18 juni 2025, 01:03:58

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Karin,

Sowieso vind ik het toch erg leuk om te weten wat voor geslacht Sunny heeft :D Want je kan het niet zo zien.
En ik ben benieuwd wanneer Sunny zijn vleugeltjes uit gaat slaan. Misschien wel als laatste, want hij is nog klein he.
Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kirsten

Hoi Karin,

Haha een zooitje ongeregeld zeg je ,. :P Ik vind ze wel stuk voor stuk prachtig,. Het zal straks wel weer even stil zijn,. maarja wie weet ook weer niet ;)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Citaat van: Karin op 12 januari 2006, 00:09:03

Werd je niet gek Riny, van die 12 fladderende projectieltjes ;D

Hoy Karin
Nee hoor daar ben je zo aan gewend.
Ik vind het alleen jammer dat ik het dan zo druk heb dat ik er niet van kan genieten zoals ik graag zou willen.
Maar dat heb je als je buiten kweekt,dan krijg je een lawine van jonkie's allemaal tegelijk.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

oh oke nou ja dazzle gaat zo af en toe ook als een raket door het huis heen dat ik zo af en toe denk dat ie zich nog dood vliegt omdat ie niet meer kan remmen :o

spannend hoor ben heel benieuwd naar de uitslag

groetjes eefje

Monky

Hi Karin,

Ik kon het proberen....ik dacht mischien in onbewaakt moment  ;D ;D ;D Ik zal het niet meer vragen  :-[

Wij vinden ook regelmatig dode vissen of eigenlijk vaker dat we gewoon vissen missen. Bij ons krijgen de vissen geen kans om te beschimmelen. Het wordt meteen door de andere vissen opgegeten  :P We hebben vissen erin zitten van 7 jaar of zo. Daar wordt ik wel een beetje triest van als die overlijdt.

Ga jij ook kweken met je catherinaparkietjes?

Ik wacht "rustig" af ...

Groetjes,
Monique

Karin

Je doet toch wel de gordijnen dicht Eefje ?  :o En zeg Dazzle even dat hij zich moet gedragen  ;D

Daar trappen we niet in Monique  ;D

Ik weet nog niet of ik met de catharina's ga kweken. Eerst zeker weten dat het een man en pop is  ;D En dan kijken of er interesse is voor tamme huiskamercatharinaatjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
ja altijd hoor maar hij vliegt ook zo op de muren en ons af en dan op het laatste moment afbuigen weet je wel of recht in je gezicht landen,heel fijn >:(
heb je in mijn verhaal de nieuwe voliere al gezien?daar kan ie nu lekker zijn energie kwijt.

groetjes eefje

Karin

dat in de gezicht landen doen ze bij mij ook hoor  ;D Heel fijn  ::) Meestal doen alleen de jonge valken dat bij mij, dus ze groeien er vanzelf overheen. Ik heb ff gekeken, mooi hoor de volière ! Blijven ze wel een beetje tam zo ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond zaten Zazou, Chico, Sjefke en Sunny in de kamervolière. Rikske was lekker terug gekropen in het blok, slimme vent / meid  ;D Daar krijgen ze natuurlijk het meeste eten van paps en mams. Alleen merkte ik al aan de hoeveelheid voer wat paps en mams gegeten hadden de jongen op het punt stonden te gaan vliegen ( dan eten ze minder om wat af te vallen  ;D ). En ja hoor, nadat ik ze in hun mandje gezet had ging Zazou...hup, zo de lucht in  ;D Echt haantje de voorste hoor ! En natuurlijk meteen omhoog, de grote volière op. Ik heb Zazou maar even laten zitten en ben eerst de andere gaan knuffelen en pap gaan geven. Maar toen moest ze er toch aan geloven.

Het heeft even geduurt, maar uiteindelijk vloog zo over de volière van paps en mams heen en gleed ze via de achterkant op de grond  ;D Toen kon ik haar pakken. Eerst verplicht knuffen en toen werd ze een stuk rustiger. Ook de pap ging er in als pap  ;D Maar omdat ze graag haar vleugeltjes wilde strekken en hierdoor de andere 4 ook op gedachten kon brengen heb ik haar lekker in het blok gezet. Paps en mams kwamen er meteen aan om dat kropje nog even extra te vullen  ;D

Overigens zitten ze weer behoorlijk te wipwappen en daar ben ik niet zo blij mee  ::) Ze hebben nu 2 nesten gehad en mogen van mij niet meer. Dit resulteerd meestal als ik het blok weghaal dat ze de eitjes vanaf de zitstok gaat leggen en ze kapot op de grond vallen. Vorig jaar kwam ze zelfs naar me toe gelopen, legde een ei voor mijn voet op de grond neer, gaf een piepje en liep weg met een air van "dan ga je die ook maar zelf uitbroeden"  ;D ;D ;D

Één van mijn andere koppels, Mystic en Breezer, zitten heel erg trouw te broeden op 4 kunsteitjes. Dit is het popje wat steeds eitjes legt met een te dunne schaal. Ik heb via Feld druppels gekregen met extra calcium en ik hoop dat de eitjes van het volgende nest wel goed zijn ! Maar ja, dat wordt afwachten. De laatste keer dat ze een blok hebben gehad was april 2004, dus ze hebben in ieder geval genoeg rust gehad  ;) Nu zitten ze met zijn tweetjes in het blok, lief hè ? Je ziet alleen Breezer, want Mystic ligt tegen de binnenkant van het blok aan net naast het gat :

klik hier

Foto door de tralies heen gemaakt, viel me nog niet eens tegen  ;D

Gisteren zat Cookie weer uitgebreid met zijn zus te wipwappen  ::) Die mogen dus voorlopig weer niet samen los. Jammer hoor, dat ik ze in ettapes los moet laten, want dan kunnen ze natuurlijk ook minder lang los. Normaal mogen ze een uur of 3 - 4 los, maar nu dus 1 1/2 - 2 uur. Nou ja, moeten ze zich maar gedragen  ;)

Eind deze maand komt er een popje voor Cookie en dan moet hij zich daar voortaan maar mee vermaken. Of ze samen een nest mogen of dat ik ze als pleegkoppel gebruik weet ik nog niet. Cookie was door antibioticagebruik toen hij pas 2 dagen oud was een achterblijvertje. Zijn oudste broer had zich verslikt en roggelde wat en toen heb ik het via de ouders antibiotica gegeven. De andere jongen hadden nergens last van behalve Cookie. Hij bleef wat kleiner. Hij is nog steeds niet zo groot als zijn broer, maar verder is het een redelijk normaal valkje geworden. Alleen zijn staart blijft maar afknakken  ::) De staartveren die aangroeien hebben niet voldoende steun aan andere staartveren en zijn dus erg kwetsbaar.  Ik heb overlegt met een vogeldierenarts en hij zag er geen problemen mee als Cookie zich voortplant, omdat het niet aangeboren maar verkregen is. Nou ja, eerst maar kijken of het klikt en ik kan natuurlijk altijd één keer een nest doen, kijken of het goed gaat. Hij kan in ieder geval erg goed wipwappen  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Citaat van: Karin op 12 januari 2006, 23:08:47

Overigens zitten ze weer behoorlijk te wipwappen en daar ben ik niet zo blij mee  ::) Ze hebben nu 2 nesten gehad en mogen van mij niet meer. Dit resulteerd meestal als ik het blok weghaal dat ze de eitjes vanaf de zitstok gaat leggen en ze kapot op de grond vallen. Vorig jaar kwam ze zelfs naar me toe gelopen, legde een ei voor mijn voet op de grond neer, gaf een piepje en liep weg met een air van "dan ga je die ook maar zelf uitbroeden"  ;D ;D ;D

Whahaha fantastisch! :P

Riny

Hoy Karin
Wat vertel je dat allemaal mooi.
Vooral dat verhaal van het valkje wat het ei voor je voeten deponeerde.
Zei Feld ook waar dat aan ligt dat je bij een valkje eitjes krijgt met een slechte schaal?
Ik neem aan dat ze toch allemaal het zelfde eten krijgen.
Groetjes Riny :D

Bianca

Het is zeker geen optie om eitjes over te leggen in plaats van de nepeitjes?
Jammer dat jij je ringetjes nog niet hebt, jij kunt ze juist goed gebruiken in deze periode.
Hoeveel jongen verwacht je nog binnenkort?
Nog even en deze babies zijn weer weg, ze zijn zo leuk als ze zo klein zijn.
Ik zat gisteren weer even wat foto's van afgelopen kweek te kijken en smolt weer helemaal.
Kijk echt uit naar lekker weer en de lente!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

ManjaV

Hey Karin,

Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven. Ik lees je verhalen met plezier :D
Wat knap van die kleine Zazou dat ze al vliegt!!!

En wat lief dat Mystic en Breezer zo trouw aan het broeden zijn op de kunsteitjes. Het ziet er heel lief uit die foto. Ik hoop idd voor ze dat de volgende eitjes goed zijn en dat ze dan eindelijk een nestje voor zichzelf krijgen! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

:) Ik ben het volkomen met de anderen eens, en je foto vind ik ook mooi.

Karin

Grappig hè Roosje  ;D

Hoi Riny,
Sommige valkjes kunnen  niet voldoende kalk halen uit sepia, mineraalblok en grit. Dus ik hoop dat het met deze druppels wel lukt. Ik heb alleen geprobeerd om voor mijn eigen dierenarts ook het receot te achterhalen zodat ik het voortaan daar kan halen, maar het is blijkbaar topgeheim, Feld geeft het niet. Jammer hoor. Ik vind het niet erg om 9,50 voor een flesje te betalen, maar die ca. 13 euro bezorg- en administratiekosten vind ik erg veel. Had ik dat geweten had ik er meteen 2 besteld  ::)

Hoi Bianca,
Geen eitjes van mijn eigen koppeltjes, want die doen het juist zo goed op dit moment  ;) Misschien dat als Dizzy toch ergens nog hele eitjes gaat leggen ( dus niet vanaf de tak, de muts  ::)  ) als het broedblok van haar weg is dat ik die bewaar voor hun. En misschien dat ik van iemand anders nog eitjes kan krijgen. Maar ik hoop eigelijk dat ze de volgende ronde goede eitjes leggen, want er komen zulke mooie mutaties uit. En daarnaast is eitjes van hunzelf natuurlijk het leukste  ;) En hoeveel jongen ik verwacht... dat krijgen jullie te horen als alles uit is  ;D

Ik hoop het ook Manja !

Dank je Rianne  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves