13 juli 2025, 14:50:30

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha Ivy...

Tja, valkparkietenkoppigheid, daar weet ik inmiddels ook alles van! Als ze iets niet willen, nou dan gebeurt het ook echt niet hoor! Bij jou met de pellets... maar daar kun je ze tenminste nog op rantsoen zetten met het andere voer, dan MOETEN ze wel.....

Bij mij met af en toe in de kooi gaan (met name die etter Cheeky, maakt me daar soms helemaal gek mee!) en dus met de foto voor de fotowedstrijd! Voor de wedstrijd gingen ze bijna dagelijks (even) in bad, nu al 2 weken niet meer! Echt ongelooflijk! En ik zit niet eens achter ze aan of zo... ik laat ze los en ga zelf zitten computeren of zo!

Nog suggesties verder? Jammer dat de foto niet bewerkt mocht worden deze keer, anders had ik ze gewoon in zee geplakt met photoshop!!! Zal ze leren!  ;) :P ;D

Groetjes,
Petra

N.B. Wat is het voordeel trouwens van pellets boven zaad? Is dat om ze niet te dik te laten worden of heeft het andere redenen? Misschien heb ik iets gemist hoor, maar vergeef me dan! ;)

Riny

Hoy Petra
Het voordeel van Pellets is dat ze minder knoeien want er hoeft niets gepeld te worden.
En ze kunnen niet het lekkerste er uit zoeken want alles is het zelfde.
Groetjes Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Ivy

Hahaa Riny... Volgens mij zijn dat juist nadelen :P.
Tja, Petra, in pellets zit alles wat ze nodig hebben. Ik weet niet of ik echt 100% achter pellets sta, ik heb gehoopt dat ze het zelf gaan eten als een extraatje, maar dat is niet het geval. Nou ja, Joepie eet wel als ik het uit mijn hand geef, maar Nicky niet. Het is denk ik vooral goed voor de valkjes die geen groente willen eten... Weet je, ik weet niet eigenlijk waarom ik het doe :o ik kan het niet beargumenteren... :-X
;D gewoon omdat ik gek ben...

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Hoezo zijn dat de nadelen??
Dat snap ik even niet.

Ivy

Ik bedoel het als een grapje, maar iig zijn het wel de nadelen voor de valkjes  ;D want ze houden van knoeien (en voor Petra, want die houdt van stofzuigen)...
Groetjes, Ivana

Lin

Hey,

Ik had het ook overowgen om op pellets te gaan. Maar toch weer niet gedaan omdat je dat hier niet makkelijk kan krijgen. ik ben benieuwd wat de uitslag brengt. Je weet maar nooit wat ze vinden. Het verkleuren van ontlasting kan al vrij snel gebeuren hoor. maar zwart en bruin is nooit goed.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hallo Ivana
Vandaag voor jou speciaal een foto van de valkjes van de broodfokker.

Ze vinden het prachtig in de voliere,maar houden elkaar goed in de gaten.
het is ook nog al geen grote verandering voor ze ,vanuit een donkere champignonkelder naar een voliere met speelgoed.
Groetjes Riny :D :D :-*

Rianne

Hoi,

heb je al uitslag?

Ik was eens met de valkjes naar de DA geweest, voor anti mijten druppels. Kostte me 24 euro, maar ja je moet er wat voor over hebben. ;D

Petra en Cheeky

Weet je al meer, Ivy...?

En bedankt voor die hint naar de stofzuigmanie van mij, oftewel, het ontbreken daarvan...  ;D ;)

Groetjes,
Petra

Riny

Hoy Ivana en Petra       
Dat had je nu niet moeten zeggen Petra,ik dacht al dat jij iemand was die graag poetste.
Nu moet ik het hele beeld weer bijschaven.

Ivy

Hoi.
Ik heb nog geen resultaten, het zou eind deze week zijn, dus ik ga morgen bellen, misschien hebben ze ze al, anders vrijdag pas.
De pellets is niet echt een succes hier, maar ik hou me nog steeds aan de schema. Maar stiekem ook niet, want ik heb eergisteren een snoepstaaf opgehangen, dan eten ze absoluut niks uit hun bakjes, laat staan pellets...
Maar goed, laten we kijken of aanhouder wint (en wie zal in onze geval de aanhouder zijn, als ik zou moeten wedden, dan Nicky...)
Groetjes, Ivy,
valken :-* Nicky en Joepie

Riny, ja ik ben ook in schok, ik dacht dat Petra echt houdt van stofzuigen, dat het haar passie was. En nu! ts ts ts Maar ik zal proberen om achter de waarheid te komen in Avifauna, Riny, wie weet, komt de aap uit de mouw...

Petra en Cheeky

Hahahahahahahaha  ;D ;D ;D Grapjurken zijn jullie!  ;D ;D ;D
Ikke een poetsmiepje? Daggetnie!  ;) ;D Ik vond altijd 1x per week meeeeeer dan zat, maar ja, met die twee rommelmakertjes erbij is het soms toch ietsje vaker... maar verder.... ::) :-X

Maar Riny, jammer dat ik nu dus weer van mijn voetstuk val... Dag image!  :-\ (leuk plaatje, trouwens...)

Ben benieuwd Ivy, hoe het afloopt met de pelletactie! Volgens mij denken je valkjes er ietsje anders over dan jij...!

Groetjes,
Petra

Riny

Hoy Ivana
Als je Nicky en Joepie nu helemaal niet aan de pellets krijgt maal je ze toch een beetje en doe je ze onder het eikrachtvoer.
dan krijgen ze het nog binnen en jij hoeft niets weg te gooien.

~Natas~

Hallo vriendinnetje en naamgenootje,

Hoe gaat het met jullie, doen jullie nog wat leuks.
Halen jullie nog leuke streken uit want dat lees ik nou niet zoveel meer (tenminste)  ::)

Groetjes,

Natas en Joepie