19 juli 2025, 18:54:43

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Ivy,

Wat een waanzinnig verhaal! heb erg gelachen. Hier vinden de valken de konijnen ook altijd erg interessant :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

~Natas~

Hai,

Oh wat jammer dat de logee weer weg gaat.
Nu weer een leuke actie verhaal minder haha
Lief man van Joepie, helemaal verliefd op zijn speeltje.
Leuk filmpje hoor, geef ze maar een kroel van ons.

Groetjes van Natas en Joepie

bobbie

Hoi hoi,

Nou dat beloofd wat bij mij. Ik lees hier van alles over een logeerkonijn. Ik krijg dinsdag de konijnen van mijn dochter te logeren voor 3 weken. Ze gaat met man en Renzo naar Gran Canaria.  8)

Lizzy, een wit-zwarte, is een paar jaar oud en Chico, een grijzig-bruinig konijn, is vorige maand 10 jaar geworden. Oud he. En hij sproeit nog als een jonge vent. ::) :-\

De valken een dotje stro geven is ook leuk. Ik geef ze stro met paardenbloemen,  ze spelen er mee en knabbelen er op. Zijn ze ook uren zoet mee.

Ik sjees weer verder door alle dagboeken want ik loop behoorlijk achter. :-[

Groetjes, Nel :)

~Natas~

JOEHOE,[/color][/b]

Is er nog iemand aanwezig.
Ik mis de spannende verhalen over mijn kanjers.

Groetjes,

Joepie en zijn baasje Natas

Riny

Hoy Ivana
Ben jij soms stiekem het konijn achterna??
Ik mis je.
Groetjes Riny :D :D :-*

Lin

Hey

Leuk geschreven weer je verhalen, maar je logeerkonijn zit toch niet altijd in dat kleine huisje? en ook nog alleen?? ik zie dat er wel hooi ligt, dat heb je goed gedaan dat is het belangrijkste voor een konijn samen met groente en fruit. Brokjes (enz.) is niet het belangrijkste. Jammer dat ie alweer weg is je oppaskonijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi daar ben ik weer.
Ik heb nu wat minder tijd, colleges zijn weer begonnen...
Konijntje is alweer weg, het was gezellig maar hij woont niet zo ver, dus als ik hem erg mis dan ga ik even langs... ;D
Lin: Helaas zit het konijntje wel altijd in die kleine kooi, maar hij mag wel eens los. In de dierenwinkel zeiden ze namelijk, dat ie klein zou blijven en dus dat de kooi groot genoeg was... ::) Maar hij is wel goed verzorgd hoor, hij krijgt wel elke dag verse hooi en fruit en heeft ook een buitenverblijfhokje voor warme dagen...
Nel: Ja, ik durfde het eigenlijk niet echt te geven, dat hooi, want ja, het is voor konijnen... maar het kan geen kwaad dus? Misschien koop ik dan wel een kleine pak voor ze en strooi ik wat op de bodem. Ik heb laatst zo een klein pakje Country home gekocht, bodembedekking, er zit ook van alles in - stro, takjes enzo, dat vonden ze geweldig, maar het is wel erg duur, want zo een zakje kostte bijna twee euro en als ik het in mijn kooi strooi dan is het in een keer weg! Ik heb nu een bakje opgehangen met dat spul d'r in, dat houdt ze ook uren bezig.
Riny: Volgende keer als ik in Xenos ben, zal ik zeker een rietenmandje zoeken. Ik heb laatst een servettenbakje gezien, dat zou perfect zijn. Ik zag toen geen nut er in, ach ja, ik wist ergens dat ik hem had moeten kopen... er was een klein stemmetje in mijn hoofd die zei 'koop mij, koop mij' maar ik heb niet geluisterd... Bamboo is nu bijna op, dus ze zullen wel iets nieuws willen... om mee te spelen/slopen...

