7 mei 2025, 16:20:48

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Rianne,

Allereerst prachtige foto´s :D Ik heb weer genoten van die lieve koppies,.

Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken was en natuurlijk al je meubeltjes onder het bloed is niet leuk.
Gelukkig ´mama´to the rescue, ;)  :D en alles weer in orde.

Je hebt sommige valken die gewoon niet makkelijk tam worden en uiteindelijk gelukkiger zijn in een voliere. Mijn gedacht is dan ook om inderdaad als je toch van plan bent een voliere te gaan bouwen, Tiara daar te plaatsen en tot die tijd aandacht aan haar besteden dat als ze in de voliere komt, je haar eventueel nog wel gewoon kan pakken (daarmee bedoel ik dus zonder handschoenen ;))
Je bent volgens mij druk bezig met ideeën en kan niet wachten om te beginnen met bouwen, hiih leuk hoor.
Ik ben momenteel met ideeën en tekeningen bezig voor een grotere binnenvoliere,. Dus blijf ook heerlijk bezig :D
Heerlijk he zo´n hobby valkparkieten ;D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Ik ben iemand die het liefst wil dat alles goed gaat, en als iets dan niet goed gaat baal ik daar onwijs van. Dat heb ik echt met alles, met mijn werk (waar het dus helemaal niet goed gaat), met mijn vogels, met vrienden... Daarom baal ik ook zo dat Tiara zo veranderd is.
Misschien doe ik Tinco en Tiara wel beiden in de voliere en haal ik ze 's winters binnen? Maar ik wacht liever even tot ze binnen een nestje hebben gehad en dat is volgend jaar juli. Het is wel lastig hoor want het zijn wel mijn eerste valkjes. En ze kan zo lief zitten brabbelen. Snaveltje kraken doet ze ook dus ze is niet ongelukkig. Ik blijf het proberen met de trosgierst, en anders moet ik het gewoon accepteren.

Valerie

iig veel succes met het weer tam krijgen!

Kirsten

Hoi Rianne,

Proberen kan altijd, maar straf jezelf niet als het niet verder lukt. Verder gaat het toch goed met Tiara en ze is gezond en heeft het prima naar haar zin. Jezelf niet zo zwaar aanrekenen hoor. Ik zou er alleen denk ik niet voor kiezen dan om er eerst een nestje mee te nemen. Tinco zou ik lekker binnen houden en tiara met een leuke man de voliere in ;D
Ook is Tiara volgend jaar juli nog geen jaar toch?

komt allemaal goed, bij mij zijn ook dingen anders gelopen dan in eerste instantie gepland waren. Het komt vanzelf weer op z´n pootjes terecht. Wel één advies... niet te laat beginnen met een buitenvoliere,. dat was helaas onze fout waardoor het soms wat chaotisch was :-\

Groetjes
Kirsten

Rianne

Tiara is van eind juni, en Tinco is van 22 maart. Als ik volgend jaar een ander popje voor Tinco zou zoeken, moet ik al zoeken naar een overjarig tam popje en dat lijkt me vrij lastig.
Ik hoop volgend jaar vroeg in het voorjaar te kunnen beginnen met bouwen, althans mijn vriend bouwt haha, ik ben niet zo handig. Het kweekseizoen wat volieres betreft begint pas in April - Mei, en de binnenkwekers kunnen al eerder beginnen maar dan is het nog geen weer om een valkje buiten te laten.

Kirsten

6 oktober 2005, 11:18:34 #1355 Last Edit: 6 oktober 2005, 11:20:31 by Kirsten
Hoi Rianne,

Tja is soms lastig, soms ook niet,. Ik zie op marktplaats een advertentie van een tamme(met pap gevoerd) cinnamon geparelde geelwang pop van 9 weken,. Uit die combi krijg je lutino jongen en wildkleur mannetje split alles!,. Erg leuk om er zelf ééntje voor in je voliere te houden,. hihi Je eigen kweek opzetten duurt soms jaren, maar blijft ook een uitdaging, toch?

