23 mei 2024, 12:03:25

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Kamer volière et tamme valkjes en vogelkamer helemaal 2 is hetzelfde filmpje.  ;)


Citaat van: Karin op  3 juni 2007, 23:59:19
Citaat van: Marc van de Kuifjes op  3 juni 2007, 08:44:31

Die ferplast-volières, vind je die nog ergens? Lijken me ruim genoeg voor de valkjes die we nu nog hebben en er zit niet zo'n dom dak op :). Wat is de naam van die kooien? Kan ik er misschien ook eens naar zoeken...


Die ferplast volières zijn niet meer nieuw te koop, maar staan wel regelmatig op marktplaats. Ik wil er nog één kopen als extra broedkooi  voor "wilde valkjes". Ze heten ferplast flora.



Er stond er gisteren nog eentje op Marktplaats, een donkerblauwe in Schiedam.  ;)

PS. Ziet er erg fraai uit je vogelkamer.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

4 juni 2007, 16:18:07 #3256 Last Edit: 4 juni 2007, 18:47:40 by Karin
Inmiddels verandert  ;D
Wat een mooiertje is dat in je handtekening  :-* Is dat familie van Madelief en Mellody ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Nee, dat is een jong van Amor (van Pim & Roos van Mandy) & Diégah (van Roos vandaan), beide Primrose getekenden en als verrassing waren ze beide split witmasker.  :D

Helaas heb ik van beide zussen van Madelief en Mellody, nu uit 3 nestjes, 11 bevruchte eitjes maar 1 jonkie, en al 9 donsjes op de laatste dag van het broeden dood in het ei gevonden. Het 11 de eitje is woensdag uitgeteld maar ook hier ben ik bang dat het fout zal aflopen, reden is nog onbekend.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Citaat van: Karin op  4 juni 2007, 00:01:43
Citaat van: til op  3 juni 2007, 10:04:12
Ziet er goed uit die vogelkamer :)
Leuk om dat eens te zien.
Die grote voliere is ook mooi!!! Hmm ik doe een hoop ideeën op bij jou ;D


Hahaha, voor je het weet heb je ook zo'n valkjeskamer  ;D Je kan het niet zien op de foto's, maar er hangen ook allemaal speeltjes aan het plafond : zittouwen, schommels enz. En ik heb net een nieuwe broedkooistellagebesteld ( héél groot en van hetzelfde materiaal als de grote volière ) zodat ik geen losse Gretakooien meer hoef te gebruiken voor de tamme valkjes, dus voorlopig is de kamer nog niet af  ::)


Hoi Karin,
Hmm een valkjes kamer zit er niet in hoor. Ik woon weliswaar in een vier kamer flat maar dan zou de "studeer" kamer ontmanteld moeten worden en dat zit er helaas niet in ;)
In de huiskamer zou best een grotere voliere passen ;D
Dus wie weet over een jaar of wat....
Ondertussen doe ik hier lekker ideeën op voor als de juiste tijd gekomen is ;D
Succes met het afmaken van de vogelkamer!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Citaat van: Caroline op  4 juni 2007, 16:55:11
Nee, dat is een jong van Amor (van Pim & Roos van Mandy) & Diégah (van Roos vandaan), beide Primrose getekenden en als verrassing waren ze beide split witmasker. :D

Helaas heb ik van beide zussen van Madelief en Mellody, nu uit 3 nestjes, 11 bevruchte eitjes maar 1 jonkie, en al 9 donsjes op de laatste dag van het broeden dood in het ei gevonden. Het 11 de eitje is woensdag uitgeteld maar ook hier ben ik bang dat het fout zal aflopen, reden is nog onbekend. :-\


Mooi hoor ! Het is dat ik "vol" zit want anders ging ik bij jou op de "wachtlijst", hahahaha. Alleen voor Cuba ( zoon van Mellody ) zoek ik nog een popje, maar hoop deze zelf te kunnen kweken uit mijn primrose koppel. Mellody en Jipper hebben in totaal 4 jongen gehad, in het eerste nest 3 jongen, één die ik zelf wilde houden helaad dood gegaan  :'( Ze hebben toen meteen de andere 2 jongen in de steek gelaten. Die heb ik met de hand groot gebracht. Het tweede nest heb ik eitjes over moeten leggen die koud zijn geworden en daaruit heb ik alleen Cuba gekregen. De rest is niks geworden. Ik hoop dat ze het volgende seizoen het beter gaan doen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHoi Karin,
Hmm een valkjes kamer zit er niet in hoor. Ik woon weliswaar in een vier kamer flat maar dan zou de "studeer" kamer ontmanteld moeten worden en dat zit er helaas niet in
In de huiskamer zou best een grotere voliere passen
Dus wie weet over een jaar of wat....
Ondertussen doe ik hier lekker ideeën op voor als de juiste tijd gekomen is
Succes met het afmaken van de vogelkamer!!!
Groetjes Anke


Dank je. Ik hoop voor je dat je ook ooit een lekker flinke volière krijgt  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Even OT : zoals sommige mensen weten heb ik naast een heleboel valkjes ook nog 2 honden ( en katten, en kippen en...  ;D ). Een jong ding van 1 jaar en een Groenendaelerteefje van ..... 15 jaar ! Dat is Tessa, mijn eerste hond. Helaas gaat het momenteel niet zo goed met Tessa. Ze wil de laatste paar dagen niet eten. Ze heeft ook duidelijk pijn in haar buik is erg misselijk. Omdat ze niet eet kan ik ook haar pijnstillers niet geven ( ze heeft artrose ) en wil daarom ook niet veel lopen. En dat juist nadat ze ruim een week geleden het geweldig deed, helemaal een opleving had en ik in gedachte al een half jaar aan haar leven geplakt had. Ik ben haar nu al 3 dagen aan het injecteren met een middel tegen de misselijkheid. Vandaag heb ik in overleg met de dierenarts er een injectie pijnstiller aan toe gevoegd ( dat belast de maag niet ) en een injectie met een corticosteroïd ( dit is o.a. een ontstekingremmer, helpt tegen de irritatie van haar maag en is eetlustopwekkend ). Ze heeft net een paar frolicjes op en ik heb vuile pens ontdooit in de hoop dat ze dat wel gaat eten. Je houdt natuurlijk altijd rekening ermee dat het het begin van het einde kan zijn, maar ik hoop dat ik haar met de medicijnen er weer een beetje bovenop krijg ! ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

ah gossie, arm hondje :(
Ik hoop dat hij er nog bovenop komt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

HOi Karin

Ik hoop dat Tessa gauw weer beter wordt.

Mara

danoontje

ik wil je even veel sterkte wensen met je hond.
hopelijk knapt hij toch weer op.
15 jaar is natuurlijk al een hele leeftijd.
maar je probeert nog van alles,zolang ze geen echt pijn hebben.
geef dr maar een knuffie.
groetjes anita ;)

Caroline

Hè KArin, wat een naar berichtje.  :'(

Hopelijk mogen jullie nog eventjes van haar genieten.

Heel veel sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Karin,

Heel veel sterkte met Tessa.
Ik hoop voor jullie dat ze er weer een beetje boven op krabbelt.

Liefs,
Monique

Diaantje

Hoi Karin,

Mooie valkjeskamer... :D
Wat naar zeg van je hond.. :-\ ik hoop dat het nog goed komt en dat ie weer helemaal hersteld. Alleen 15 jaar is volgens mij wel oud..
Dat is altijd het enige nadeel van dieren, jij(als het goed is) overleefd ze altijd... maar dat kan niet op tegen het plezier en gezelligheid die je ervan krijgt. ;)


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes ! Ze heeft weer een beetje gegeten, hopelijk gaat het doorzetten !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves