1 mei 2025, 13:00:18

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Rianne

Wat leuk, weer een meisje! :D

Ivy

Hoi!
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik wou zo graag een paar lutino's, daar kan ik veel makkelijker een goede huisje voor vinden, en nu zijn het er al twee  :D
Ik vind het alleen jammer dat mijn ringen nog niet binnen zijn, dan kon ik ze ringen... misschien komen ze net op tijd, maar ik twijfel d'r aan.

Vanavond haalde arme Jelle weer zijn koppetje open op het plafond. Ik heb hem aan beide vleugels een beetje geknipt (drie veren) want zo kan het niet verder. Het wondje ziet er heel lelijk uit, het bloedt niet gelukkig, maar het is steeds een korstje en dan gaat ie weer open... Ik zal hem een paar dagen in de kooi laten, zodat het wondje tijd heeft om te genezen, anders schiet het niet op. Helft van zijn kuif is weg en over dat plek zit een wond. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar ik zal het in de gaten houden. Ik heb hem trosgierst gegeven en hij zit nu lekker te knabbelen.
Ik hoop dat als die weer los mag, dat hij wat lager gaat vliegen met zijn geknipte vleugels.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Agnes

11 januari 2007, 11:10:30 #1352 Last Edit: 11 januari 2007, 12:08:53 by Agnes
Hoi Ivana,

Ik hoor in het "Peelneutje" dat er weer nieuwe borelingen zijn!
Gefeliciteerd met de kleintjes!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

12 januari 2007, 12:31:02 #1353 Last Edit: 12 januari 2007, 12:35:48 by Ivy
Hoi!
De twee meiden doen het geweldig... kropjes goed gevoeld en allebei goed gegroeid. Ik ben alleen bang dat ik straks nummer 1 en 2 niet uit elkaar kan halen ;D ;D ;D, maar ja, wat maakt het uit...

De ouders zijn bezig met een verbouwing  >:(
De trie traptreden die aan de binnenkant van het blok zitten willen ze verwijderen. De onderste tree is al helemaal weggevreten en de middelste tot de helft ::). Alleen spijkers waren over, die heb ik vandaag eruitgetrokken, straks bezeren babies zich nog... Ik heb gelijk het blok verschoond, hoewel er nog niet zo veel poepjes in lagen  :D
Derde eitje was aan het piepen, dus die zal vandaag ook uitkomen. Ik zag een klein deukje, dus hij/zij is al druk bezig.
Ik kom wel melden wat het wordt  ;D

Groetjes, Ivana

Riny

Citaat van: Ivy op 21 december 2006, 13:35:20
Hoi!
Het thema voor januari is: HET GROOTSTE UITSLOVERTJE.

Hoy Ivana
Als je nu slim was geweest had je er foto's van genomen.
Je had er vast een prijs mee gewonnen.
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi!
Derde jonkie is

ook een meisje!!! Ze is ws vannacht geboren, want ze was al helemaal mooi en pluizig, en natuurlijk ook al gevoerd.
Vierde eitje is ook al aangepikt, vandaag of morgen is het gezinnetje dus compleet.

Vandaag is een pakketje afgeleverd... voor de vogels ;D. Ik heb 10 zitplekjes met spiegeltje besteld, omdat de drie die ik heb zijn helemaal gesloopt door de twee mannen! Ik heb ze weer 'gerepareerd', ik heb wilgentakjes aan vast gemaakt, maar het is niet hetzelfde...
Ik heb die spiegels nergens kunnen vinden, heb echt zeker 10 winkels binnengelopen op zoek naar die dingen, dus toen ik ze bij Peter in de winkel zag, was ik helemaal blij en heb gelijk 10 spiegels besteld. De vogels vinden ze geweldig, dus ik heb nu hopelijk genoeg voor komende 3 jaar :D.

Het zijn deze

Zo. Nu hopen dat Makker toch 1 mannetje gemaakt heeft want mijn vriendin zal wel teleurgesteld zijn als er geen wildkleurtje voor haar tussen zit :)

Groetjes!
Ivana

Caroline

Gefeliciteerd met pluisje 3 en ik duim mee voor een wildkleurtje hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

13 januari 2007, 12:42:06 #1357 Last Edit: 13 januari 2007, 12:48:49 by Mara
Hoi Ivana

Had dat maar gezegd, hier in de dierenwinkel hebben ze die standaard liggen. Pipo heeft ook een dergelijk spiegeltje en hij vind het geweldig.

Trouwens, nog gefeliciteerd met je derde valkje.

Liefs

Mara

Riny

Hoy Ivana
Makker zal gedacht hebben, de vorige keer wilde ze zo graag Lutino's , deze keer zal ze Lutino's krijgen.
Fijn dat het allemaal zo goed gaat met dioe slopertjes van jou.
Groetjes Riny :D

Anja

Gefeliciteerd met het derde pluisje. Ben benieuwd of het vierde ook een lutino is.

Groetjes Anja

Ivy

Hoi!
Duimen van jullie heeft gelukkig geholpen... twee uurtjes terug is het laatste jonkie uit het ei gekropen, en hij heeft zwarte oogjes.
Toen ik drie uur terug in het blok spiekte of het eitje al aan de kant ligt was hij nog niet uit, vandaar dat ik weet precies de tijdstip (nou ja, plus min een half uurtje :)) Toen maakte ik deze foto

Toen maar gelijk de rest ook op de foto gezet

Sammy aan de kattengras die ik gisteren gekocht heb. Is niet zo veel meer van over...

Makkertje kijkt uit het raam

Even strekken

Joepie was met het touwtje van de kamera aan het spelen... is altijd leuk voor een closeup

Toen ik beneden kwam, zag ik iets, wat mijn dag nog leuker maakt...

Yes!!! Ze zijn dus al vriendjes aan het worden... Erg leuk om te zien. Ze zijn nu beide aan het dutten op de kooi.
Jelle houdt nu iets beter afstand van het plafond als hij aan het vliegen is. Zijn wond geneest goed, zijn kuifje begint terug te groeien, straks is die weer prachtig.

Morgen maak ik wel een foto van alle vier donsjes, vandaag ga ik ze niet meer storen. Morgen moet ik het blok verschonen, begint nu wel aardig vol te raken met poepjes :D

Groetjes!!
Ivy en de tien valkjes!

Mara

Hoi Ivy

Ik moet zeggen dat ik de allereerste foto van je serie het mooiste vind. Hoe dat kleine donsje door mama's veren de wereld in kijkt.

De rest van de foto's zijn ook erg mooi hoor. Heel mooi.

Mara

Anja

Hoi Ivy,

Prachtige foto's zeg. Vooral die waar het jonkie tuusen de vleugels door kijkt.
De kroel foto's vind ik ook heel mooi en ik verheug me op de foto's van morgen.

Groetjes Anja

Caroline

Heerlijke foto's!!

Hier is het nog steeds spannend.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Hey Ivana,

Gefeliciteerd met je jonkies! Zijn er nog meer eitjes of was dit het, ze zijn in ieder geval prachtig. Ik heb ook weer zin in het broedseizoen ::).

Groetjes Rob