2 augustus 2025, 19:42:17

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hè, gelukkig, toch de ringen binnen  ;D Ik had nog even contact gehad met degene die over de ringen ging en die vertelde me dat hij zijn valkjes altijd pas met een dag of 12-14 ringde als ze in de pennen zaten. Hahaha, dan kent hij mijn jongen nog niet, met 8 dagen nog maar net aan te ringen  ;D Ik heb ook 10 catharinaringen besteld. Voor het geval dat  ;) Ik weet nog niet of ik met ze ga kweken, eerst maar eens kijken of het inderdaad man en pop zijn  ::) En liefhebbers er voor vinden. Mooie kleur dit jaar ! Ik vind sowieso de ringen van europarrot altijd erg mooi.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Ik heb misschien wel interesse voor een jong catharinatje...
Als de andere vogels in de buitenvoliere zitten en de tamme in de grote kooi, dan heb ik nog een kamervoliere over. Die wilden we misschien gebruiken voor catharina's.
Erwin wil die heel graag. Misschien kan je je nog herinneren dat ik vertelde dat ik door het zoeken naar info over catharina's ik bij jouw website ben terecht gekomen  ;D ;D ;D
En ik ben er met een valkje vandoor gegaan hahaha.

Je hebt dus in elk geval 1 geinteresseerde...
Stel dat jij niet gaat kweken met ze, heb jij dan een adres waar ik eventueel aan catharina's kan komen... in de toekomst...

Wat een lieve foto trouwens van Breezer... :-*

Groetjes,
Monique

Karin

O, haha, nou je het zegt  ;D Het wordt dan wel waarschijnlijk eind dit jaar hoor. In principe wil ik niet in de zomer kweken. Ik moet nog even kijken hoe het gaat. Ik wil nml deze jongen op dezelfde manier tam gaan maken als de valkjes en daar wil ik alle tijd voor hebben. Ook zijn dit dure mutaies, maar ik wil de prijs ongeveer gelijk houden aan niet tam gemaakte catharina's van dezelfde mutatie plus dan ca. 10 euro extra voor de gezondheidsverklaring van de dierenarts enzo. Ik ga dus niet nog eens extra rekenen voor het tam maken, omdat catharina's ( behalve dan de wildkleur ) gewoon al aan de prijs zijn. De kweker waarbij ik gekocht heb is er mee gestopt, maar die maakte ook niet tam of zo. Wel hele mooie jongen had hij  ;D Dus als je gedult hebt kun je ze wel bij mij kopen  ;) Ze zijn nu gewoon ook nog ff te jong. De moeder van Kiwi was 3 maanden toen ze al begon, maar dat vind ik echt te jong hoor  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Er zit ook absoluut geen haast bij. Ik zou ze nu nog niet eens kwijt kunnen  :P
Laat ze maar lekker eerst volwassen worden en van hun jeugd genieten. Ik hoor tezijnertijd wel of er jongen in aantocht zijn. Je hebt het vast wel ergens neergezet, maar uh, wat voor een mutaties eruit komen? Inquiring minds wanna know  ;D ;D ;D Worden het kleine Tinca's en Kiwi's?

Verder, ik wil best  extra betalen voor het tam maken, hoor. Je stopt er zo ontzettend veel tijd in! Als je het niet doet, neem ik gewoon een kleinigheidje voor je mee  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique

