help!!valkie ludo is nu opeens ziek (denk ik)

Gestart door valkieludo, 25 december 2004, 20:33:14

« vorige - volgende »

valkieludo

mijn valkie ludo ,zit nu al 2 dagen heel rustig te slapen.,met zijn kop achter in zijn veren,als ik bij hem komt,is het enigste wat hij wil,bij mij op mijn schouder zitten ,om daar rustig te gaan slapen.,verder is zijn ontlasting heel dun.,minder aktief.,wil wel gekroelt worden achter zijn kopie.,speelt wel ,als je hem uitdaagt.,zit heel tijd bol,of hij het koud heeft .,ik zou echt niet weten wat het is .,alleen de laatste tijd wilt hij altijd mee in bad.,maar daarna zet ik hem in zijn kooi met een lamp erop.,zodat hij zich lekker droog kan maken.,toen ik net bij hem kwam,zat hij op de grond van zijn kooi ,met zijn hoofd in zijn veren te slapen.,helppp
gr bert

Ria

Hallo,

Het klinkt idd alsof je vogel ziek is. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een da en in ieder geval de ontlasting laten onderzoeken.

Sterkte

Ria

Paul

Hoi Bert,

Het beste is zorgen dat er continu een lamp op de kooi komt en de temperatuur op ongeveer 30 graden houden niet warmer.
Je kan ook proberen wat druivesuiker te geven met een beetje water en als je geen druivesuiker hebt kan je dextro energie halen bij de benzinepomp.
Zorg dat het water dan lekker zoet is dat geeft hem wat extra energie en dat kan het opknappen helpen.
Verder kan je het beste zo snel mogelijk naar een goeie vogelarts gaan maar dat zal lastig zijn met de kerstdagen.
Maar met warmte knappen ze vaak al een heel stuk op.
Beterschap met Ludo.

Groetjes, Paul

valkieludo

25 december 2004, 21:02:45 #3 Last Edit: 25 december 2004, 21:09:53 by valkieludo
dank u voor reaktie,s., maar uhh andere soort suiker is dat ook goed??maar hij eet wel als ik maar bij hem ben.,en het hem aangeef.,en ontlasting word alweer beter.,hij heeft net een poepie gedaan  ;D
en nadat hij dat ongelukje in zijn kooi heeft geha,kreeg hij dit.,ik dacht dat het de schrik was ,maar heeft nu nog last van  :-[

Riny

Hallo Bert
Je moet wel druivesuiker nemen en geen gewone suiker.
Bij elk tankstation verkopen ze wel Dextro energie.
Heel veel succes en vertroetel hem maar lekker.
Groetjes RINY

Paul

Hoi Bert,

Wat voor ongelukje was dat dan dat ie daar zo door van streek is?
Je kan altijd het beste dextrose in poedervorm nemen dat lost het beste op in water bij drogist en apotheek hebben ze dat ook en sommige supermarkten hebben het ook bij de reform artikelen staan.

Groetjes, Paul

valkieludo

datt ongelukje in zijn kooi.,zie andere vragen

shauney

Als je niet zeker weet of hij ziek is hoe weet je dan dat hij ziek is of zoiets? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???.
Nou ja.
Hopelijk gaat het beter

Rianne

Als je het niet zeker weet kun je het  hier altijd vragen. Als je de symptomen duidelijk omschrijft is hier altijd wel iemand die kan helpen. Alleen is een forum geen garantie op een direct antwoord dus als het te lang duurt kun je beter naar de dierenarts gaan.