6 mei 2025, 08:15:28

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

trienke

hoi rianne

tijdje niet geweest omdat ik het zo druk heb.
Maar vandaag heb ik vrij, en vond het nodig tijd om eens wat bij te lezen.
Wat gaat jou dagboek snel zeg.
Ik ben blij dat alles goed gaat bij jou.

groetjes Trienke

Kirsten

Hoi Rianne,

Het blijft dus nog even spannend..
Jammer he dat je bij valkjes niet gewoon even kan 'rammelen' ;D en weten of het een man of een pop is,.
Het zou een heel stuk makkelijker zijn.
Ik vond het trouwens ook wel apart wat Feld vertelde met de meeting,. Dat ze het bij elkaar ook niet zien,. maargoed ze blijven apart en dat maakt ze nou net waarom ik zo gek op ze ben :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Citaat van: Kirsten op 26 november 2005, 18:59:39
Hoi Rianne,

Jammer he dat je bij valkjes niet gewoon even kan 'rammelen' ;D en weten of het een man of een pop is,.
Ik vond het trouwens ook wel apart wat Feld vertelde met de meeting,. Dat ze het bij elkaar ook niet zien,. maargoed ze blijven apart en dat maakt ze nou net waarom ik zo gek op ze ben :D

Groetjes
Kirsten

Dat stukje is mij ontschoten maar het zou wel een hoop verklaren ;D

~Natas~

Hoi Rianne,

Het is zeker weten verteld hoor.
Maar ja Feld heeft zoveel verteld je kan niet alles onthouden.
Het belangrijkste is dat ze allemaal lief zijn, dus wat maakt het nou uit wat voor geslacht ze hebben.

Valkengroet,

Natas en Joepie

Karin

Wat voor geslacht het ook is, het is een prachtig valkje Rianne  :-* En dat van een veertje met een parel uittrekken en kijken wat er voor terug komt..... Daar heb ik ook eens goed mis mee gezeten. Dazzle jr die bij Eefje woont : 5 veertjes uitgetrokken en alle 5 met parels terug gekomen, maar nu fluit HIJ en verliest zijn parels nu hij gaat ruien  ;D Doe ik dus ook nooit meer. Alleen als het niet gepareld terug komt kun je er zeker van zijn dat het een man is, komt er wel een parel terug dan kan het zowel een man als pop zijn. Zeker bij bonte parels, zoals je al hoorde kan dat nog wel eens ff duren voor de parels bij de man verdwijnen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Citaat van: Rianne op 24 november 2005, 23:34:41
Ik heb zojuist een half gepareld veertje uit haar nekje geplukt. :-\ Zo'n donker veertje met net nog een geel/wit randje. Ze vallen best op in haar nek dus hoop het daar aan te kunnen zien straks.
Ik zou het ergens wel zonde vinden als het een man is, ze is zo mooi met haar parels. Maar ja, als het wel een man is, geeft dat weer stof tot nadenken voor Mandy. Want hoe kan dat dan? De vader was split gepareld en de moeder had geen parels. :-\ Hoewel het een ei is geweest wat is overgelegd maar ze had er een letter op geschreven met stift dus het kan haast niet fout zijn gegaan.
Ik zal nog eens een oude foto opzoeken van toen ik Tiara net had.

Inderdaad, dat geeft stof tot nadenken. ::)
Het enige wat dan nog kan is dat Doki niet de pleegmoeder is maar de moeder zelf. Zij is namelijk de enige met parels die het dan door kan geven aan haar zoon. En dan zou het een zoon van Oki&Doki zijn want toen leefde Oki nog en had ze ook een eigen ei. Dat ei kwam 27-6 uit en Tiara kwam 25-6 uit het gemerkte ei van Pino&Pipo, dacht ik dus al die tijd... Misschien dat ik deze 2 jongste later door elkaar heb gehaald omdat ze weinig in grootte verschilden en uiteindelijk allebei bont gepareld werden. Dat zou betekenen dat die andere een pop moet zijn. Ik zal dat eens bij die persoon na vragen. :)
In dat geval als zoiets nog eens gebeurt zal ik de jongen zelf ook moeten merken, een streepje om een pootje zetten ofzo of een strikje omdoen?! :D

En in het uittrekken van zo'n veertje geloof ik niet meer. Ik heb nl al ervaren dat dat niet opgaat. Pas na een echte rui ga je de echte veren zien. Ik heb al een aantal geplukte geparelde valkjes gehad die parels terug kregen en na de rui die toch weer verloren en mannen bleken te zijn. En zeker bij bont gepareld is het moeilijk want dat kan inderdaad jaren duren. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marga

hoi
wij hebben het met lizzie gedaan
toen ze 4 weken was er een staartveer uitgetrokken en later bekeken  we dachten dat het man was maar nu twijfel ik wel
ze is nu 5 maanden en vertoond nog geen mannetjes gedrag en fluit zowat niet
en als je haar aai vertoond ze kipjes gedrag gaat ze piepen
dus we weten nog niet wat we hebben
lizzie is een witmasker
groetjes marga

Roosje

Citaat van: Rianne op 26 november 2005, 19:11:59
Citaat van: Kirsten op 26 november 2005, 18:59:39
Hoi Rianne,

Groetjes
Kirsten

Dat stukje is mij ontschoten maar het zou wel een hoop verklaren ;D

Ja inderdaad zeg!

Rianne

Citaat van: Mandy op 27 november 2005, 00:50:01
Citaat van: Rianne op 24 november 2005, 23:34:41
Ik heb zojuist een half gepareld veertje uit haar nekje geplukt. :-\ Zo'n donker veertje met net nog een geel/wit randje. Ze vallen best op in haar nek dus hoop het daar aan te kunnen zien straks.
Ik zou het ergens wel zonde vinden als het een man is, ze is zo mooi met haar parels. Maar ja, als het wel een man is, geeft dat weer stof tot nadenken voor Mandy. Want hoe kan dat dan? De vader was split gepareld en de moeder had geen parels. :-\ Hoewel het een ei is geweest wat is overgelegd maar ze had er een letter op geschreven met stift dus het kan haast niet fout zijn gegaan.
Ik zal nog eens een oude foto opzoeken van toen ik Tiara net had.

Inderdaad, dat geeft stof tot nadenken. ::)
Het enige wat dan nog kan is dat Doki niet de pleegmoeder is maar de moeder zelf. Zij is namelijk de enige met parels die het dan door kan geven aan haar zoon. En dan zou het een zoon van Oki&Doki zijn want toen leefde Oki nog en had ze ook een eigen ei. Dat ei kwam 27-6 uit en Tiara kwam 25-6 uit het gemerkte ei van Pino&Pipo, dacht ik dus al die tijd... Misschien dat ik deze 2 jongste later door elkaar heb gehaald omdat ze weinig in grootte verschilden en uiteindelijk allebei bont gepareld werden. Dat zou betekenen dat die andere een pop moet zijn. Ik zal dat eens bij die persoon na vragen. :)
In dat geval als zoiets nog eens gebeurt zal ik de jongen zelf ook moeten merken, een streepje om een pootje zetten ofzo of een strikje omdoen?! :D

En in het uittrekken van zo'n veertje geloof ik niet meer. Ik heb nl al ervaren dat dat niet opgaat. Pas na een echte rui ga je de echte veren zien. Ik heb al een aantal geplukte geparelde valkjes gehad die parels terug kregen en na de rui die toch weer verloren en mannen bleken te zijn. En zeker bij bont gepareld is het moeilijk want dat kan inderdaad jaren duren. 8)

Als je het na zou willen vragen dan weten we het zeker. Als dat valkje nog steeds niet fluit moet dat een pop zijn.
Misschien zou je iets op het ringetje kunnen doen, wat niet schadelijk is voor het valkje zelf natuurlijk. Bij honden en katten doen ze wel eens nagellak op een pootje.

Ik zie wel, ik weet ook nog niet zeker wat Ayko is, dus als dat nou een pop is, is er nog niks aan de hand. :)

Mandy

Citaat van: Rianne op 28 november 2005, 11:04:17
Als je het na zou willen vragen dan weten we het zeker. Als dat valkje nog steeds niet fluit moet dat een pop zijn.
Misschien zou je iets op het ringetje kunnen doen, wat niet schadelijk is voor het valkje zelf natuurlijk. Bij honden en katten doen ze wel eens nagellak op een pootje.

Ik heb het nagevraagd en wacht op antwoord. ;)
En iets aan het ringetje doen is geen oplossing want ik heb ze dus misschien al verwisseld met het ringen, ze hebben nl opeenvolgende nummers afhankelijk van de geboortedatum, het had dus misschien andersom moeten zijn.  ::)
Dan maar rode nagellak op de nageltjes doen bij het popje! ;D

Kirsten

Nagellak, hahah wat een idee Mandy :D,. Het is gewoon erg moeilijk als ze zo klein zijn,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Maarre...nagellak, gaan ze dat er niet af peuteren? Dat is toch niet goed?

Mandy

Hahaha nee joh, dat was maar een grapje! :D
Het was "bij wijze van spreken". ;)
Maar voortaan als ik een ei overleg en er zijn 2 gele of witte donsjes van ongeveer dezelfde leeftijd, van verschillende ouders die dezelfde mutatie kunnen worden, dan ga ik dus voortaan merken met iets. Alleen weet ik nog niet met wat... ::)

Roosje

O, ik had al zo'n idee ::)

Vraag ik me ook wel af, waarmee dat zou kunnen. Misschien gewoon het staartje in lekker dikke donkere bosbessensap dopen?