5 mei 2025, 19:27:47

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: Mandy op 28 november 2005, 22:43:37
Citaat van: Rianne op 28 november 2005, 11:04:17
Als je het na zou willen vragen dan weten we het zeker. Als dat valkje nog steeds niet fluit moet dat een pop zijn.
Misschien zou je iets op het ringetje kunnen doen, wat niet schadelijk is voor het valkje zelf natuurlijk. Bij honden en katten doen ze wel eens nagellak op een pootje.

Ik heb het nagevraagd en wacht op antwoord. ;)
En iets aan het ringetje doen is geen oplossing want ik heb ze dus misschien al verwisseld met het ringen, ze hebben nl opeenvolgende nummers afhankelijk van de geboortedatum, het had dus misschien andersom moeten zijn. ::)
Dan maar rode nagellak op de nageltjes doen bij het popje! ;D

En lippenstift! ;D

Ik wacht het af. Is het een man, gaat ze door het leven als Tiaro. ;)

aad

al eens meer ergens gezegd  geduld is een schone zaak  ;D

Rianne

Citaat van: marga op 27 november 2005, 12:41:56
hoi
wij hebben het met lizzie gedaan
toen ze 4 weken was er een staartveer uitgetrokken en later bekeken we dachten dat het man was maar nu twijfel ik wel
ze is nu 5 maanden en vertoond nog geen mannetjes gedrag en fluit zowat niet
en als je haar aai vertoond ze kipjes gedrag gaat ze piepen
dus we weten nog niet wat we hebben
lizzie is een witmasker
groetjes marga

Dit heb ik laatst bij Ayko gedaan, z'n staartveer was krom dus die heb ik eruit getrokken. Het lijkt erop dat ie helemaal grijs terugkomt, en ook andere uitgevallen veertjes lijken grijs terug te komen. Omdat ze van de week geschrokken waren, heeft ie ook 2 gele staartveren verloren, nou als die grijs terugkomen weet ik het zeker! :)

Rianne

Citaat van: aad op 29 november 2005, 11:40:14
al eens meer ergens gezegd geduld is een schone zaak ;D

Ja ja Aad, zou ik ook zeggen! Jouw Lucky legt tenminste eitjes, dan weet je het zeker! ;)

Over eitjes gesproken, de geelwangen zaten steeds vaker naast elkaar :)

Mandy

kroel fluit niet zoveel en is veel rustiger

Het kan dus nog allebei de kanten opgaan.
Kroel kan nog gewoon van Oki&Doki zijn en een pop zijn.
Maar als blijkt dat Tiara straks toch een man is dan kan die alleen maar van Oki&Doki zijn en heb ik ze dus toch omgewisseld.
Is Tiara toch een pop dan kan ze toch gewoon van Pino&Pipo zijn zoals gedacht maar ze kan dan ook van Oki&Doki zijn en Kroel van Pino&Pipo.
Het is nu toch gewoon afwachten wat Tiara is... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Ik gok dat Tiara een man is. Ze fluit veel meer verschillende dingen als Tinco. En ze doet het 'auto alarm' van Diego ook al na. Als ik puur naar gedrag kijk, vertoont ze mannen gedrag.

Vandaag zijn m'n vriend en ik naar Berkhout geweest, naar De Toekan. Dat is een dierenzaak waar je ook voliere panelen kunt bestellen.
Onze voliere wordt 1.75 breed, 2 meter diep en 2 meter hoog. :)
Alleen nog even kijken hoe we het binnenhok gaan maken en plaatsen. Maar dat heeft nog geen haast want de valkjes gaan pas met de lente naar buiten.

Caroline

Dat zal wel wennen zijn als Tiara Tiaro is.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Rianne op 30 november 2005, 15:31:31
Ik gok dat Tiara een man is. Ze fluit veel meer verschillende dingen als Tinco. En ze doet het 'auto alarm' van Diego ook al na. Als ik puur naar gedrag kijk, vertoont ze mannen gedrag.

Hoy Rianne
Dat is dan wel een streep door de rekening denk ik.
Ik ben heel benieuwd.
Groetjes Riny :D

Rianne

Tara

Citaat van: Rianne op 30 november 2005, 17:02:41
Wat ze ook is, ze mag blijven hoor ;)

Da's mooi :)
Maar als ze / hij veel fluit... Dan kan ik ook mijn conclusies trekken en eerder bepalen dat het dus wel een mannetje is :-\

Riny

30 november 2005, 17:05:15 #2020 Last Edit: 30 november 2005, 17:25:58 by Riny
Hoy rianne
Ik had van jou niets anders verwacht Rianne.

Caroline

Citaat van: Rianne op 30 november 2005, 17:02:41
Wat ze ook is, ze mag blijven hoor ;)

Anders heb ik nog wel een stokje over voor haar hoor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Rianne,

Spannend dat je naar de toekan geweest bent,. dan komt het toch allemaal steeds dichterbij :D
en kijk maar uit hoor, voordat je het weet is het lente ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Hoi hoi, daar was ik weer! :)

Met de valkjes gaat het allemaal hardstikke goed. Ayko en Nayana in de kooi beneden kunnen het goed met elkaar vinden. Af en toe wat happen naar elkaar maar dat is alleen als ze bij de voerbak willen ;)
We hebben 's avonds de kooi eens open laten staan, kijken wat Nayana doet. Nou, ze klimt eruit, en gaat op de kooi zitten. Ze is nog wel bang voor handen dus toen ik haar wou pakken vloog ze natuurlijk weg. Ze kwam op de grond terecht dus mijn vriend zou haar wel even pakken. Ze beet hem flink in z'n vinger ;D Ik had nog gewaarschuwd! Gisteren was ze weer los en toen ging het wat beter. Toen hield mijn vriend zijn vinger onder het snaveltje zodat ze er niet bij kon ;)
Ik denk dat Ayko een ventje is, de veertjes die nu terug komen in staart en vleugels hebben geen geel. :) Hij is ook best druk maar fluit nog bijna niks. :-\

De valkjes boven waren van de week geschrokken van de kat. En dat om 4 uur 's nachts... ::) Dus ik mijn bed uit. Zat Tinco op de bodem van de kooi, vleugels een beetje wijd, en helemaal stil. Dus ik pak Tinco eruit en hij reageerde helemaal nergens op. Dus ik aaide en praatte tegen hem. Misschien komt het wel omdat ik het licht had aangezet, als je dat bij jezelf doet heb je ook zere ogen. Maar later liet hij weer merken dat hij weg wou dus zette ik m in de kooi. Hij had een klein beetje bloed aan z'n vleugel.
Tiara fluit dat het een lieve lust is, en is soms superdruk! Volgens mij proberen ze elkaar te versieren in die kooi want ze fluiten soms naar elkaar ;)

Diego en Nevada zijn nog steeds niet verder als naast elkaar zitten op de stok. ;) Ik voer ze ongeveer om de dag wat hennepzaad bij, dit zou de valkenhormoontjes stimuleren! ;)
Diego heeft de ring van touw ontdekt en zit er soms heel kort in. Hij blijft me in de gaten houden en ik hoef maar naar hem te kijken en hij doet een stapje terug. Maar het is gelukkig al minder erg als in het begin. :) Nevada zit momenteel te snaveltje kraken dus ik neem aan dat ze het wel naar haar zin heeft. :)

Ik las gisteren in de Euro Parrot een stukje over de ringen. Ik had dus niet omcirkeld dat ik kleur ringen wilde, en nu krijg in blanco. Ik zal wel even mailen als dat kan, en zeggen dat het voor mij de eerste keer is dat ik ringen bestel. Ik betaal immers ook voor gekleurde ringen!

Riny

Hoy Rianne
Het lijkt me toch dat je dat wel nog kan veranderen met die ringen.
Zeker als je voor gekleurde ringen betaald.
Merk jij al wat van die ''smartie's''die ik gestuurd heb voor de valkjes?