groetjes weer

Rianne

Ik ga ook voor die uitdaging en wil geelwang lutino's kweken. Dat duurt misschien jaren maar als alles heel snel zou gaan is de lol er ook zo af ;)

Joyce28

Citaat van: Rianne op 30 september 2005, 13:20:04
Gisteren de acceptgiro van Euro Parrot op de bus gedaan. Dan krijg ik alle uitgaves van het maandblad thuisgestuurd en een ringformulier! Wat officieel allemaal... En spannend! :)

Hoi Rianne,

Kan je mij info geven via IM over wat dit allemaal inhoud?
Leuk dat je ook een voliere gaat beginnen,het is wel erg he,dat valkenvirus ;D

Petra en Cheeky

Toe maar Rianne, geelwang lutino's kweken! Dat wordt een hele uitdaging! Maar wel een leuke!

Groetjes,
Petra

Rianne

Het wordt denk ik wel een 2 of 3 jaren project hoor Petra. Maar het lijkt me zeker een uitdaging!
Ik denk er ook niet te makkelijk over, ik weet dat ze vaak slecht broeden of voeren.

Lin

Hey

Lutino geelwangen gaat wel lukken hoor. volgend jaar heb ik een lutino GEELWANG man gereserveerd.

Ik krijg dan dit:

Ik neem een jong van Naira en Kaiyo.

Een cinnamon geelwang pop split voor witmasker bont en koppel daar een lutino geelwang aan.

Ouders:

Vader
Lutino Geelwang (rec.)

Moeder
Cinnamon Geelwang (rec.) split voor Witmasker Bont

Nageslacht:

Jonge man
50.0 % Geelwang (rec.) split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
50.0 % Geelwang (rec.) split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Lutino Geelwang (rec.) split to Witmasker Bont
50.0 % Lutino Geelwang (rec.)

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom

Of Rianne krijgt een lutino geelwang pop en koppelt die aan Ayko.

Ouders:

Vader
Cinnamon Geelwang (rec.)

Moeder
Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:

Jonge man
100.0 % Geelwang (rec.) split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Geelwang (rec.)

en die koppel je aan een jong dat uit een nest van Kaiyo en Naira

Ouders:

Vader
Geelwang (rec.) split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Moeder
Cinnamon Geelwang (rec.)

Nageslacht:

Jonge man
50.0 % Cinnamon Geelwang (rec.)
50.0 % Geelwang (rec.) split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Geelwang (rec.)
50.0 % Lutino Geelwang (rec.)

Dan heb je weer lutino geelwang!

dus als rianne in de toekomst een pop krijgt kan het inde toekomst en als ik direct een man kan kopen kan ik het direct al kweken..

Nog duidelijk?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

hey rianne

wat leuk dat je ook aan een voliere begint. Je bent ook al met het valkenvirus besmet zoals ik  ;)

En kweken met geelwangen, lijkt mij ook heel leuk toe, maar eerst eens onderzoeken hoe ze hier het beste kunnen broeden en verzorgen.

Ik wens je veel succes

Groetjes Trienke

Rianne

Lin, daar maak je wel een foutje. Kaiyo en Ayko zijn broers, dus dan kweek je met verwanten en dat doe ik liever niet.

Ik heb, zoals het er nu voor staat, 1 geelwang lutino gereserveerd voor de nakweek van 2006, en ik moet in april/mei een kweker mailen om te vragen of ze al geelwang lutino's in een nest hebben.
Dus dan kan ik die van het voorjaar aan Ayko koppelen, en die van het najaar misschien aan een jong van Kaiyo en Naira, of aan een jong van Ayko en z'n popje. Het is dus echt een 3 jaren plan maar ik heb er echt zin in. :)

Ja Trienke, er is niks zo besmettelijk als het valken virus. Je begint met 1 en eindigt er met een heleboel. :) Als dit forum er ook niet was.... ;)

Rianne

Oh, en Ayko is cinnamon split voor geelwang. :)

Petra en Cheeky

Abracadabra..... (al die berekeningen van Lin...) maarreh... volgens mij is er enthousiasme genoeg om straks lekker te kweken!

Groetjes,
Petra