20 juni 2025, 14:18:07

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Jammer is dat he als ze weg moeten. Maar je kan andere  weer blij maken. Mooie fotos maak je trouwens! Na hoeveel weken zette jij ze apart, 5 al? Ik durfde het niet aan was bang dat het mis zou gaan (heb ej je 1e nestje  ;D) Jammer dat bij Jazzy en Dizzy een eitje kapot is gegaan.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hai Karin,

Hoe is het met mijn POEPIE MEEKO, mag hij ook al snel weg.
Taj meis, het is altijd erg jammer als je je ukkies weg moet doen.
Maar ja als je maar weet dat ze goed terecht komen, dan weet je het waar je het voor doet.

Groetjes,

Natas

Karin

Hoi Lin,

Ik zet ze met ca. 5 1/2 week apart. Dan kunnen ze wel zelf eten en de ouders voeren ze dan nog amper. Vandaag lag er weer een eitje op de grond, die was nog heel. Ik weet niet of het bevrucht is hoor, maar als Dazzle en Chico snel gaan leggen leg ik dit ei erbij als ze uitgelegt zijn. Maar ik kan het eitje maar een week of 2 bewaren en ze paren nog niet, dus ik moet nog ff afwachten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Natas,

Met Meeko gaat het heel goed, die gaat waarschijnlijk met Murphy weg. Het is zo'n leuk stel  :-* Hij is nu 5 weken en 1 dan en blijft dus nog een paar daagjes bij paps en mams. Dan nog een week goed eten en dan mag hij weg. Dus het zal wel over een week of 2 zijn, want ik laat ze altijd rond het weekend ophalen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Omdat ik gisteren druk bezig was in de tuin ( ruimte maken voor het kippenhok  ;D ) was ik glad vergeten om te melden dat mijn lieve kleine Dazzle twee jaar is geworden ! Wat een grote meid is ze geworden hè ?   :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

!!GEFELICITEERD DAZZLE!!

ps. mijn favoriet is murphy  :) heeft zo'n lekker ondeugend koppie

Lin

Hey,

Nou alsnog gefeliciteerd hoor! Leuke bewerkte foto!

GRoeten, Lin

Karin

Namens Dazzle bedankt Sanne ! Ja, Murphy is ook één van mijn favorieten, samen met Mexx  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Lin ! Al mijn tubes ( die balonnen enz ) stonden nog ergens op schijf omdat we pas een nieuwe computer hebben. Ik moest dus ff op zoek gaan op internet  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik had gisteren van de jongen foto´s willen maken, maar Jazzy en Dizzy vlogen rond in de vogelkamer en vertikte om terug te gaan. Ik heb wel foto´s genomen van de 2 jongen die nog bij de ouders in de kooi zitten, maar niet van de andere 4, want die gaan meevliegen met de ouders en dan krijg ik ze moeilijk te pakken. Gaan ze bovenop de grote voliére zitten, zo van : nahnahnahnahnahnanah   ::) Gelukkig gingen Jazzy en Dizzy vanmiddag vanzelf terug de kooi in ( hebben dus 24 uur vrij los gevlogen  ::) ), dus ik hoop vanavond foto´s te kunnen maken. Over een week zullen ze naar de nieuwe baasjes gaan.

Ik ben verder druk bezig in de tuin, want zoals eerder vermeld in mijn dagboek krijgen we binnenkort kippen. Ik ben dus een plekje helemaal vrij aan het maken in de tuin. We hebben gisteren deze kooi besteld :

Alleen dan gespiegelt en ook de kleuren andersom. Ik kreeg gisterenavond bericht dat er 2 tarwe cochinkrieltjes van 6 weken oud voor me apart gehouden zijn. Het probleem is alleen dat het helemaal in België is ( Brugge ) en een vriendin van me die er binnenkort naar toe zou gaan en ze dan mee zou nemen  helaas niet kan. Ik hoop dus nog iemand te vinden die toevallig in april daar in de buurt is en zelf ongeveer in zuid holland woont. Mocht iemand dit lezen.....  ;D Ook kreeg ik bericht dat bij een ander fokker nu eitjes in de broedmachine zijn gegaan met buff cochinkrieltjes. Daar worden er 2 voor me van vastgehouden. Spannend dus allemaal.

Magic en Dimple zijn hun broedblok al aan het inspecteren, dus ik hoop binnenkort op veel gewipwap  ;D

Dazzle zit nog niet in haar broedblok, Chico af en toe, dus hopelijk  bij hun ook binnenkort eitjes.

Groetjes, Karin. 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb inmiddels koppeltjes gevormt voor de nieuwe eigenaren van de piepkuikens en heb ze gisteren allemaal een heleboel foto´s gestuurd zodat ze kunnen kiezen. Nu maar hopen dat ze allemaal een verschillend koppel kiezen  ;D Ik zal later nog foto´s plaatsen van alle piepkuikens apart, maar nu eerst foto´s van "de koppeltjes", anders wordt het wel een hele berg foto´s in één keer  ;D

Dit zijn Mexx en Tica

Dit zijn Balou en Pepsi

En dit zijn Murphy en Meeko

wat zijn ze prachtig geworden hè ? Murphy en Meeko ga ik zo ook apart zetten. De jongen variëren nu tussen de 5 1/2 en 6 1/2 week en ik denk dat ze 1 april weg gaan. Nee, geen grapje  ;D dan hebben de nieuwe baasjes het hele weekend om zich op de jongen te storten.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hoi,

Inderdaad mooie valkjes. En je hebt koppels gevormd, maar ook naar geslacht en dat ze onverwant zijn?

Groeten, Lin

Anita1

;D allereerst wat maak jij mooie foto's zeg!! zooo echt wel!
en wat een schatjes allemaal.ik heb je hele dagboek even gelezen,en ik ga je nu zeker volgen.ik was ff druk met de voliere uitbreiden.dus nu heb ik wat meer tijd.
heeel leuk allemaal je zal ze wel missen zo.
knuff en succes met de volgende eitjes. anita ;D

Karin

Hoi Lin,

Koppeltjes zijn eigelijk het verkeerde woord  ;D Maar dit nest gaat allemaal per 2 weg. De mensen wilde dus 2 valkjes tegelijk en het leek me het leukste als ze dan van beide kleuren 1 hadden. Verder heb ik naar karakter gekeken, dus een druk met een rustig valkje. En dan kijken wat het beste klikt, en dat zijn dus deze "koppels" geworden  ;D Er wordt dus niet mee gekweekt. Alleen van de oudste 2 weet ik het geslacht, omdat die op de rug geplukt waren, bij de andere 4 geen idee. Nou ja, ik heb wel een idee, maar puur gevoelsmatig. Ik kan er dus helemaal naast zitten  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Anita ! Leuk dat je mijn dagboek gaat volgen  ;D Morgen stuur ik individuele foto's van de jongen. Ja, ik ga ze zeker missen, maar goed, ze komen goed terecht en daar doe je het toch voor. Succes met je volière !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves