5 juni 2024, 06:19:19

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Bianca

Hey Karin

Nog gefeliciflapstaart met je twee mannen!
En wat goed dat mellody al zaadjes pelt!
Dan gaat het ineens hard he?!

En wat een mooie "waterbak" heb jij!

groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Hoi Lin,

Ja hoor, van de meeste valkjes die bij mij vandaan komen hoor ik regelmatig wat. Een groot aantal zitten op mijn valkparkietenmailinglijst, waaronder Jefke  ;D Vandaag nog foto's van hem gekregen, gezellig met zijn nieuwe vriendinnetje Ida bij het baasje zitten. Jefke boven op zijn hoofd en Ida op zijn schouder. Jefke is nergens bang van en wil overal bij zijn  ;D Leuk hè ? Ik hoop dat in het volgende nest een heleboel Jefkes zitten  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Bianca ! Met Mellody gaat het nog niet zo heel hard hoor, mevrouw wordt graag verwend  ;D Ze is nu al weer 7 1/2 week en ze staat nog steeds op 2 voedingen  ;D Maar na het weekend krijgt ze één voeding. Dus dat gaat allemaal goed komen, en het is zo'n schat  :-* Hoe is het trowuens met jou koppel die  bonte witmasker popjes kon krijgen maar die elkaar niet zo leuk vonden ? Is dat nog wat geworden ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Aaahhh wat leuk die foto's in bad! ;D
Je hebt wel weer een valkje met karakter erbij hé, wat een tante is het die Mellody, leuk hoor. ;)
En die foto van Dimple is ook schattig. :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ze heeft een heerlijk karakter, want ze kan ook heerlijk knuffen hoor ! Ze heeft vanavond even lekker bij me gezeten ( helaas kan dat beneden niet vaak i.v.m. de katten plus honden die ik dan ff moet verbannen ) en ze zat gewoon helemaal te genieten  tijdens het kroelen  ;D Maar wel grotendeels dankzij het handvoeden hoor ! Ik denk dat het een drama was geworden als ik dat niet gedaan had, een soort tweede Nessa  ;D Of Duncan en Joy, en je ziet hoe goed Duncan het nu bij Sanne doet. Ok, Duncan is niet helemaal met de hand groot gebracht door me, maar 2 voedingen per dag, maar in zijn geval was dat ook echt wel nodig. Gelukkig zijn de jongen van Dimple en Magic een stuk makkelijker !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

17 juni 2005, 02:41:29 #470 Last Edit: 17 juni 2005, 02:44:21 by Karin
Een nieuwe foto, vers van de pers  ;D Mellody op de bank, net voordat ze een zeer nat poepje deed  ::) Dat is wel een groot nadeel van pap, maar gelukkig zal dat binnenkort over zijn  ;D Jammergenoeg wordt de foto hier een beetje vervormd, omdat hij origineel wat groter is, maar goed, jullie kunnen haar zien  ;D



Ze maakt van die heerlijke kroelgeluidjes als ik haar knuffel en ze heeft al heel lieflijk in mijn neus gehangen. Is het niet om verliefd op te worden ? Ik blijf me verbazen hoe leuk vogels toch kunnen zijn  ;D  Ik zit zelfs een beetje te dromen om een koppeltje, ja, echt één koppeltje van een ander soort erbij te nemen. Kakariki's vond ik altijd erg leuk, maar omdat ze zo ontzettend druk zijn ben ik bang dat ze de valkjes nerveus maken. Misschien een koppeltje  bourkes of catharinaparkieten. Helaas kun je erg weinig over het karakter van deze soorten vinden als ze als tamme huisvogel gehouden worden. Wel hoe ze zich in een volière gedragen. Nou ja, misschien nog maar even doordromen.... Als ooit mijn fretjes er niet meer zij ( ik heb 3 bejaarde fretjes ) willen we ( nou ja, meer Marcel ) óf een aquarium in huis ( op de plek waar nu de fretten staan ) óf een papegaai ( nou, dat vind ik natuurlijk ook leuk  ;D ) of iets dergelijks, maar natuurlijk zijn een paar vogeltjes daar ook wel erg leuk  ;D Maar goed, over die papegaai moeten we eerst eens heel goed nadenken, want dat geeft ook veel praktische problemen, zoals vakanties enzo. Ook de papegaai maar meenemen ?  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Heeee verliefde Karin! ;)
Wat een mooie foto's van Mellody! Wat is ze mooi!
Maarre... die lijst met namen onder je handtekening wordt wel erg lang zo hoor.... waar stopt het, bij de 100?  ;D
Groetjes,
Petra

Marianne

Hoi Karin,

Wat een moppie is Mellody.
En net als al je andere valkjes erg fotogeniek.

