5 mei 2025, 19:01:27

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Citaat van: gizmo_spikey op  2 maart 2005, 20:18:24
ik heb er wel al 4 ::) MAAR ik w8t ook op een valkje hihi

ze hebben de valkjes naar binnen gehaald die mensen omdat de ouders niet goed voerde.
al 2 daagjes drie keer niks dus.
de oudste is van 8 februari

ik hoop dat mijnes het red. :'(

Kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Ik hoop dat de valkjes het redden.

Kirsten

haha nou ik ben ook niet echt crea, ik hou het dan ook lekker makkelijk.  ;)

En wat leuk dat je er dan ééntje uit het nest krijgt van Lin,. Het wordt dus nog even aftellen voor jou, maar dan kan je lekker genieten,.

Groetjes weer

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

2 maart 2005, 22:58:52 #17 Last Edit: 2 maart 2005, 23:02:15 by Gerda_T
Hoi Muppet,

Leuk dat je je bij ons valkengekken aansluit. Ik had al wat ideetjes voor een naam voor je valkjes in het dagboek van Roxanne gezet. Waarom moet het speciaal een naam met een T zijn?? Dat is best een moeilijke letter.
Sepia is trouwens het 'schild' van een inktvis. Je vindt ze soms ook wel eens op het strand (niet gebruiken hoor, van het strand). Het bestaat bijna geheel uit calcium (dus kalk), dus goed voor de botten, veren en snavel en nageltjes van je valkje.
Mooie kooi trouwens. Lekker ruim!! Dat blijft niet bij 1 valkje denk ik.
Groetjes Gerda

Rianne

Citaat van: Gerda_T op  2 maart 2005, 22:58:52
Hoi Muppet,

Leuk dat je je bij ons valkengekken aansluit. Ik had al wat ideetjes voor een naam voor je valkjes in het dagboek van Roxanne gezet. Waarom moet het speciaal een naam met een T zijn?? Dat is best een moeilijke letter.
Sepia is trouwens het 'schild' van een inktvis. Je vindt ze soms ook wel eens op het strand (niet gebruiken hoor, van het strand). Het bestaat bijna geheel uit calcium (dus kalk), dus goed voor de botten, veren en snavel en nageltjes van je valkje.
Mooie kooi trouwens. Lekker ruim!! Dat blijft niet bij 1 valkje denk ik.
Groetjes Gerda

Nee het blijft zeker niet bij 1 valkje. Ik zit stiekem al te denken, is er niemand anders van het forum met kleintjes? ;D
Maar sepia kun je ook in de betere dierenwinkels kopen?

Lin

Ja meestal kan je sepia gewoon in een dierenwinkel kopen. Als je een ander valkje in de buurt zoekt moet je even kijken bij verhalen daar staan ook mensen met kleintjes of anders op de verkooppagina en misschien heeft Paul er wel een, moet je die even een IM sturen. Maar weet je nu al wat voor kleintje je wil bij mij? Want als je het geslacht niet weet zou ik toch wachten met een 2e kleintje. Kan je misschien wel een koppeltje vormen.  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Idd. Ik wacht jouw valkjes gewoon af.

Lin

en ja wat voor een wil je is de vraag. Petra wil graag een lutino als die in het nest zit en dat zou dan een mannetje zijn.

Rianne

Ik weet 't niet... zal ik een albino nemen? Of een geparelde, zoals Ruby?

Lin

tja ik zou voor een albino gaan. Zo vaak kan je die niet zomaar hier in de buurt krijgen. En dan ook nog een jonge tamme valk. Het is moeilijker om eerst een geparelde pop te nemen en dan een albino tamme man te vinden. Andersom is toch makkeljker.

Rianne

Dan  wordt het de albino. (als die erbij zit, dat kun je natuurlijk nog niet zien)

Lin

En als die er niet bij zit? Wachten, of voor een andere gaan?

Rianne

Nee hoor dan word het gewoon een ander beschikbaar valkje. Ik kan nu echt geen half jaar meer wachten! ;D

Lin

Citaat van: Muppet op  3 maart 2005, 11:40:05
Nee hoor dan word het gewoon een ander beschikbaar valkje. Ik kan nu echt geen half jaar meer wachten! ;D

ohohoh..  ;D

Rianne

Het valkenvirus he? Het heerst. ;D

Ria

Hoi Muppet,

Hahahah, geen valkenvirus. Mooi wel, je bent gewoon besmet ! Heel mooi.

En je bent nu nog wat vroeg maar het jongenseizoen moet nog losbarsten. Lin heeft hele mooie jongen nu en de nieuwe die komen er al aan, dus keus zat straks.

Ik ben benieuwd wanneer jij je eerste valkparkietje mee naar huis kunt nemen.

Groetjes,
Ria