6 mei 2025, 08:37:45

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zal straks om boodschappen en ook even naar de dierenwinkel. Moet zowiezo kattenvoer hebben, dus kijk meteen even naar wat speeltjes en voerbakjes, badje en zo.
Ja Ria, ik heb er al helemaal van gedroomd zelfs, hele rare droom hoor maar toch.

Lin

Maak je even foto's als je wat hebt!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Daar was ik weer.

Foto's van wat ik vast gekocht heb.

Sepia, mineraalblok, snoepstaven, trosgierst, en eivoer.
De kat kan het niet meer afwachten. En ik ook niet trouwens.

Touwtje... Wil ik van de ene naar de andere kant spannen als dat kan.

En een belletje.

Ik had inmiddels mijn handen vol dus besloot het hierbij te laten.

Lin

he goed van je dat je al aan het voorbereiden bent. Misschien ook nog een voerblik om de geopende zak in te bewaren? Wat is Boiley toch prachtig, ruilen voor een valkje?

Valerie

Hoi Rianne,

Die deurtjes kan je wel andersom hangen. Dat heeft Han hier ook gedaan. Moet je wel een tangetjes voor gebruiken. ;)
Leuke speeltjes!

Rianne

Citaat van: Lin op  4 maart 2005, 12:33:09
he goed van je dat je al aan het voorbereiden bent. Misschien ook nog een voerblik om de geopende zak in te bewaren? Wat is Boiley toch prachtig, ruilen voor een valkje?

Haha no way!

Citaat van: Valerie_vh op  4 maart 2005, 12:37:32
Hoi Rianne,

Die deurtjes kan je wel andersom hangen. Dat heeft Han hier ook gedaan. Moet je wel een tangetjes voor gebruiken. ;)
Leuke speeltjes!

Dank je! Ik zal m'n vriend eens vragen, heb het zelf al geprobeerd maar was bang de kooi te slopen.

Paul

Hoi Rianne,

Ik mis nog vogelgrit en maagkiezel in je lijstje  ;D
Maar je hebt heel wat leuke dingetjes al.
Het touwtje kan je wel spannen alleen gaat het vaak draaien en dan vallen ze er vanaf maar je hebt wel speciale zittouwen die zijn heel stug en dan gaat het wel.
Die kan je gewoon met een soort schroefdop of een vleugelmoer aan de tralies maken en het staat leuker dan een zitstok.
Het is inderdaad altijd erg he als je zolang moet wachten maar voor je het weet dan is ie er al hoor :)

Groetjes, Paul

Lin

Citaat van: Paul op  6 maart 2005, 04:15:46
Hoi Rianne,

Ik mis nog vogelgrit en maagkiezel in je lijstje  ;D
Groetjes, Paul

Heeft ze wel op haar lijstje hoor, staat op pagina 1. ;D

Rianne

Ik had m'n handen vol anders had ik nog wel meer meegenomen. ;D

Rianne

Vandaag nog weer even naar die dierenwinkel geweest. Gekeken voor een badje. Maar ik vind het wel lastig want ik vind ze al gauw te klein. Ik heb het idee dat 'n valkje er niet helemaal inpast. Of hoeft dat ook niet?
Ook kon ik zo gauw geen grit en maagkiezel vinden. Zal morgen eens bij de dierenwinkel  hier op 't dorp kijken.
Ze hadden ook 2 valkparkietjes zitten. Het leken wel monniken zo kaal waren ze op hun kopje. Mijn moeder vond ze wel lief. Ik zei dat ik er zo een in het wit neem. ;D
Zat ook een koppel Rosella nogwatterus, €300 voor een koppel!

Paul

Hoi Rianne,

Er zijn hele grote badjes die zijn ook voor valkparkieten maar hier willen ze er geen van alleen in als ik een badje neerhang dus je hebt kans dat je het voor niks haald.
Je kan beter proberen of je valkje buiten de kooi in een diep bord met een klein laagje water wil badderen vaak vinden ze dat fijner dan in een badje.
Het is eigenlijk net als met een plantenspuit natspuiten want de een vind dat echt heerlijk maar ik heb er ook bij die op de loop gaan.

Groetjes, Paul

Rianne

Oke bedankt, dan wacht ik daar nog mee!

Gerda

Hoi Muppet,

Ik heb dezelfde ervaring als Paul. Ze springen regelmatig op de badkamervloer en gaan dan in het kleine laagje water baden. Ik sproei ze dan wel.
Ze zijn niet erg dol op water.
Mijn grasjes duiken soms op een net afgespoeld bord in de keuken. En Yesil zat laatst zich te wassen in het waterbakje. Hij spatte zichzelf kleddernat. Toen ik een schaaltje voor hem neerzette wilde hij niet meer.
Valken en grasjes blijven eigenwijs. Je kunt dus net zo goed een diep bord gebruiken, of de (met warm water gevulde) plantenspuit.
Groetjes Gerda

Valerie

Sommige valkjes willen wel in een badje, maar hier is dat enkel het popje. Maar een badje hoeft niet duur te zijn. Ik heb bij de marskramer een badje voor 10 € gekocht (zie foto in mijn dagboek) en is ook nog leuk als dekoratie. ;)

Rianne

Ik heb m gezien, leuk! Maar mijn valkje  komt toch op de computer kamer te staan en dat is boven. Dus ik kan m zo meenemen naar de badkamer.