Ben benieuwd wat het worden gaat als de bejaarde fretjes er niet meer zijn....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Bianca

Citaat van: Karin op 17 juni 2005, 00:25:30
Dank je Bianca ! Met Mellody gaat het nog niet zo heel hard hoor, mevrouw wordt graag verwend  ;D Ze is nu al weer 7 1/2 week en ze staat nog steeds op 2 voedingen  ;D Maar na het weekend krijgt ze één voeding. Dus dat gaat allemaal goed komen, en het is zo'n schat  :-* Hoe is het trowuens met jou koppel die  bonte witmasker popjes kon krijgen maar die elkaar niet zo leuk vonden ? Is dat nog wat geworden ?

Groetjes, karin.



Ik denk dat jij het over die twee had waarvan als er een split cinnamon inzat dat jij er wel één wilde overnemen?
Dat bleken twee mannen.....hihihihihi opvolgende ringnummers zelfs dus waarschijnlijk nog broers ook....
Maar ik heb ze nu zo gekoppeld

allebei bont geparelde witmaskers, van beide weet ik geen splits. ze zitten nu op 4 eieren waarvan 3 bevrucht, ben benieuwd......


Bonte witmasker en bont gepareld split witmasker.
Nog geen eitjes maar wel volop aan het oefenen, hihihihihi

aan de ene kant jammer want ik weet niet wat mannen of poppen worden maar er komen wel mooie mutaties uit.

Wat een mooie foto van Mellody, en succes met het terug zetten op één voeding........ ;)
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Dank je allemaal !  ;D

Nou Petra, er komt er in iedergeval dit jaar nog eentje bij, waarschijnlijk bij Mandy vandaan. Ik moet nog een popje hebben voor één van mijn vrijgezelle mannen. Verder hou ik misschien nog een jong, maar dan moet er een hele mooie cinnamon bonte pop tussen zitten met veel geel. En dan misschien nog een niet tam kweekkoppel erbij voor in de grote volière, maar dat mag ook volgend jaar of het jaar erna  ;D Ik heb gelukkig nog plek voor uitbreiding hoor. De hele zolder is voor de valkjes.


Jammer Bianca, 2 mannen , hoe krijgen jullie het toch steeds voor elkaar  ;D Maar hier zullen ook vast prachtjes uit komen. Wel jammer van het geslacht, ik merk toch dat het vaak heel handig is om te weten  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Hee wat leuk dat Mellody het zo goed doet!
Ze zit er lekker stoer bij zo op de bank!

En Nessa en Jipper, nog gefeliciteerd met jullie allereerste verjaardag!
Eén van jullie krijgt sowieso een errug mooi cadeautje!! ;D

tommy

Misschien een koppeltje  bourkes of catharinaparkieten. Helaas kun je erg weinig over het karakter van deze soorten vinden als ze als tamme huisvogel gehouden worden. Wel hoe ze zich in een volière gedragen. Nou ja, misschien nog maar even doordromen....

Hoi karin,

Ik heb zelf twee koppels catharina's.
Die zitten samen met mijn valkparkieten in een voliere in huis.
Ze zijn heel rustig en lief. Ze zijn een aanwinst bij mij in de voliere vind ik zelf.
Ze hebben nu jongen en de valkjes zitten op blok en er is nog geen onenigheid of ruzie uit gebroken.

Als je meer wilt weten vraag maar raak of kom een keer een bakkie doen dan kan je het zelf zien.

grt Annemieke

Lin

Citaat van: Karin op 17 juni 2005, 00:21:32
Hoi Lin,
Ik hoop dat in het volgende nest een heleboel Jefkes zitten  ;)

Groetjes, karin.


Ik ook, ik vind Jefke prachtig!

En ik zou voor een koppel catherinas gaan. Ik zag ze toen een keer weer bij het dagboek van kwekerij de grijze parel. Ik wil ze ook!! Maar mag niet  :-\

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Hoi Annemieke,

Ik zit al een jaar of 1 1/2 te denken om er iets bij te nemen en al snel kwam ik bij Catharina´s en kakariki´s. De laatste blijken toch net wat te druk, de zolder is niet klein, maar ook niet onuitputtelijk groot  ;D Er zijn niet zo heel veel mutaties catharina´s  zoals bij valkjes, maar dat vind ik juist een voordeel, anders wil ik toch alles hebben  ;D ;D ;D Ik droom nog even door en ben flink op zoek via google naar allerlei info. Ik vond vandaag wel een goede site, en daar stond o.a. dat de tamme erg graag bij je zitten en niet veel vliegen, vooral klimmen. Wel makkelijk, scheelt weer extra  vliegruimte als ze los zitten  ;D Bedankt voor je uitnodiging ! Wie weet als ik eens in de buurt ben kom ik een bakje thee doen en je catahrina´s bewonderen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Lin,

Mag je niet ? Ik weet ook nog niet of ik mag hoor, maar gelukkig is manlief niet zo moeilijk, zolang alles op de zolder blijft  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves