8 mei 2025, 23:11:18

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Kirsten

hahah is inderdaad abacadabra hier,. jullie moeten het niet te moeilijk maken hoor,.hihih

Groetjes
Krsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Het is wat met al die gele wangetjes, succes ermee hoor!!  :D :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

~Natas~

Hoi Rianne,

Ik moest weer ff flink wat bij lezen, maar het is mij toch gelukt.
Ik wisat niet dat jij in de toekomst verder wilt gaan met kweken, en vooral met geelwangen.
Maar dat is inderdaad een project voor 2 a 3 jaar, maar tis wel een leuke vooruitblik.
En ik moet zeggen, van die berekening snap ik nog steeds niks van.............maar wie weet ooit in de toekomst  :D

Groetjes,

Natas

Rianne

Hey Natas,

zolang weet ik het zelf ook nog niet hoor, maar sinds ik die foto heb gezien op de mutatie pagina ben ik helemaal verliefd! Helemaal nu ik weet dat er een voliere komt heb ik er onwijs veel zin in.
De berekeningen doen is eigenlijk heel simpel, daar hebben we de mutatie calculator voor, zelf kan ik dat echt niet! ;)

Rianne

Over de valkjes heb ik niet zoveel te vertellen. Tiara lijkt wat minder te schrikken van mijn handen maar dat kan ook komen omdat ze in een andere kooi zit. Zojuist had ik het luikje opengezet en klom ze op de kooi. Omdat ik weer naar boven ging, moest ze er weer in. Na een paar keer proberen bleef ze toch lang genoeg op mijn vinger zitten zodat ik haar in de kooi kon doen. :)
Ayko krijgt er nog een paar kuif veren bij, ik zag pennetjes! Ik hoop op een hele mooie grote kuif! :)
Tinco is echt de rust zelve. Hoeft niet zo veel te vliegen, of door de kooi te klimmen. Als hij fluit, moet ik iedere keer weer lachen. Of hij haalt alles door elkaar of maakt een eigen variatie. Prachtig. :)

valkchico

hallo kweester in spe,

Klinkt allemaal goed hoor dat kweken,Denk ook wel dat het een leuke uitdaging is om voor 1 bepaalde mutatie te gaan.

En wat is nou 3 jaar in de tussentijd ben je er wel mee bezig om het zover te laten komen ;)

Dus tinco kan niet echt maat houden ;D ha zo een heb ik er hier ook zo lijkt of er een deuntje komt en dan komt er iets heel anders. ;)
gr Esther

Jaimy_en_Viggo

Hahaha..nou..wie het eerst een geelwang lutino heeft gekweekt..op uw plaatsen..klaar...AF!!

Tjonge wat spannend..Wat een feest zou het worden op valkparkiet.com als er eentje in het blok lag.. :)

Wat nog gaver is..een lutino geparelde geelwang..dat is echt mijn droom..  ;D

Ik weet helaas niet waar mijn valkjes Split voor zijn..geen een is namelijk eigen kweek..maar daar komt volgend jaar verandering in!

De mutatie's die ik heb:

wildkleur                            (Viggo, Pim en Remy)
grijs-gepareld                     (Jewel en Aislin)
cinnamon                           (Canel)
cinnamon gepareld              (Aylon en Lady)
cinnamon bont                    (Nica)
bont-gepareld                     (Nakeo)
bont                                   (Harely)
witmasker                          (Nyko)
witmasker-bont                   (Conan)
witmasker cinnamon bont     (Aidan)
witmasker gepareld             (Mik)
Lutino cinnamon                  (Ditto)
Lutino gepareld                   (Goldie)
Lutino                                 (Charlie)

Dus mischien heb ik volgend jaar feest..want je weet maar nooit..hihihi ;)

Groetjes Jaimy

Rianne

Ja, gepareld is idd nog mooier, maar dat is iets extra's, mooi meegenomen dus als ik er zo 1 kan vinden. En anders kweek ik ze zelf ;D
Je hebt een aardig lijstje mutaties, wil je van iedere mutatie 1 valk of zo? ;)

Jaimy_en_Viggo

whahaha, mischien..onbewust..ik zit altijd wel te kijken..van ooeeh..die mutatie heb ik nog niet..haha..tis echt een bonte boel bij mij..:) erg leuk om te zien!

Rianne

Is voor mij in ieder geval geen optie, te kort ruimte. ;)

Rianne

Ik zag zojuist iets waar ik niet zo blij mee ben, hopelijk is het tijdelijk.
Tinco zat van de knabbelstok te eten en Tiara wou ook. Dus Tiara wil op de zitstok klimmen waar Tinco ook op zit. Begint ie toch naar haar te pikken! Zelfs toen ze naast hem zat ging hij tekeer!
Ik probeerde Tinco op te laten stappen en toen beet hij mij ook. Ik hoop dat het de valken hormoontjes zijn en niet dat hij Tiara niet leuk vind. :-\

Caroline

Hoi Rianne,

Even zomaar een vraagje, ik lees steeds bij jou en Lin dat jullie je toch willen storten op de geelwangen, maar hoe gaan jullie dit dan doen, als ze het nest verlaten. Dit lees je steeds over geelwangen, en de meeste kwekers hebben dan hier of daar nog wel een ander nest waar ze over kunnen leggen, maar met nogmaar één ander koppel is het wel hééél toevallig dat ze allebei tegelijk gaan leggen, en dat er dan ook nog eens plaats over is. Ik bedoel als het "pleegkoppel" zelf al 5 eieren/jongen hebben wordt dit natuurlijk ook moeilijk.

Hoe gaan jullie dit dan oplossen, hebben jullie daar al over na gedacht??

Groetjes van een nieuwsgierige Caroline.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik heb er zeker over nagedacht, en weet dat het misschien niet eenvoudig wordt. Ik denk er in ieder geval niet te makkelijk over.
Ik hoop tegen die tijd een aantal koppels in mijn nog te bouwen voliere te hebben, en anders ben ik er zelf nog om te voeren. Gelukkig is Ayko split geelwang dus er is in ieder geval 1 ouder die broed of voert. Natuurlijk kan hij dit niet alleen dus ik hoop dat de pop zijn gedrag nadoet.

Rianne

ik heb zojuist de cursus dierenarts assistente van het NTI aangevraagd. Deze duurt een jaar en heeft 2 praktijkdagen. Het lijkt me erg interessant en heb er best zin in!

Kirsten

Hoi Rianne,

klinkt zeker spannend,. ik heb eens over de cursus dieren ehbo nagedacht, maar ben iemand die daar echt de tijd voor moet hebben en dat red ik gewoon niet als werkende moeder met een huishouden en één grote dierentuin hier,. hahaha probeer hier en daar boeken te lezen en ook mijn collectie vogelboeken wordt steeds groter. Misschien in de toekomst, want het lijkt mij inderdaad ook wel erg leuk

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------