5 mei 2025, 22:54:41

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Lin

Geen uigebreid verslag van gisteren? Hoe je de toekomst voorstelt ofzo?  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Voor een uitgebreid verslag verwijs ik je naar Lin's dagboek. ;D

Maar ik vond het erg leuk, de valkjes van Lin zijn echt schatjes! Ze blijven rustig bij je zitten en zijn erg rustig. Moest zo lachen om Ruby. Lin wou een foto van haar maken en ze viel zo in slaap!

Lin

Citaat van: Muppet op  9 maart 2005, 11:50:48
Voor een uitgebreid verslag verwijs ik je naar Lin's dagboek. ;D

Maar ik vond het erg leuk, de valkjes van Lin zijn echt schatjes! Ze blijven rustig bij je zitten en zijn erg rustig. Moest zo lachen om Ruby. Lin wou een foto van haar maken en ze viel zo in slaap!

En niet 1 keer!

Ria

Hoi,

Ah, Ruby viel in slaap. Leer haar dat maar mooi aan. Kan ik lekker met haar zitten dutten straks.

Weet jij al welke mutaties je allemaal wilt ?

Ben benieuwd naar jou aanstaande valkjes.

Groetjes,
Ria

Rianne

Ja, ik wil graag een albino. En voor een tweede valkje een grijze met een beetje geel kopje, net zoals die op de foto onder jouw posts.

Lin

Citaat van: Muppet op  9 maart 2005, 15:35:55
Ja, ik wil graag een albino. En voor een tweede valkje een grijze met een beetje geel kopje, net zoals die op de foto onder jouw posts.

wildkleur? Heb je mijn boekjes al doorgelezen? Mooie boekjes he!

Rianne

Ik heb ze vandaag allemaal gelezen!
Ja wildkleur, alleen dan niet met een volledig gele kop.

Rianne

Vanmiddag ook maagkiezel gehaald. Per ongeluk ook weer eivoer, terwijl ik dat al had.... Maar dan kan de kleinere doos naar mijn moeder. Haar vriend heeft kanaries maar geeft ze geen eivoer. Hij dacht dat je dat alleen moet geven als ze kleintjes hebben.

Lin

Citaat van: Muppet op  9 maart 2005, 19:02:49
Vanmiddag ook maagkiezel gehaald. Per ongeluk ook weer eivoer, terwijl ik dat al had.... Maar dan kan de kleinere doos naar mijn moeder. Haar vriend heeft kanaries maar geeft ze geen eivoer. Hij dacht dat je dat alleen moet geven als ze kleintjes hebben.

volgens mij is eivoer niet een basisbehoefte maar dat weet ik niet zeker.

Rianne

Het is een noodzakelijke aanvulling op het zaadvoer staat er op de verpakking. Maar omdat het nooit goedging met eitjes en zo kunnen we dit natuurlijk altijd proberen.

Rianne

Zaterdag met m'n moeder 2 kanaries gekocht voor bij haar in de voliere. Ze is zondag teruggeraakt omdat 1 kanarie een mannetje bleek te zijn en ze wou 2 popjes. Eivoer gegeven en sepia, ze eten er lekker van dus hopelijk gaat het goed met eieren leggen en zo.
Ik probeer haar zover te krijgen dat ze valkparkietjes in de voliere doet maar dat willen ze (zij en haar vriend) niet....

Ik moet nu alleen nog op jacht naar beukensnippers voor op de bodem, een drinkflesje en oestergrit. ;D

Lin

wat voor kanaries? zang kanarie of een rood intensief gekleurd.. enz?  Waar vandaan? Ik wil eigenlijk kweken ook wel eens proberen met kanaries. En vrijdag weer kijken naar mijn valkjes he!

Rianne

Ze hebben nu momenteel 2 mannetjes, een waterslager en een geel/bruine. Ze zingen allebei. De popjes die we gekocht hebben zijn bont met een beetje oranje.
Ze willen ook graag rode kanaries. Die moet je speciaal eivoer geven voor rode vogels zodat de kleur niet vervaagd met de rui.
Ze komen uit Alkmaar vandaan. Deze man had 3 rode koppels voor kweken en als uit die nesten  kleintjes komen maakt hij daar koppels van en dan neemt hij weer contact op geloof ik.

Rianne

Nou,  mijn valkje is geboren, het aftellen kan beginnen. Ik hoop dat ie net zo mooi wordt als zijn oudere broertjes en zusjes.

Lin

Uiteraard, iedereen krijgt hier een VIP behandeling!