17 juni 2025, 07:23:11

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Het zijn zeker eigenwijsjes Paul  ;D Vanmiddag toen ik thuis kwam uit mijn werk lag Balou al uit het broedblok  :o Amper 3 1/2 week oud ! Die wilde al de wijde wereld in  ;D Ik heb hem maar snel terug gezet, want voorlopig vind ik hem daar nog veel te klein voor  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hihi wat grappig van Balou, was ie ook nog naar beneden gevallen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ja, ik denk dat hij even uit het gat wilde koekeloeren en iets te ver leunde  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Citaat van: kazoo op  8 maart 2005, 23:53:40
Ja, ik denk dat hij even uit het gat wilde koekeloeren en iets te ver leunde  ;D

Groetjes, Karin.

schrikken is dat dan he! Nou straks als ze gaan vliegen wat een ramp. Bij mij vloog de allerkleinste recht omhoog tegen het dak. We hebben het gefilmd maar maar niet naar de nieuwe eigenaar gestuurd. Was wel heel zielig. Heb je nog nieuwe foto's?

Karin

Lin, vandaag zat hij weer buiten het broedblok  ::) Maar deze keer zat hij veilig hoog op de voerbak. Hij is pas 3 1/2 week !  :o Dat wordt nog wat  ;D Als ze eenmaal vliegen dan mogen ze er van mij niet veel meer uit, want dat is echt niet te doen, 6 helikoptertjes. En ze genieten dan zo van hun vrijheid dat je ze dan moeilijk meer te pakken krijgt, mijn nok is 4 meter hoog !  ;D Meestal is dat vanaf een week of 5 dat ik ze aan de grond zet. In het begin deed ik dat niet en ik werd er echt moedeloos van  :-\ Na een weekje mogen ze zich lekker bij hun nieuwe baasjes uitleven, mogen ze ze daar tot wanhoop drijven  ;D Ja, ik heb nieuwe foto's, gisteren gemaakt. Ik moet ze alleen nog ff uitsnijden, dus ik zet ze morgen neer.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoi Karin,

Ben wel benieuwd naar de foto's van de ukkies.
Haha geniet er nog maar van want voor je het weet hebben ze hun liefde gevonden bij hun as baasjes  :P

Groetjes

Natasja

Joepie

Karin

10 maart 2005, 17:26:28 #51 Last Edit: 13 maart 2005, 00:03:26 by kazoo
Ik zal ze zo bewerken en vanavond in mijn dagboek zetten. ik heb nu ff mijn handen vol, want ik ben de jongen  één voor één in mijn hand aan het houden  ;D vandaag zaten tica en balou buiten het broedblok en balou heeft zelfs al gevlogen !  :o

groetjes. karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Lekker aan het vliegen. Wat goed!

~Natas~

Hai,

Ik wil ook zo'n jong vasthouden  :D
Maar dan krijg je hem alleen niet meer terug, want ze zijn allemaal zo lief :)
Ik w8t op je foto's

Groetjes

Natas

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

11 maart 2005, 01:08:45 #55 Last Edit: 11 maart 2005, 01:14:07 by kazoo
Hier dan eindelijk de beloofde foto's. De valkjes zijn nu 30, 28, 27, 25, 24 en 22 dagen, alleen deze foto's zijn eergisteren genomen.

Dit is Tica, ze is 100 % zeker een popje, want Jazzy had haar op haar rug geplukt en er zijn parels terug gekomen.  Ze is erg lief en ze zat vandaag voor het eerst ook buiten het blok. Wat een kuif heeft ze hè !  ;D

Dit is Balou, 100 % zeker een man, want zijn parels zijn niet terug gekomen. Hij is iets drukker dan Tica, maar ook een moppie en heeft gisteren zelfs gevlogen !

Dit is Pepsi, een echt drukspookje, maar als ik hem onder zijn kinnetje kriebel valt hij in slaap  ;D Het wordt dus nog wel wat met hem. Ik zeg hem, maar van deze weet ik het niet 100 %, omdat Pepsi heel weinig geplukt was. Erg fijn dus, maar ik gok een man. Hij is echt felgeel, heel mooi.

Dit is Mexx, mijn favorietje  :-* Ik gok ook een man, maar geen zekerheid. Hij heeft een vrij donker kopje. Qua pareltjes zijn de andere mooier, maar zijn karakter maakt het 200 % goed  ;D Als ik mocht kiezen zou ik voor hem gaan.

Dit is Murphy, ook een moppie !  En echt ontzettend mooi, hele mooie zachte parels.

En dit is ook een klein drukspookje, Meeko, maar ja, hij moet opboksen tegenover zijn grote broers en zusjes  ;D

Ik heb ze vandaag voor het eerst een beetje handvoeding gegeven. Dit doe ik om ze goed aan mensen handen te laten wennen. Wat me opviel was dat de twee meest rustige valkjes ( Tica en Mexx ) er echt helemaal niks aanvonden en zelfs schudden met de bek en het uit probeerde te spugen  ;D En juist het drukste valkje, Pepsi, luste er wel pap van  ;D Ze krijgen niet veel hoor,  1 cc per dag of zo. Alleen als ze wat groter zijn en apart gaan zitten ( met ruim 5 weken zet ik ze apart zodat ik ze nog tammer kan maken ) dan krijgen ze wat meer als ze het willen.

De 3 cinnamonnetjes eten alle drie al trosgierst, de 3 gewone pareltjes nog niet.

Ik denk dat ik ze op deze manier ga koppelen :
Tica - Pepsi
Balou - Mexx
Murphy - Meeko
Zo hebben alle nieuwe baasjes en een gewone geparelde en een cinnamon geparelde en daarnaast hebben ze een rustig en een druk valkje. Maar misschien bepalen de valkjes zelf iets heel anders  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Dat plukken heeft eigenlijk best zijn nut op die manier want je kan wel snel zien wat hun geslacht is  :)
Alleen is het natuurlijk nooit leuk als ze geplukt worden natuurlijk.
Maar ze zien er echt heel mooi uit en het is wel heel leuk dat ze in groepjes toch bij elkaar blijven.
Ze hebben dan meteen een maatje en zijn wat minder stresserig lijkt me als ze weg gaan.

Groetjes, Paul

~Natas~

Hoi Karin,

Zo dan wat groeien ze als kool zeg.
Maar wat een scheten zeg, ik zou ze zo allemaal mee willen nemen  ;)
Mijn favoriet blijft toch Meeko, vooral dar koppie (ben ik nu al verliefd op)

Groetjes Natas

Karin

Hoi Paul,

Ja, ik vind het erg leuk dat ze per 2 bij elkaar blijven  ;D En voor de volgende nesten ( niet meer van deze 2 hoor, die mogen pas weer in oktober  ;D ) heb ik nog iemand die er 2 tegelijk wil. Nu maar hopen dat ze hun best gaan doen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Natas,

Het is wel een dondersteentje hoor  ;D Maar het is inderdaad een erg schattig valkje. Maar mijn favoriet blijft Mexx. Maar Murphy is ook errug leuk  ;D Het is maar goed dat ik voor alle 6 al lang en breed een baasje heb ( al voor ze geboren werden ) anders was de verleiding voor mij wel erg groot  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves