Dinky de jardine en Juultje het meyertje

Gestart door bobbie, 23 februari 2005, 20:56:55

« vorige - volgende »

bobbie

23 februari 2005, 20:56:55 Last Edit: 30 mei 2007, 21:12:48 by bobbie










Hallo allemaal,

Hier een stukje en foto's betreffende mijn papegaaien Bobbie en Dinky.
Hierboven zie je Bobbie op zijn rug spelen, toen was ie nog jong hoor. Nu heeft ie een rood voorhoofd, rode sokken en rode schoudervlekken.




Hierboven zie je Bobbie en Dinky toen ik met ze de hond aan het uitlaten was. Allebei nog erg jong. Er waren toen strobalen in het park, weet je wel, van die grote rollen. Daar heb ik ze op laten spelen.




Yoghurt vinden ze ook heerlijk.

Bobbie en Dinky zijn allebei Jardine papegaaien (Poicephalus gulielmi gulielmi. Deze papegaaien wonen officieel in Afrika, in het zelfde gebied als de grijze roodstaart.

Bobbie is de grootste boef. Dinky is veel zachter van karakter.
Ze zitten allebei apart in een kooi, want Dinky is een beetje bang van Bobbie. Ze mogen er wel tegelijk uit, als dat niet te lang duurt gaat dat goed, als het wel lang duurt gaat Bobbie Dinky plagen, pootje bijten, opjagen. Dinky heeft het dan niet meer. Vandaar dat ze in aparte kooien zitten.

Ik zal nog wat recentere foto's opzoeken, die zal ik dan ook scannen. Kunnen jullie zien hoe ze er uit zien als ze volwassen zijn.

Groetjes, Nel :)

~Natas~

Hai Nel,

Oh wat gaaf zeg die beesten.
Ze zien er erg COOL uit.
Vooral Bobbie die op zijn rug ligt hahaha echt heel leuk ;-)
Nou ik w8t op je verdere foto's :D

Gr Natas

Paul

Hoi Nel,

Wat een mooie vogels zijn dat ook en wat leuk hoe ze spelen :-)
Kunnen Bobbie en Dinky ook praten of is het een soort die niet praat?
Ik vind het ook wel appart dat een vogel op zijn rug gaat liggen bij de lori van Daan zag ik dat ook al.
Normaal lijkt me dat een hele gevaarlijke houding voor ze dan moeten ze zich erg op hun gemak voelen als ze dat doen denk ik :-)

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Paul,

Leuk he. Op de rug spelen doet alleen Bobbie, Dinky doet dat niet, hooguit even op haar zij.

Praten doet Bobbie wel, Dinky zeer onduidelijk. Bobbie zegt:
hallo/herman/kom maar/ dankuwel/hoihoi/feest/mooi/koppie krauw/kroelen/pas op hoor/lekker/koffie

en combineert deze kreten, zoals:
herman kom maar koffie lekker. :D
Dat is echt lachen.

Ze fluiten wel allebei allerlei deuntjes:
het deuntje van sesamstraat bijvoorbeeld.

Echt gezellig.

groetjes, Nel :)

bobbie

24 februari 2005, 15:34:50 #4 Last Edit: 24 februari 2005, 16:21:18 by bobbie


Onderstaande foto's zijn vanmiddag gemaakt.






en dan hier de beloofde recente foto's.





carco

Hoi Nel
Zo komen we steeds meer van je te weten: nou ja we wisten al dat je papegaaien had, maar niet hoe ze eruit zagen.
Het zijn liefies.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




~Natas~

Hai Nel,

Ik moet zeggen leuke foto's.
En vooral die van Bobbie en Dinky, nu weet ik hoe ze er in het echt uitzien.
En dank je wel voor de woordjes, nu weet ik weer wat leuks om te leren voor mijn Joepie  :D :D :D
Zo help je tocht weer andere mensen he.