Maar goed, met vogeltjes gaat het hartstikke goed, de laatste tijd zijn ze heel erg goed - ze gaan als het donker wordt vanzelf naar de kooi! Nicky zit nu weer in de rui, ik durf haar niet eens te aaien, want ik kom steeds met mijn vinger tegen een nieuwe pennetje en dan geeft ze steeds een gil... :'(
Joepie is net klaar met de rui, ze houden me zo wel even bezig - eerst geparelde veren stofzuigen en nu grijze.
Joepie heeft wel een vervelende nieuwe hobby. Daarvoor ging ze ook af en toe aan een moedervlekje knabbelen, maar nu hoeft er geen eens een vlekje zitten, ze gaat gewoon zelf een onevenheidje creeeren met haar snaveltje. We proberen het af te leren, maar wil nog niet zo goed lukken... Au! Ze vliegt nu steeds vaker naar me toe. Ze durft het nog steeds niet zo goed, maar ze wil toch bij me zitten (als Nicky bij me zit :-\ )

Leuk om te horen dat we gemist worden... :)
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Als je naar de kringloopwinkel gaat heb je veel meer mandjes voor veel minder geld.
Ik maak ze altijd vast aan de kooi met een ijzerdraadje.
Vervelend voor jou die nieuwe hobby van Joepie.
Maar omdat het gedrag er nog niet zo lang in zit kun je hem dat wel afleren.
Zal wel moeten ook anders hebben wij zo meteen een geperforeerde Ivy.
Groetjes Riny :-* :-*

~Natas~

Hai,

Ja ik lees weer een leuk verhaal over mijn vriendjes.
Oh jeetje zeg ja dat heb je nou met 2 valken he, eerste de ene in de rui nu de ander.
Ach ja zo blijf je tenmisnte nog bezig ook  ;)
Oh ik wist niet dat het pijn deed bij Nicky als je aan haar komt, ik dacht dat ze daar weinig van voelde (niet dus)  ???
En Joepie wordt weer lekker ondeugend lees ik, ach ja zit volgens mij in de NAAM hoor  ;)

Groetjes,

Natas en Joepie

bobbie

Hoi Ivana,

Ik zal hier foto's plaatsen van mijn logeer konijnen.

De eerste is Chico, ruim 10 jaar oud:

Hieronder zie je Lizzy, tussen de 2 en 3 jaar oud (zoiets)

Groetjes, en tot over een week (comp moet gerepareerd worden dus ik moet afkicken van deze site)  :(

groetjes, Nel :)

Lin

Hey,

druk bezig met de fotos? Mail me als je hulp nodig hebt hoor. Maar gelukkig dat de konijnen er wel uitgaan want dit is echt te klein. En ik hoop dat de rui een beetje snel voorbij gaat!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi Lin.
Bedankt voor je aanbod, maar nu gaat het nog - ik heb nog maar 15 foto's die mee gaan doen aan de wedstrijd. Ik dacht dat het meer zou zijn, maar ja, het is wel de eerste keer...
Ik zal het wel onthouden en als ik het later niet meer kan redden dan zal ik je zeker mailen.

De twee kippies hebben net heerlijk gedoucht en zitten nu weer uit het raam te kijken. De rui is nu echt erg, zo chagrijnig was Nicky nog nooit. Maar haar koppie zit vol met de hulsjes en ze heeft het best zwaar. Vandaag maar extra vitamintjes, hopelijk gaat het gauw weer over. Ik vind het zielig maar ik durf haar niet eens te aaien en soms laat me ze niet eens...

Groetjes, Ivy, Nicky en Joepie

Christine

15 foto's maar ik had eigenlijk ook verwacht dat het er meer gingen zijn maar ja maar wat doen jullie met de winnaar?

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ivy

Winnaar mag honderd euro doneren aan valkparkiet.com ;D Nee hoor, grapje. De winnaar krijgt een plekje in divers-fotowedstrijd winnaars. Ook leuk, toch? :P Het gaat vooral om de lol en niet de hoofdprijs...
Ivy

Christine

100 euro doneren?? ela neen niet de winnaars maar de verliezers hihi neen dat nu ook niet maar das ook wel leuk dat je dan je eigen foto wordt geplaatst in divers

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**