8 mei 2025, 23:30:56

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Idd weer hele mooie foto's !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Riny

Vandaag is mijn kleine Sammy een grote jongen geworden!!
Hij heeft gewipt.
Goed zo Sammy zet hem op!
Groetjes Riny

Ivy

:D :D :D

Ja ja, Sammy kreeg het eindelijk voor elkaar om een vrouwtje te verleiden. En ook nog eentje die ik voor hem heb bedoeld... onze Joepie. Die is dus ook eindelijk een grote meid geworden hihi. Ze zaten de laatste paar dagen samen naar het blok te gleuren, ook gingen ze er een paar keer in, maar met Sammy - tja, ik was niet zeker of hij geen nest voor zichzelf en Nicky aan het uitzoeken was. Tot ik vanochtend bekende Joepiewipgeluidjes hoorde. Ze zat een paar keer kippetje bij Gerard ;D dus ik wist gelijk dat zij het was. Toen ik in de kamer spiekte, zag ik Sammy bovenop, precies zoals het hoort.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan verder met die twee.
Als ze wel jonkies krijgen en als ik de kweker moet geloven (doe ik eventjes gewoon wel) en is Joepie wel split witmasker, dan kan er dit uitkomen

Moeder:cinnamon gepareld split voor witmasker
Vader:witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

man afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld
25% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
25% cinnamon gepareld split voor witmasker
25% wildkleur split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld
25% witmasker lutino
25% cinnamon gepareld split voor witmasker
25% lutino split voor witmasker

Maar goed, ik juich misschien te vroeg, wie weet hoe het gaat.
Ze zijn wel goed op leeftijd, Sammy wordt over 2 weken 1 jaar en Joepie is in januari 2 jaar geworden, dus ik hoop dat ze weten hoe het allemaal moet.

Met de kleintjes gaat het goed, Joep wordt vrijdag alweer opgehaald en dan komen Makkie en de jongste wildkleur ook beneden. Ik zal straks nog wat foto's maken en plaatsen.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Effe lekker poetsen  :D :D :D

Groetjes,
Monky Yaro en Yara  :D

Ivy

Hoi Monique.
Bedankt voor de foto! Ik heb ze al bewonderd in jouw dagboek, alleen nog niet gereageerd. Altijd mooi om te zien als ze douchen :D
Hier een paar foto's erbij...
Makkie

en kleine wildkleur

Vandaag heb ik ze allebei ook op te koop gezet, dus hopelijk vind ik voor deze twee schatjes ook een leuk huisje.

Jessie zat er ook zo lief bij...

Ik vreesde al dat dat zo zou gaan, maar de jonge echtpaar zal nog heel erg moeten vechten voor hun prille relatie... zodra Sammy Nicky uit het blok zag komen, ging hij haar gelijk achterna. Dus binnenkort zal ik Nicky en Makker verhuizen naar de woonkamer, anders zal het zeker niet goed gaan met Sammy en Joep. Dan kan Jelle Jessie hopelijk ook overtuigen, dat zij beter met hem kan wippen dan met haar vader. haha
Zo, dat was het eventjes weer.

Groetjes!!!

Monky

Hi Ivy,

Ik snap niet hoe iemand zulke mooie valkparkieten annuleren  ::)

Het zijn beauties !!! Als ik minder verstand had dan ik nu had had ik ze alle drie genomen. Ze zijn zo ontzettend mooi.

Je zal ze toch wel snel kwijt zijn... Het kan gewoon niet anders met zulke mooie vogels.

Dat wou ik alleen maar even zeggen  :-X ;D

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Monique.
Alleen Makkie was een soort half besproken, en de gene bij wie ze zou komen heeft het ook moeilijk ermee, maar het is beter zo.
Ik heb net een mailtje van iemand die interesse heeft in beide popjes, dus goed nieuws :D.
Ik ben al blij dat je plek had voor Yaro vorige jaar :D, ik vind het heerlijk om hem te volgen, net als de rest van de babies. Tot nu toe is er maar eentje van waar ik niks meer gehoord heb ;D ik ga ze even plagen met een mailtje denk ik...

Groetjes, Ivana

Ivy

Hallo!
De reservering is definitief, dus Makkie en haar zus zullen over een paar weken verhuizen naar een buitenvoliere in Hoorn. Ik ben toch blij dat ze samen kunnen blijven, want ook al krijgen ze twee mooie mannen, een zusje om mee te kletsen over je man is niet verkeerd he ;D

Sammy en Joepie heb ik vandaag nog niet gehoord... was het toch maar een one night stand :D. Ik zie wel hoe het loopt. Ik neem Makker en Nicky dit weekend naar beneden, want Sammy blijft achter Nicky lopen en zij steeds weglopen... Gezien de twee popjes toch pas over een paar weken weg gaan hoef ik Makkie niet zo erg te testen of ze zelf kan eten :D dus is het niet zo erg dat de ouders erbij zijn.

Groetjes, Ivana

aad

Mooi dat je Makkie al kwijt ben Ivana  :)

Ivy

;D Mijn tweede Arthur kooi wordt maandag bezorgt.
Ik zat er al tijdje mee in mijn hoofd, ik wil ze straks in twee kooien verdelen, dan zitten er vier valkjes in 1 kooi en vier (eh drie) in die andere ;D ;D ;D
Gezien Leia gisteren al liet zien dat zij graag een ventje wil door kippetje zitten voor mijn Sammy >:( die toch echt iets moet doen aan zijn 'bonding issues' want ik vind het triest voor Joepie dat zij steeds aan de kant wordt geduwd...) zal ik toch op zoek gaan naar een zwaar bonte cinnamon mannetje voor haar (mijn vriend bewerken dat lukte al zo vaak haha). Cinnamon, omdat ik dan cinnamon jonkies krijg. Wildkleurtjes heb ik al van Makker en Nicky, en tzt ook van Jelle en Jessie, dus een andere kleurtje is leuk.

Dus als mijn Arthur maandag komt, zal ik Makker, Nicky EN Leia naar beneden halen voor een paar maandjes. Dan laat ik de viertal boven het allemaal uitzoeken. Gezien Sammy niks van Jessie wil weten, hoop ik dat hij dan echt gaat hechten met Joep, want Joep is er echt aan toe. Ze gaat nu al kippetje zitten als ik haar over haar koppie aai ::)

Hopelijk stoppen Makker en Nicky met eieren, op maandag is het drie weken ongeveer dat ze aan het broeden zijn, dus ik verhuis het blok met hun nepeitjes niet mee.
Ooooh ik kan niet wachten tot het maandag is! Zo'n leuk excuus om een paar lievards weer beneden hebben :D... vogelkamer is leuk, maar ik kan daar toch niet altijd zitten nu ik beneden jonkies heb.
Groetjes, Ivana

Ivy

Vandaag is Joep verhuisd naar zijn nieuwe huis.
En twee popjes hebben allebei een naam gekregen.
Lutino popje heet voortaan Ashley

en lutino geparelde popje formerly known as Makkie :D heet Jessica

Gisteren werden de kleintjes nog door pappie gevoerd

en nu gaan we kijken of ze het al zelf kunnen.

Ondertussen beginnen zich boven toch koppeltjes te vormen...

Jelle kroelt steeds vaker met Jessie, of eigenlijk hij kroelt haar en zij hem niet...hihi.

Kan je mijn amandelen zien?

en Joepie en Sammy

(zolang Nicky in het blok zit uiteraard...)

en nog een foto van mooie Leia niet vergeten :)

Alles is rustig, boven en beneden op dit moment... de drie kleintjes liggen tegen elkaar gedrukt te slapen, wat een lief gezicht is dat... :D

Zo, een kleine foto update. Is het al maandag? ;D

Mara

HOi Ivy

Hele mooie foto's weer, heel erg mooi!

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Het zijn zeker weer hele mooie foto's.  ;D
Hebben valkjes eigenlijk wel amandelen ??  :P ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.