19 juni 2025, 05:30:10

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Vandaag zaten Tica, Balou en Mexx netjes op een rijtje op stok  ;D Errug schattig. Maar ik heb ze toch maar weer terug gezte, want ik heb het idee dat de ouders alleen maar voeren als ze in het broedblok zitten. Dus ik heb ze maar snel terug gezet.  Maar ik denk dat ze er vanmiddag al weer uit zullen zijn, want als ze eenmaal de buitenwereld ontdekt hebben is er geen houden meer aan  ;D Tica is nu 31 dagen, dus over een klein weekje ga ik haar apart zetten zodat ze zelf kan leren eten. Ik moet alleen eerst even wachten tot Pepsi oud genoeg is, want die komt er dan bij in de kooi.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

12 maart 2005, 00:19:19 #61 Last Edit: 12 maart 2005, 00:21:15 by kazoo
Ook Pepsi zat vanmiddag ineens uit het broedblok  ;D Ze zitten nu weer veilig met zijn zessen in het blok.

Deze foto heb ik gisteren gemaakt :

Even goed kijken of ik ze allemaal herken  ;D Als je vanaf boven begint en met de klok mee gaat zijn het Murphy, Balou, Tica, Meeko, Mexx en Pepsi.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Waaaauuuwiiie!!!!!!!!!!!
Wat een scheetige foto...MET Z'N ALLLEEEEN!.... :P
Murphy is echt prachtige, die mooie pareltjes, die vind ik 't mooiste van de cinnamonnetjes, en Pepsi vind ik 't mooiste van de gewone pareltjes.......echt een poooeeepies!
Dikke  :-* voor allemaal!
Marije, Purreltje en Snowtje

Karin

Leuk hoe iedereen toch zijn eigen favorieten hebben  ;D  Ik heb vandaag weer hele leuke foto's gemaakt, ik zet ze morgen als het lukt in mijn dagboek, maar morgen krijgt mijn computer een nieuw plekje, vandaag een mooie computerkast gekocht  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hai Karin,

Oh wat een GAAAAAAAAAAAAAAAAAAF die foto zo zeg.
Zo met z'n zessen bij elkaar.
Maar mijn favoriet blijft echt MEEKO hoor, ik pluk die er zo uit  ;D
Maar ze zijn allemaal heel erg leuk ik zou ze zo allemaal willen nemen.
Ik w8t op je andere foto's

Groetjes

Natas

Karin

Hahahaha, jij bent een echte Meeko-fan hè ?  ;D Leuk hoor ! Het is zo'n lekker dondersteentje  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Ze zien er prachtig uit. Leuke combinaties heb je gemaakt, een drukker valkje met een rustiger valkje. Meeko ziet er erg ondeugend uit. Die borstelkuif is echt geweldig. Een beetje als Fido van de 7up reclame.
Nu ik het toch over frisdrank heb: goed dat je Pepsi niet aan Mexx hebt gekoppeld (klinkt als Pepsi maxx).
Nog maar even en dan gaan ze al naar hun nieuwe baasjes. Wat gaat dat allemaal snel zeg.
Groetjes Gerda

Karin

Hoi Gerda,

Ja, het gaat zeker snel ! Voor je het weet vliegen ze zo naar hun nieuwe baasjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hier de beloofde foto's voor de liefhebbers  ;D Vandaag zaten alle jongen behalve Meeko uit het broedblok ! Gewoon gezellie bij papa en mama in de kooi  ;D Behalve Murphy en Meeko vliegen alle jongen ook al. Het oudste jong is al weer bijna 5 weken. Ik denk dat ik haar woensdag apart ga zetten zodat ze zelf kan gaan eten. Ze is dan 5 1/2 week, dus dat moet lukken.

Hier is ze dan : Tica, 34 dagen oud :

En dit is Balou, hij is nu 32 dagen ( foto's zijn gisteren genomen ). Het lukte Balou niet om zijn pootjes goed om de dikke tak van de ladder te houden, dus hij mocht op de carouselschommel  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Pepsi is nu 31 dagen en is gelukkig al een stuk rustiger geworden ! Hij vind mensen niet meer eng  ;D Hij leert nu al op mijn vinger te stappen als ik "kom maar"zeg. Dat doen Tica en Balou nog niet.

En, ja ja, nog steeds mijn favoriet ; Mexx, nu 29 dagen oud. Zo'n knuffeltje en maar heerlijke geluidjes. Nou ja, dat doen ze eigen alle 6  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dit is zo'n knappe vent / meid  ;D Op zijn mooie pareltjes val ik helemaal. En ook is Murphy heerlijk zacht. Inmiddels is hij / zijn 28 dagen.

Meeko kon nog niet op het takje zitten. Daarom nog maar een foto op het kleedje. Meeko is nu 26 dagen.

Nou, dat waren weer een hele berg foto's  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hai,

MEEKOOOOOOOOOOO
Ik blijf het zeggen wat een scheet.
En weer leuke foto's.

Groetjes

Natas

Karin

Dank je Natas  ;D

Alle 6 de jongen zijn inmiddels uit het blok.
Morgen haal ik het blok weg voor Dizzy rare ideeën in haar hoofd krijgt  ;D

Dit weekend krijgen Dazzle - Chico en Dimple - Magic hun broedblok, mits we klaar zijn met de zolder. We hebben nu dus een nieuwe computerkast, maar ook het behang is eraf gehaald en dat moet geschildert worden met muurverf.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren heb ik de twee oudste jongen, Tica en Balou, apart gezet. Ze zitten nu gezellig met zijn tweetjes in de kooi. Zaadjes eten ze nog niet, maar wel eivoer, trosgierst, groenten en brood. Overigens zag ik ze in de kooi van hun ouders wel naar zaadjes pikken, dus ik denk dat het een beetje onwennig is.

Dimple-Magic en Dazzle-Chico hebben gisteren hun broedblok gekregen. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen ! Ik heb Dimple-Magic ook apart gezet in een reserve kamervolière die ik nog heb. Lijkt me een stuk rusiger dan met Cookie en Jipper erbij  ;D

Ik vond vandaag bij Jazzy en Dizzy een eitje op de grond. Helaas wat het eitje kapot gepikt. Anders had ik hem bewaard om bij één van de andere koppels te leggen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag heb ik Mexx en Pepsi ook bij Jazzy en Dizzy weggehaald. Pepsi voelde de bui al hangen en liet zich niet pakken  ;D Gelukkig was hij / zij vanavond een stuk rustiger en heeft hij lekker bij me gezeten op mijn vinger. Alleen de twee jongsten, Murphy en Meeko, zitten dus nog bij Jazzy en Dizzy. Die zijn net 5 weekjes, dus die mogen nog lekker een paar daagjes blijven. Als ze goed eten mogen de andere 4 eind volgende week naar hun nieuwe baasjes. Ik zal ze missen hoor, want het is een heel bijzonder nest  :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves