ben bang dat Nicky en Joepie slimmer zijn, als ze het over twee weken nog niet eten, dan geef ik echt op, ik ga ze niet uithongeren natuurlijk. :-\
Ik heb ook gemalen pellets en dat meng ik door eivoer (dat krijgen ze 1 keer in de week) maar sinds ik dat doe eten ze bijna geen eivoer meer... Koppig zijn ze, monstertjes ;D.

Groetjes, Ivy, Nicky&Joepie

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivana
Dat is het goede woord"koppig"
Ik heb het opgegeven om mijn valkjes aan het fruit te krijgen.
Ook ik deed er wat van onder het eikrachtvoer ,sinds die tijd mag ik dat ook zelf opeten.
Nu probeer ik het niet meer ,ze eten goed groenten dus ze zullen hun vitaminen wel binnen krijgen.
Ik wens je nog veel succes met je pogingen om ze aan de pellets te krijgen.

Rianne

Hier eten ze alleen de lekkere zaadjes en grote stukjes uit het eivoer en laten de rest staan. Ik geef het droog anders gaat er te veel de vuilnis in.
Wat groente en fruit betreft, is het gewoon proberen wat wel goed scoort en wat niet ;D

~Natas~

Hoi,

Ah joh verander die naam niet van Joepie.
Je valk heeft nou eenmaal die naam, dus moet je niet meer veranderen.
Oh wat heeft Joepie een schattig kuifje juist...........maar wacht maar als ze straks uit haar rui is.
Dan heeft ze straks lekker een grote kuif op der koppie  :P
Leuke foto's trouwens, en zijn 2 scheetjes om te zien  :-*

Groetjes,

Natas

bobbie

Hoi Yvana,

Nog in de pelletsstrijd?

Bij mij zitten ze er 100% op. 1 keer in de week gooi ik een handje valkenzaad op de bodem van de kooi, hebben ze wat te doen.

Mijn valken zijn zachter van veren dan andere valken, die alleen zaad eten. Diverse mensen hebben het al gezegd. Het was mij al opgevallen maar voor hetzelfde geld verbeeldde ik het. Het is dus echt zo.

Dipsy heeft vanaf kleine vogel al een slecht verenkleed gehad. Die verloor om de haverklap zijn staartveren, die braken af, of zijn vleugelveren braken af. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel minder is geworden maar nog niet helemaal weg. Zijn staart is nog steeds snel beschadigd. :-\

Leuke foto's heb je geplaatst. De dames hebben aanleg voor fotomodel  ;).

Ik kom snel weer bij je langs.

groetjes, nel :)

Petra en Cheeky

Ha Ivy!

Wat een heerlijke foto's heb je geplaatst! Je hebt wel een tweetal met een eigen karaktertje he?! Dan weer elkaar pikken en dan toch af en toe ook doen alsof ze elkaar lief vinden! Ach... wie weet! Zolang ze elkaar maar niet echt aanvallen of elkaar geen rust meer gunnen, komt het best wel goed!

Ik zou zelf ook lekker Joepie Joepie laten! Past toch goed bij haar! En JOEPIE op zich is onzijdig! Of je moet er JUICY van maken of zo, dat klinkt voor het valkje bijna hetzelfde....!

Groetjes,
Petra

Ivy

Haaai.
Gisteren heb ik de pelletstrijd bijna opgegeven (bij mij nu echt meer pelletoorlog geworden). Omdat ze nu al op 60% zitten en ze weigeren het te eten. En dan hebben ze 's avonds echt honger maar dan alsnog eten ze het niet. Eergisteren gaf ik ze 's avonds gewoon extra zaad, ik wou niet dat ze zo hongerig moesten slapen.
Maar gisteren middag zaten ze bij mij op de bank en toen heb ik pellets erbij gepakt en liet ik ze af en toe er van snoepen en dat ging wel, zelfs met Nicky. Dus ik ga verder!
Wat ik wel eng vind is dat sinds ze op de pellets zitten, poept Nicky vaak hele zaadjes. In een poo heb ik zelfs drie gezien! Het lijkt alsof ze zo snel at als ze zaadjes ziet, dat zij ze niet eens pelt.
Vanavond ga ik bellen voor de uitslag en dan vraag ik meteen of het normaal is.
Hier een paar foto's van onze bank sessie :D

Hier zie je ook de pellets, ze zijn heel klein, en ze kunnen ze veel makkelijker stuk krijgen dan die van Nutribird. Ik snap niet wat hun probleem is ::)

En de laatste, mijn favoriet:

:-*Ivy, Nicky en Joepie

PS Joepie blijft gewoon Joepie...

Riny

Hallo Ivana
Van welk merk zijn de kleine pellets die je nu gebruikt ?
Die van de nutribird weigeren ze hier ook te eten.

~Natas~

Hoi Vriendjes,

JOEPIE, je blijft gewoon Joepie heetten.
Want het is toch wel een bijzondere naam hoor.............en uh het wordt steeds vaker ebruikt nu op het forum.
Wat vreemd dan dat Nicky hele zaadjes poept, en dat terwijl ze de zaadjes toch makkelijk kunnen pellen  :-X
Heerlijke foto's om te zien zeg.
En de laatste is inderdaad ook 1 van mijn FAVO hoor  ;)

Groetjes,

Natas en Joepie de POEPIE

bobbie

Hoi Yvana,

Ik ken 2 valken (van een kennis) en die weigeren de regular pellets van Harrison te eten, alleen de Premium van Harrison eten ze.

Succes, en trouwens leuke foto's.

Groetjes, Nel :)

Ivy

Hoi Riny.
De pellets zijn Harrisson's en heten High Potency Fine. Het is wel een dure grapje, een zakje van een pond kost 17 euro bij de DA. Als iemand nog een tip heeft waar je ze goedkoper kan kopen... tenminste als ik ermee doorga, want heb net blik geworpen in de voerbak en ze zitten er nog steeds in...
Ik belde de DA vanavond over de uitslag en ze hebben nog steeds niks van Utrecht gehoord. Ik was er zo verbaasd van, dat ik helemaal vergeten was dat ik over die zaadjes in ontlasting wilde vragen. Ik moet maandag terug bellen, dus ik vraag dan wel.
Groetjes, Ivy
Nicky en Joepie slapen al, dus geen kusjes eventjes... :D

hippysuus

Hee, dat zijn inderdaad kleine pellets :o De mijne hebben pellets van nutribird door het eten zitten maar eigenlijk vind ik ze altijd door de hele kamer terug...ze zijn volgens mij gewoon te groot. Ze pakken het, en terwijl ze proberen te knabbelen valt de rest natuurlijk naar beneden!

Wat ik wel zou kunnen doen is het gewoon ff een beetje malen in zo'n koffiemolen dan kunnen ze makkelijker knabbelen.

Groetjes,
suus