13 mei 2025, 19:30:04

bult

Gestart door Remy, 6 maart 2005, 14:59:08

« vorige - volgende »

Remy

Onze valkparkiet, Remy is in februari 18 jaar geworden.
Hij heeft een dikke bult, 1 cm rechts van zijn poepgat. De plek begint ook wat kaal te worden.
Hij eet goed en er is verder niet veel aan hem te merken.
Wat zou dit kunnen zijn?

Riny

Hoy Remy
Ik zou het zo ook niet weten het kan een vetbult zijn of een tumor.
Maar ik zou er zeker mee naar een vogelarts gaan om het te laten controleren.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Remy,

Zoals Riny al zei neem zo snel mogelijk contact op met een echte vogelarts en ik zou dr Feld (Tel 033-2864772) aanraden die kan je altijd bellen voor advies wat je het beste kan doen met die bult.
Het zou inderdaad een tumor kunnen zijn maar als je daar snel bij bent is het goed te behandelen.

Groetjes, Paul

shauney

hoi Remy,

Mijn vogel is 12 en aangevlogen.
Ik wist trouwens niet dat vogels zo oud kunnen worden.
Mijn vogel plukt ook altijd bij zijn kont.
Dat komt door ouderdom( volgens mij heeft dat geval bij jou dat ook) en het kan komen door eenzaamheid, maar als hij zo oud is moet je er GEEN bijzetten.
Ik hoop dat hij niet helemaal kaal word. ( bij is is het al helemaal achteren!!!).
Maar wat ook belangrijk is: Elke dag nieuw voer en drinken, dan voelt hij zich fijner omdat je dan aan hem denkt, maar hij vind het misschien ook fijn als je hem eens een keertje wast en 2 keer per week de vogel wast. ;)

Paul

Hoi Shauney,

Valkparkieten kunnen heel oud worden 18 jaar is een mooie leeftijd al en best oud maar er zijn uitschieters van nog veel oudere valkjes.
Bij mij is er pas een doodgegaan die ruim 28 jaar oud was.
En er zijn zelfs gevallen bekend van ver in de 30 jaar maar dat zijn dan echt uitschieters.
Hoe was jij je valkje in een badje, plantenspuit of onder de douche?

Groetjes, Paul