6 mei 2025, 17:21:06

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Ik loop hier nu met tranen in m'n ogen rond... Ik was aan het stofzuigen geweest, dan zijn de valkjes wel vaker druk, ook Tiara beneden. Ik was met mijn vriend aan het bellen omdat ze hier in de tuin aan het graven zijn omdat de buren last hebben met de riolering.
Kijk ik in Tiara's kooi, allemaal bloed op een stok, en aan de tralies! dus ik maak de kooi open en pak die stok eruit, ontsnapt Tiara met een bloedend pootje... En ik kan haar niet pakken want ze vliegt altijd weg dus nu zit er een beetje bloed aan een schilderij lijst en het behang, en op mijn nieuwe vitrine kast, dat krijg ik er nooit meer af.... Tiara vloog gelukkig de bijkeuken in en daar heb ik haar in een theedoek gevangen en in de douche haar pootje afgespoeld en bloed vlekken uit haar staart gewassen. Ik heb haar bij Tinco en Ayko in de kooi gezet, nu is ze rustig. Het bloed nog wel een klein beetje maar zolang ze op 1 plek zit is het niet erg. Ik heb niks in huis om het te stelpen, geen bloem of meel, niks. Ik hoop dat het gauw stopt anders zit hier straks ook alles eronder.
Maar hoe krijg ik nu die vlekken van het hout af? :'(

Ankie

Hoi Rianne

Het zit niet mee he? Enig idee waaraan ze zich bezeerd heeft?
Ik hoop dat het bloeden snel gestopt is. Kan je bij je buren niet even wat bloem ofzo lenen?

Ik heb trouwens gelezen dat je vlekken uit houten meubels kunt krijgen door ze af te nemen met lauw bier.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd ,want ik heb geen houten meubels. Maar wie weet ,werkt het en het is niet schadelijk voor het hout.(zeggen ze).
Veel succes !!!

Groet van Ankie

Joyce28

och jeetje dat is schrikken,is ze aan haar ring blijven haken ofzo?
Hout gewoon behandelen met Pledge speciaal voor houtsoorten of bijenwas?Weet niet wat voor hout je hebt?

Rianne

M'n moeder kwam langs vanmiddag, die heeft met een nat keukenpapiertje het bloed van het hout en het behang afgekregen. Gelukkig maar... Ik denk dat ze ergens met haar teennagel achter bleef hangen, er is eigenlijk niks te zien maar het bloedde wel onwijs. Ze is weer helemaal tot rust gekomen. Zal zo de kooi even afnemen (ben net weer thuis) en dan kan ze er vanavond weer in.

Tinco is volgens mij een beetje aan het ruien. Af en toe een kort veertje op de grond en op de bodem van de kooi. Maar zijn langste staartveer die er nog zit (ik heb er 1 uitgetrokken) lijkt ook wat armoedestrepen te hebben dus even afwachten of ie er zelf uitvalt of dat ik moet helpen ;)

aad

hoi Rianne

moeders weten altijd raad .. was bij mij ook zo ..  ;)
enne behangen kan  altijd wel  weer  ;D ;D ;D

groetjes Aad

Rianne

Het is gelukkig behang waar we overheen geschilderd hebben, wit, dus anders had ik het even bijgewerkt. Maar ik was zo geschrokken....

Lin

Hey,

Wat staat Tinc mooi op de fotos! Wat een lieverdje!! Leuk ook weer om Ayko weer te zien. Ik zal hem van de week nog even in je handtekening zetten. zeg maar welke foto. Jammer dat het met tiara niet zo wil lukken. Dat wordt toch weer elke avond met je handen in de kooi.Hoever ben jij met ontwormen?

Wat een schrik lees ik net met Tiara. Ik schrok me dood ik denk jij bijna huilen? Dat kan niet! Maar gelukkig heeft ze er geen last van. Kon je haar makkelijk pakken?

Groeten de andere muppet!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Nee ik kon haar juist niet makkelijk pakken. Ze is 3 keer de woonkamer doorgevlogen en landde steeds op de vitrinekast. Gelukkig niet in mijn (wite) vitrage. Maar ik schrok onwijs!

bobbie

Hoi Rianne,

Ik val gelijk met de deur in huis: bij tekoop/gezocht staat op deze site staat een geparelde geelwangpop te koop. Deze is uit 2004 maar als je zijn adres vraagt of hem mailt kan hij er misschien wel voor zorgen jouw wens in vervulling te laten gaan.

Je hebt dan in ieder geval alvast een adres waar deze vogels te koop zijn.

Groetjes, Nel :)

Rianne

Citaat van: bobbie op  5 oktober 2005, 19:58:59
Hoi Rianne,

Ik val gelijk met de deur in huis: bij tekoop/gezocht staat op deze site staat een geparelde geelwangpop te koop. Deze is uit 2004 maar als je zijn adres vraagt of hem mailt kan hij er misschien wel voor zorgen jouw wens in vervulling te laten gaan.

Je hebt dan in ieder geval alvast een adres waar deze vogels te koop zijn.

Groetjes, Nel :)

Hoi Nel!
Dat is Sander, van het forum geloof ik. Het is wel een mooie vogel maar niet het soort geelwang waar ik naar op zoek ben. :)
In ieder geval bedankt voor je reactie en lief dat je aan me gedacht hebt. :)

Valerie

Jeetje, Rianne! Ik lees nu pas wat er gisteren gebeurd is.  :o
Wat is dat schrikken zeg! Heeft ze geen last meer van haar pootje?
Gelukkig dat je moeder de vlekken eruit kreeg.

Rianne

Nee je ziet en merkt er niks meer van. Ik had Tinco en Tiara allebei beneden gezet, is misschien wel beter voor de koppelvorming.
Word ik vannacht wakker van gefladder beneden... Tinco en Tiara waren ergens van geschrokken en fladderden door de kooi... :-\ Tinco heeft nu een beetje bloed aan zijn vleugel en Tiara had gelukkig niks, ik was al bang dat het pootje weer was gaan bloeden en dat het hele behang eronder zou zitten... Maar gelukkig niet. Ik zal morgen Tinco even meenemen onder de douche om hem schoon te maken.

Valerie

Je wilt Tinco en Tiara koppelen?
Gisteren schreef je dat Tiara boven zat en Ayko bij Tinco?  ???
Zit Ayko nu alleen? Of heb ik iets niet gevolgd?
Mss als ze 's nachts zo schrikken, kan je (of heb je dat al?) een nachtlampje geven.

Rianne

Ik had gisteren de staande lamp aangezet, daar zit een dimmer op en hij staat bij de kooi.
Het is mss een beetje ingewikkeld, maar Tinco en Tiara wil ik als koppel en voor Ayko een geelwang lutino (gepareld) popje. Ik had Tiara beneden, alleen, om haar weer tam te krijgen. Dus daarom zaten de mannen met z'n 2en boven. Maar om toch niet te veel onrust te krijgen tussen Tinco en Tiara, heb ik Tinco nu bij Tiara beneden gezet, en zit Ayko alleen boven.
Als blijkt dat het met Tiara niks word, gaan ze allemaal weer naar boven, en gaat Ayko apart. Het zal wel volgend jaar worden dat ik een popje voor hem heb, maar gelukkig heb ik 2 kwekers gevonden waar ik er misschien 1 kan kopen. En Linda had geloof ik nog een adres dus het wordt altijd wat! :)

Valerie

Aaaaah! NU snap ik het! ;)
Ik hoop voor je dat het lukt!