Hoeveel kan een witkop (man) opbrengen? (prijs?)

Gestart door Wendy Koot, 29 maart 2003, 19:05:43

« vorige - volgende »

Wendy Koot

Ik heb een paar vraagjes over de valkparkiet mutatie witkop man:

1)Ik heb gehoord dat een valkparkiet witkop een beetje zeldzaam is? Klopt dat?

2)Brengt een witkop man meer op dan een pop?

3)Welk soort is op de albino na het zeldzaamste soort valkparkiet?

4)Hoeveel kan een witkop man opbrengen en hoeveel een albino?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag. Ik hoop dat iemand hierop antwoord kan geven.

Mandy

29 maart 2003, 19:26:18 #1 Last Edit: 29 maart 2003, 19:32:19 by Mandy
Hallo Wendy, :)

Witmaskers zie je inderdaad niet zo veel, maar ik weet niet hoe die verhoudingen in Nederland liggen tegenover de andere mutaties.
Zover ik weet zijn de mannen en poppen even duur, ik heb nooit prijsverschil gehoord tussen een man en pop bij een valkparkiet.
Ik denk dat een albino valkparkiet inderdaad wel een van de zeldzaamste is. Maar als je bij Mutaties foto's aanklikt zie je alle mutatie soorten en daar zit bv ook de valkparkiet met dubbele kuif tussen...die is vlgs mij ook aardig zeldzaam. :-/
Ik heb in december een witmasker koppel gekocht voor 65€, de man een gewone witmasker en de pop bont/gepareld/cinnamon. Deze hebben nu jongen en als ik die verkoop denk ik daar 30€ per stuk voor te gaan vragen.
Ik zou er meer voor kunnen vragen, want voor de man en pop heb ik dus 32,50€ per stuk voor betaald en dit zijn natuurlijk jonkies dus die zijn normaal duurder. In winkels durven ze tegenwoordig voor een wildkleur al 40€ te vragen, een witmasker dan misschien wel 60€, maar ik wil niet te veel aan die gekte mee doen. Ik vraag bv. voor wildkleur/cinnamon 20€, bont/lutino/gepareld 25€ en witmaskers dus 30€.
Ik weet niet wat een albino normaal ongeveer kost.

Dit is mijn witmakser koppel; de man Jut (links) en de pop Jil (rechts);

en hun 4 jonkies (de 5e is onderweg);
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Wendy,
Echt zeldzaam zijn witmaskers niet meer hoor, worden al heel veel verkocht.
De prijzen zijn heel verschillend hoor, ik kocht laatst een witmasker voor 45 euro maar wel een hele mooie :-)
In een andere winkel verkochten ze al witmaskers voor 20 euro en weer in een andere geloof ik 65 euro dus de prijzen lopen erg uiteen.
Bij kwekers meestal tussen de 30 en 40 euro voor een witmasker.
Een Albino zie je heel weinig in winkels maar bij kwekers is net wat de mensen er voor geven.
Ik heb zelf 90 euro voor een albino betaald en had dat er ook zeker voor over.
Twee albino's geven met kweken ook geen albino jongen dus als je wilt kweken daarmee moet je hem met een andere kruisen.
Ik heb zelf de Albino pop gekruist met een wildkleur maar die heeft ook witmasker in het bloed en ik heb nu 1 jong wat ook een albino lijkt te zijn maar dat is nog afwachten.

Groetjes,  Paul