17 juli 2025, 16:04:34

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Ivy

Alles goed of ben je naar de triatlon???? ;).

Groeten van je buurvrouw

Riny

Hallo Ivana
Waar zit jij ,of ben je soms met de muziek mee?

Kom je snel terug ,ik mis je!!
Groetjes Riny :-* :-*

Petra en Cheeky

Ivy? Waar blijf je! We missen je!!!  :P

Ivy

Hoi!
Ik ben er weer hoor... ik was er eigenlijk de hele tijd wel, maar had weinig tijd. Zaterdag hadden we een 'housewarming party' dus was druk bezig om het hele huis in orde te krijgen. Het was best gezellig.
En gisteren kwam er een logee bij ons.

Onze kippies houden sinds gisteren een oog op het rare beestje. Ik weet niet of ze bang zijn of alleen nieuwsgierig, maar Joepie was gisteren heel grappig aan het eten: Ze keek naar de konijn, pakte heel snel een zaadje en kijkend at ze die op. Normaal gaat ze heel lang in de bak naar het lekkerste zaadje zoeken maar daar had ze nu blijkbaar geen tijd voor.
Vanochtend was Nicky natuurlijk de eerste die weer kontakt probeerde te maken. Toen ze los waren, ging ze meteen vanaf haar stok kijken hoe ze naar de konijnenkooi kon komen.
Ze heeft al twee keer bijna er op geland, maar toen keek Snuffie even om en daar schrok ze van, dus ze vloog meteen weg.
Ik ben benieuwd hoe het gaat deze week met de trio :D

Groetjes, Ivy

PS Ankie, Riny en Petra, bedankt dat jullie mijn dagboek even boven hielden  ;D

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Petra en Cheeky

En? Ivy, is je huis nu opgewarmd?  ;D ;D ;D

Tja, het is valkjes eigen om supernieuwsgierig te zijn naar alles wat nieuw is en zeker als het nog beweegt ook! Heerlijk!

Groetjes,
Petra

hippysuus

Hahahahaaha ik zit hier heel hard te lachen nu...die lummels!

Haha bedankt Ivana, dat was erg leuk!! haha ;D lig in een deuk hier!

Rianne

Wat een leuk konijn! Ik wil zelf ook een konijn maar ik kan het niet de ruimte geven die een konijn nodig heeft dus doe ik het niet.

Riny

Hoy Ivana Nicky en Joepie
Ik zit met smart te wachten op de avonturen die jullie beleeft hebben met het vakantiekonijn.
Hoe lang laten jullie mij nog wachten??
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Ivy

Vorige week zondag is er bij ons een hele rare vogel komen wonen. We vinden hem maar vreemd, want hij is heel groot, heeft rare veren en hij kan niet vliegen. We dachten al: Wat is dat voor geks?

Ik ging de rare vogel even inspecteren. In plaats van oren heeft hij hele rare flappen op zijn hoofd! Ach, arme ding, de natuur heeft wel met hem gespeeld. Kijk nou naar ons, onze oortjes zie je niet eens, en zo hoort het! Ik ging even de waterstand checken, hij heeft nog genoeg hoor.

Toen riep ik Joepie erbij om ook te komen kijken. Hij lag helemaal in deuk! DE VOGEL heeft geen snavel whuaahaahaa. Maar toen vonden we het ook wel zielig, want hoe moet ie eten dan?

Toen bekeek Joepie hem van dichterbij, het blijkt dat de vogel een gat in zijn gezicht heeft waar al dat eten verdwijnt. Zo zal het gaan, denk ik.

Toen dacht baas, dat DE VOGEL het misschien leuk zou vinden om ook een rondje te vliegen. Nou zoals ik al zei, het beest kan gewoon niet vliegen. Waarschijnlijk zijn zijn vleugels niet zo goed gegroied ofzo... Maar rennen kan die wel. En heel plots, we schrikken ons elke keer als ie begint.

Maar een ding kan ik wel vertellen, zijn snoepstaafje is ook heel lekker. Gelukkig is hij niet zo handig en laat ook wat vallen. Dat zou mij nooit gebeuren!

Maar goed, ik ga maar weer, want ik kan WEL vliegen, haha ;D. Misschien als ik het aan die andere vogel laat zien, dat ie het ook zal leren...
Groetjes, Nicky :-*

Ivy

Hoi Riny.
Ik wou wat schrijven, maar toen ik van de wc kwam, zag ik dat iemand het al voor me heb gedaan ;D.

Riny

Hoy Ivy en Nicky
Wat mij betreft mag Ivy vaker op de wc gaan zitten want ik heb genoten van de schrijfstijl van Nicky ;D ;D ;D
Groetjes Riny :-*

~Natas~

Hai,

Oh wat een leuke foto's zeg.
Die vogels zijn wel heel erg nieuwsgierig naar de nieuwe logee.
En hebben nog lef ook om er naar toe te gaan, hier heb ik er 1 zitten die dat niet durft hoor (held op sokken)
Joepie heeft echt lef hoor, om het konijn van zo dicht bij te bekijken  ;D
Hopelijk gaan niks vreemds ermee doen, met valken weet je het nooit  :o

Groetjes,

Natas en Joepie

hippysuus

Hahaha wat een avontuurlijke vogels heb je! Ik ben beniewd hoe lang het gaat duren voor ze eens gaan voelen aan die "rare veren" van DE VOGEL.  ;D

Ivy

Hoi Suus.
Nou, zo lang dus niet... Vandaag ging Nicky weer op Snuffie's kooi zitten. Hij wilde ook van dichtbij kijken wat er gebeurt en ging aan Nicky's pootje ruiken. Die gaf hem zo een tik! Ze is echt niet bang.
Maar ja, Snuffie gaat dit weekend weer weg, dus de avontuur is bijna over...
Ze zijn wel al aan hem gewend zodanig, dat ze hem gewoon negeren... Nicky zit weer de bamboo te terrorizeren (of wat er van over is) en Joepie zit weer te kroelen met zijn speeltje ::) Dat is echt liefde, Joepie en zijn speelgoed. http://www.youtube.com/?v=HWKdbEsfDw4

Groetjes,
Ivy

Riny

Hoy Ivana
Geef Nicky en Joepie anders een klein rieten mandje wat ze mogen slopen,daar hebben ze uren plezier van.Of twijgjes van een berkenboom(die staan echt overal)
Het filmpje vind ik prachtig,ik heb het zelfde speeltje in de kooi hangen bij mijn primrose en de geelwang.