6 mei 2025, 08:03:47

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

zazoe

Wat een mini donsjes zijn dat! :o
Hebben de ouders nou ook allemaal veren als nestmateriaal gebruikt?

Ankie

He Rianne

Wat een dotjes. Hoop dons,maar volgens mij zie ik op de laatste foto ook oog en snaveltje ,klop dat.
Schitterend hoor. Ik werk bij iemand met een kanarie (geen idee wat voor een), dat kanarietje kan prachtig mooi zingen.
Is echt heel leuk om te horen ;D ;D ;D.
Ik heb net even in Lin haar dagboek gekeken en zag foto's van jou poepie. ;D :D Je geduld wordt wel op de proef gesteld he ,maar ik denk dat je straks een heel geweldig valkje bij je zal hebben. ;D

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Rianne

Citaat van: KoosjeTweety op 10 mei 2005, 12:31:49
Leuk Rianne!

Ze zijn toch wel anders dan baby valkjes he :) Veel kleiner....

Weet jij nou hoe de kanaries zo knal oranje worden?
Heb er vroeger 1 gehad, en deze moest dan speciaal voer erbij krijgen zodat die oranje bleef...... Maar deze werd ondanks dat gewoon geel....

Dit is echt mini spul!  :o
Maar er is speciaal krachtvoor voor oranje kanaries waar veel caroteen in zit. Als ze dat niet krijgen worden ze met iedere rui lichter. Dat geldt ook voor rode kanaries. Of het andersom ook werkt, weet ik niet. Dus dat je van een gele kanarie een rode maakt.

Citaat van: -sanne- op 10 mei 2005, 12:36:06
Wat een mini donsjes zijn dat! :o
Hebben de ouders nou ook allemaal veren als nestmateriaal gebruikt?

Ja, mijn moeder legt zelf ook een hoop veertjes in de voliere en binnen een dag maken ze een nestje. Is leuk om te zien hoor.

Citaat van: Ankie op 10 mei 2005, 12:37:31
He Rianne

Wat een dotjes. Hoop dons,maar volgens mij zie ik op de laatste foto ook oog en snaveltje ,klop dat.
Schitterend hoor. Ik werk bij iemand met een kanarie (geen idee wat voor een), dat kanarietje kan prachtig mooi zingen.
Is echt heel leuk om te horen ;D ;D ;D.
Ik heb net even in Lin haar dagboek gekeken en zag foto's van jou poepie. ;D :D Je geduld wordt wel op de proef gesteld he ,maar ik denk dat je straks een heel geweldig valkje bij je zal hebben. ;D

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Mannetjes kanaries zingen, dit mannetje zingt ook de hele dag. Vinden de vrouwtjes leuk.  ;)
Ik vind Tinco er met de dag beter uit gaan zien. Vanavond ga ik nog even langs, even Tinco moederlijk toespreken ;D

Rianne

Over Tinco gesproken, Lin had weer foto's.

Op de laatste foto is het net of ie met z'n  kop in de bak met zaadjes is gevallen. ;D

Rianne

Ik heb dus een oppasvalkje: Princess. Princess gaat over een paar weken naar Patrick, maar hij is op vakantie. Linda heeft het heel druk met school en stage en kan niet de hele dag bij Princess zijn. Dus zit Princess nu bij mij in Tinco's kooi.
Foto's van gisteren:

Princess in de ring:

En vandaag. Voor het raam:

En in de kooi:

Rianne

Princess is best actief, ze eet veel en roept soms nog wat. Ze zat net al te snaveltje kraken op de stok, aaahhh. Bij me zitten vind ze niet erg maar kroelen en aaien... die handen zijn ook zo eng. Ik hoop dat ze me steeds meer gaat vertrouwen want ze is een onwijs lief valkje.

Kolkkie

Hoi Rianne,

Princess zit er goed bij bij jou :).

Volgens mij is princess ene behoorlijk nieuwsgierig valkje. Lekker uit het raam gluren ;D.

CitaatDit is echt mini spul! 
Maar er is speciaal krachtvoor voor oranje kanaries waar veel caroteen in zit. Als ze dat niet krijgen worden ze met iedere rui lichter. Dat geldt ook voor rode kanaries. Of het andersom ook werkt, weet ik niet. Dus dat je van een gele kanarie een rode maakt.

Volgens mij kan je de kleur enigzins veranderen als je bepaalde voedingsstoffen geeft.
Op mijn werk hebben ze een wit/zwarte kanarie, maar die heeft inmiddels allemaal gele en oranje/rode vlekken gekregen.
Het zou denk ik best eens morgelijk zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Anita1

;D och wt lief dat je princes opvangt zeg! wat een lieffie ook he?
leuk die foto zo uit het raam.
nu die van jou nog.ik neem mn petje af voor je geduld...of sms je nog? hahahaah
maar ze is zooo lief die tinco..en heb je een machtige albino.
knufff anita :D

Rianne

Ik heb gister ook even bij Tinco gekeken. Hij riep helemaal naar de ouders, en hij vloog een meter! :)

Gerda

Hoi Rianne,

FIjn dat het zo goed gaat met Princess. Nezumi bij mij is ook geen 'handen'valkje, maar kan uren op je schouder zitten en zijn snavle achter mijn oor drukken en prietpriet geluidjes maken. Hij stapt wel op mijn hand hoor!!
Maar ook schouderzittertjes zijn schatjes.

Groetjes Gerda

Lin

Hey,

toch al uit de kooi gelaten? leuk dat je fotos heb geplaatst. zijn goed gelukt. Pas je wel op dat ze niet tegen het raam vliegt, maar dat weet je nu wel. Heh ik lijk wel een moedertje zo.  En het is toch niet stiekem een mannetje?

Groeten Muppet

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

aad

hoi Rianne

Dus jij bent een soort oppasvalkmoeder? ;D
Heb ff je dagboek doorgelezen ..ja ik ook in afwachting !
Leuke foto van valkje voor het raam ..heb ook filmpje gezien ..lijkt wel een versnelde opname .. :P
We blijven het hier ook volgen..maar wat zijn er veel dagboeken zeg ..valt niet mee om alles te volgen  ::)

Groetjes Aad

Valerie

Mooie foto's Rianne!!! Prachtvalkje, die Princess. :)

Rianne

Ik doe altijd het rolgordijn dicht met vliegen, dat ze voor het raam ging zitten toen was ik in de kooi bezig en vloog ze zo langs me heen. Oppassen dus!
Mijn moeder was zojuist even wezen kijken, toen was ze minder paniekerig gelukkig. Ze zat op mijn hand te snaveltje kraken en toen ze bij m'n moeder zat, ging ze poetsen. Dus dat vind ze allemaal prima, ook het ruggetje kun je soms aaien maar als ze je hand ziet, OEI! Ik laat haar er wel aan wennen door als we allebei rustig zijn, haar zachtjes op haar buikje te aaien. Dit doe ik tot ze het zat is. Het is echt een zusje van Milo want ze EET, niet gewoon! ;)

Rianne

Citaat van: Lin op 11 mei 2005, 19:04:10
Hey,

toch al uit de kooi gelaten? leuk dat je fotos heb geplaatst. zijn goed gelukt. Pas je wel op dat ze niet tegen het raam vliegt, maar dat weet je nu wel. Heh ik lijk wel een moedertje zo. En het is toch niet stiekem een mannetje?

Groeten Muppet

Ze slaakte wel een paar kreten vanmiddag maar ik heb het staartje en de vleugels eens goed bekeken en er zitten wel pareltjes. Ik heb geprobeerd een reactie uit te lokken met de geluiden van de site, maar niks hoor. :)