Gr Natas

bobbie

24 februari 2005, 15:44:32 #7 Last Edit: 24 februari 2005, 15:47:08 by bobbie
Hallo Caroline,

Je komt inderdaad steeds meer over me te weten, maar mijn pincode vertel ik niet hoor :-X

Alles goed met de eitjes? Ik houd het ijverig bij.

Groetjes, Nel

Hoi Natas,

De kwaliteit is niet zo best van de foto's. Het is het cameraatje wat momenteel bij Blokker in de aanbieding is voor 20 euro. Maar als overbrugging tot ik een goede ga kopen vind ik het prima. Ik had er zo'n zin in om ook eens foto's te plaatsen.

Momenteel neem ik met mijn spiegelreflexcamera ook foto's van de vogels. Als die klaar zijn scan ik ze wel en plaats ze hier. Die zijn wel mooi. 8)

Leuk dat je reageerde.

Groetjes, Nel :)

bobbie

24 februari 2005, 16:15:41 #8 Last Edit: 24 februari 2005, 16:19:57 by bobbie
Nog een paar foto's, dan stop ik even.

Hieronder zie je Bobbie en Dinky in winter 2003, geland op mijn notenschaal, de boeven.



Hieronder zie je een foto van zomer 2004. We gingen 's avonds met het mooie weer koffie drinken in de tuin. Nou, daar wilden Bobbie en Dinky ook wel bij zijn.



Als je goed kijkt kan je aan het rode voorhoofd zien wat de goede volgorde is van de foto's. Hoe meer rood, hoe ouder ze zijn. Dit kleurt tot ongeveer 3 - 3 1/2 jaar. Bij mij zijn ze dus zo'n beetje uitgekleurd.

alletta@wanadoo.nl

Hoi nel
wat een leuke beesten.en dat ze zo lekker tam zijn,daar zal je wel veel plezier van hebben.

Groetjes sandra

~Natas~

Hai Nel,

Ach ja mijn foto's zijn ook niet altijd optimaal hoor.
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe goede digitale camera.
Want als Joepie beweegt zijn de foto's echt mislukt  >:( >:(
De foto's van 2003 zijn wel erg leuk en duidelijk.

Ik blijf het volgen  ;)

Natas

caroliendewit

Hoi Nel, Wat een leuke papegaaien!!! Ik wist niet dat ze er zo uitzagen. Errug leuk. Ze zien er wel uit als een paar boefjes  :D.
Groetjes Carolien

bobbie

3 maart 2005, 14:13:57 #12 Last Edit: 3 maart 2005, 14:15:45 by bobbie
Hallo allemaal,

Hier wat kersverse foto's van Bobbie en Dinky:



Hierboven zien jullie Bobbie en Dinky samen. Dit kan niet uren duren want dan gaat Bobbie Dinky pesten. Een halfuur tegelijk er uit lukt goed, dan poetsen ze elkaar zelfs tegenwoordig.
De onderste is Bobbie, de bovenste Dinky.



Hierboven zien jullie Bobbie. Als je het vergelijkt met de foto hieronder van Dinky zie je goed het verschil tussen de twee papegaaien



Zo, dat was het weer voor even. Van mijn valkjes heb ik ook nieuwe foto's geplaatst maar dan bij verhalen/dipsy en Kwebbel

Groetjes, Nel

~Natas~

3 maart 2005, 19:24:55 #13 Last Edit: 3 maart 2005, 19:27:31 by *Natas*
Hai Nel,

Wat zijn ze GAAF zeg.
Die wil ik ook wel hebben :D
Ze zijn echt heel mooi vooral die kleur :-*

Groetjes

Natasja

Paul

Hoi Nel,

Echt twee knappe gaaitjes die je hebt zitten ze zien er prachtig uit :-)
Als je het over een papagaai hebt denken de meeste mensen meteen aan een grijze roodstaart maar er zijn zoveel soorten die minder bekend zijn en dan is het wel leuk daar ook wat van te zien.

Groetjes, Paul