Karin

Eh, ik moet toegeven dat ik de mutaties bij catharina's ontzettend moeilijk vind, maar volgens een Duitse Kweker komen er in ieder geval Tinka's  uit  ;) en lutino lacewing ( heel zeldzaam  ;D, zelf vind ik ze niet zo mooi, maar die zijn knalgeel met wat bruinig bij de vleugels ), kobaltblauw gezoomd en nog wat... ben het ff kwijt. Maar we zien wel wat voor toverballetjes eruit komen  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
tja wat tam blijven betreft is het alleen teun die echt heel tam zal blijven mits hij geen interesse krijgt in de dames en dazzle die blijft ook eeuwig tam,die is zo blij als ie mensen ziet(zie je wel je hoeft helemaal geen grijze haren te krijgen van die jongen je doet het supergoed haha)
verder was het allemaal al niet supertam,alleen opstappen zodat ik ze kon vangen als het nodig was en ik hoop dat ze dat gewoon blijven doen maar ik kom elke dag in de voliere en de vogels die er behoefte aan hebben mogen er uit als ze bij me komen zitten.
Stitch vraagt er echt om die gaat bij de deur zitten en zodra die open is komt ie bij me.

we zullen het zien maar ik probeer ze wel elke dag op te laten stappen zodat ze het niet verleren ;)

groetjes eefje

Karin

Is dat niet dapper van mij : op vrijdag de dertiende op een krukje staan foto's maken van de jongen  ;D ;D ;D

klik hier

Ze waren vanavond waren ze weer zóóó lief ! Zelfs Zazou heeft zich keurig gedragen  :-* Ze hebben lekker van hun papje gesmikkeld, alleen vinden de cinnamonnetjes het minder dan de gewone pareltjes. Ze knoeien ook een stuk meer, terwijl vooral Sunny gewoon met de bek open gaat zitten en ik kan het er zo ingieten  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Ha die Karin!

Op vrijdag de dertiende op een krukje staan is de goden verzoeken! Blijkbaar zijn ze je gunstig gezind!  ;D

Je hebt weer prachtige foto's gemaakt van je jonkies! Mooi zijn ze joh!

Groetjes,
Peet

Karin

Dank je Peet  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik ben vanmiddag naar de vogelhandel geweest, even inslaan  ;D Ik had niet zo heel veel zaad meer en ik wilde eens naar ander eivoer kijken. Ik geef altijd cédé eivoer, maar ik vind dat niet alle valkjes er voldoende van eten. Bij sommige is de bak binnen to time leeg, maar bij andere hoef ik het zelden bij te vullen.

Na even rondgezocht te hebben kwam ik bij avian ultimate balance eivoer vet-geel met honing. Ik gebruik van dit merk al een vitamine-mineralen-spirulinapoeder naar grote tevredenheid. Ik heb naast dit eivoer ook avian ultimate balance exoten mix gekocht, een universeel voer ( met insecten ). Ik heb het ooit van cédé gehad en toen moesten ze er niks van weten. Ik hoop dat ze dit wel lusten.

Ik heb net in schaaltjes een eetlepel van het eioer en een theelepel van dat universeelvoer gedaan. Hopen dat ze er goed van gaan eten. Maar dat eivoer.... o, wat ruikt dat lekker ! Nog veel lekkerder dan cédé of quicko ! Je zou er echt letterlijk een hap van nemen !  ;D Dat universeelvoer ruikt een stuk minder lekker, maar dat was te verwachten  ;)

Nu maar hopen dat ze het gaan eten. Ik heb nu zakjes van een kilo gekocht, maar als ze het eten dan ga ik dat eivoer in een emmer van 2 1/2 of 5 kg kopen. In vergelijking met cédé is het zeker niet duur !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Hoi
Waar zitten de vogelhandels?
Ik moet zelf ook nodig eens orienteren en inslaan.
crosser

Karin

Geen idee, jij woont in Flevoland, ik in zuid holland  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

Even een kijkje nemen hoe het met de jongen is.
Mooie foto weer!
Eten ze het nieuwe voer?

Bianca

Wat een lieve foto van de hummels bij elkaar.
Ze zitten stuk voor stuk de camera te verleiden, hihihihi

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Shirly

Hoi Karin,

Ik heb van horen zeggen dat jij misschien nog jonkies had?
Ivm het overlijden van smurf wil ik graag een kleintje erbij voor goofy zodat hij zich weer over een kleintje kan fermen.

Ik hoor het wel.