5 augustus 2025, 19:43:46

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hahaha, wat klinkt dat raar, lang gezeten op de wc met Madelief  ;D Nee hoor, een kwartiertje of zo. Het zou fijn zijn voor haar wanneer ze naar de vogelzolder kan, kan ze lekker vrij rond vliegen. Maar dan moet ze eerst van de pap af zijn en dat vindt ze helemaal niet leuk  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

Hoi ,

Wat een lieverdje is madeliefje zeg!!!
ennuh is dat ook een tip voor ons om op de wc te gaan zitten  ;D ;D ;D

liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Rianne

Hey Karin,

doe je ook meteen zindelijkheids training met Madelief? ;D

Karin

Hahahaha, jullie hebben wel rare ideeën  over mij met Madelief op de wc  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Karin

Je bent niet de enige wczitter hoor ;D
Ergens in mijn dagboek staat het van mij ook nl.Ik heb dat aardig wat keren gedaan met Hedwig en Noo-Noo om ze apart te nemen en dat het minst drukke plekje in huis was.
Werkt perfect vindt je niet??
Tip voor het forum bij het tam maken:ga gezellig samen naar de wc ;D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Hahahaha, ik zie het al helemaal voor me, wij allemaal met de valkjes naar de wc  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

hier nog één.

Als ik naar de wc ga gaat punky ook geregeld mee en dan zet ik hem in het wasbakje, daar gaat ie dan heerlijk zijn hele repetoir af, vind ie geweldig!
overal tegen aan drummen met z'n snavel!
Hij gaat ook mee als ik in de douche sta, hij zit dan op  douchegordijn stang, ook heerlijk te fluiten......... ;D

Echt een schatje!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Gaat Punky mee als je naar de wc gaat ? Heb je ook een klein wasknijpertje voor hem ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Kleine Madelief is een eigenwijsje hoor. Mevrouw wil nog niet van de pap af  ::) Ze staat nu op 2 maaltijden en eigelijk wilde ik morgen op 1 overgaan, maar ze brult nu al het hele huis bij elkaar. Ik kan me er voor afsluiten, maar Marcel wordt er gek van. Ik zeg dan dat hij niet zo moet zeuren  ;D Het is maar goed dat we geen mensenbaby hebben want die brullen heel wat af in hun eerste levensjaar  ;D Maar goed, Madelief blijft nog een paar daagjes op 2 voedingen en ik probeer haar in de tussentijd eivoer met pap te voeren. Maar mevrouw eet naast haar pap alleen maar trosgierst en sinds vandaag wortelreepjes. Wat nou zaadjes... wat nou eivoer, dat is te min voor me hoor  ::)

Ik kreeg vandaag een mailtje van de nieuwe eigenaar van Nesha en daar gaat het heel goed mee ! Hij zit sinds vandaag op hun vingers dankzij.... wilgentakken ! Trosgierst werkte niet, maar toen ze wilgentakjes in hun hand hadden wist hij niet hoe snel hij erop moest klimmen  ;D Ik kreeg ook leuke foto's, die zal ik morgen wel laten zien.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

hippysuus

Mijn vogel deed dat ook altijd, mee naar de WC en dan kon hij daar extra hard gaan zitten fluiten want dan had hij mooie akoestiek...hahaha de badkamer voldeed ook hoor..maar de wc was toch net ietsje leuker voor het drama effect  ;D

Madelief klinkt inderdaad lekker eigenwijs zo, en ik ben zeer benieuwd naar de foto's van Nesha...komisch dat trosgierst niet werkt en wilgentakken wel. Die is zeker familie van Madelief... ;)

Rianne

Wat leuk dat je zo op de hoogte word gehouden over Nesha.
Ik ben benieuwd naar de foto's! :)

Lin

Hey,

die madelief ook, nu al verwend! Maar fijn dat je nog wat hoort van nesha!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Morgen ga ik Madelief weer wassen, want o, o, o wat een knoeipot !  ::) Ik ga haar eerst proberen pap met eivoer te voeren met een lepeltje. Ik ben overdag de hele dag alleen, dus dan kan ze gillen wat ze wil  ;D Ze moet toch eens door dat punt heen. Marcel irriteerd zich er dood aan en omdat hij zich irriteerd vind ik het ook vervelend als ze krijst als hij er is. Als ik alleen ben krijst ze maar een eind weg hoor, zet ik de tv wat harder  ;D ;D ;D Ik wil haar eigelijk van de week bij de catharina in de kooi zetten, meer om te kijken hoe de catharina reageerd op valkjes, want het liefst zou ik haar ook mee op vakantie nemen ( ik neem altijd een paar van mijn tamme valkjes mee ). Maar ja, ik kan maar 1 vogelkooi meenemen ( fretten en honden gaan ook mee ) dus dan moet ze wel bij de valkjes.

Ik heb 3 fretten, maar waarschijnlijk gaan er maar 2 mee, omdat nummer 3 dan inmiddels ingeslapen zal zijn denk ik. Over een maandje gaan we weg ( de dierenoppas is bang voor fretten dus ze gaan mee ), maar mijn oudste fretje is nu eigelijk "op". Het is dat hij nog goed eet ( of eigelijk veel te veel, eet eigelijk constant, wat waarschijnlijk wijst op een schildklierprobleem bovenop zijn andere problemen ) en drinkt, maar zijn achterkantje werkt niet mee mee. Niet verlamt maar wel erg verzwakt, hij sleept dus met de achterpoten. Hij was heel erg afgevallen, maar omdat hij nu veel eet is hij weer wat dikker geworden, maar nog steeds te mager. Normaal sleepte zijn voorpootjes hem wel overal naartoe, vooral richting mijn tenen  ;D Maar nu worden zijn voorpootjes ook wat minder. Op de bak doet hij al een maand of 2 niet meer. Ook niet erg, ik sop wel, maar als ik merk dat hij er geen plezier meer in heeft krijgt hij een spuitje. Maar ja, dat is eigelijk het probleem, hij hangt steeds op het randje.... Hij is erg actief en lijkt er nog zin in te hebben, alleen dat lijfje werkt niet mee. Ik hoop nog steeds op een fatale hersenbloeding of zo dat het ineens afgelopen is. Maar ja, helaas moeten we vaak toch de natuur een handje helpen. Hij is inmiddels al 8 1/2 jaar en toen ik hem als pup kreeg was hij heel vaak ziek en we dachten dat hij de 1 jaar niet zou halen. Maar hij heeft zijn broer er diverse andere fretten overleeft ! Het is natuurlijk wel sneu, maar ben er niet  echt verdrietig om, want hij heeft een mooi en lang leven gehad. Wat kunnen we nog meer wensen ! Één van mijn andere fretten lag een paar maanden geleden ineens dood in de keuken ( 5 1/2 jaar oud ) en ook al was deze niet zo lief, ik heb hier heel weel verdriet om gehad, omdat het zo jong en plots was.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

17 augustus 2005, 00:53:40 #808 Last Edit: 17 augustus 2005, 00:59:20 by Karin
Zoals beloofd de foto's die ik van Nesha gehad heb. Ik heb een hele stapel gehad en zal de leukste hier zetten. Nesha is dus een jong uit het laatste nest van Dazzle en Chico, een koppel die hele drukke jongen krijgen die vanaf dat ze een week of 3 zijn het liefst een gat in het broedblok graven als je het open doet  ;D en heel erg blazerig zijn. Ondanks dat ik al vanaf week 1 met 1 x daags wat pap begin ! Ik heb ze op 4 - 4 1/2 week helemaal op handvoeding gezet waardoor ze ietsje tammer werden, maar vooral Nesha kwam nog absoluut niet op je vinger zitten als ik dat wilde, alleen af en toe deed hij het "per ongeluk"  ;D Zo vreemd ! En zodra de jongen herplaatst worden trekken ze snel bij. Maar omdat ze me echt grijze haren bezorgen twijfel ik nog steeds of ik doorga met kweken met deze ouders, alhoewel ze echt schitterende mooie grote jongen krijgen ! De nieuwe eigenaren van Nesha waren natuurlijk op de hoogte gebracht van meneers kuren  ;), maar ze waren op slag verliefd op hem en wilde hem dolgraag. Omdat hij alleen zit ( er komt eind dit jaar een jong bij van Jazzy en Dizzy ) krijgt hij optimale aandacht en na 1 1/2 week komt hij op de hand zitten dankzij.... wilgentakken ! Wat nou trosgierst, wilgentakjes zijn veel leuker  ;D Er kan zelf een knufje van af:

Gisteren heeft hij voor het eerst bij ze gevlogen en dat was natuurlijk heel spannend ! Ze hebben 2 katten, maar die vinden een spin nog te groot om te vangen  ;D Dus gelukkig laten ze Nesha met rust :

Mooie uitkijkplek :

Nog mooiere plek :

En uiteindelijk toch omgekocht met trosgierst  ;D :

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra op het werk

Ha Karin!

Nesha is wel een heel mooi valkje, joh! Leuk dat de truc met de trosgiers bij de meeste valkjes werkt!

Dus je valkjes mogen mee op vakantie (althans, 1 kooi)? Merk je dat ze dat ook leuk vinden, of merken ze er eigenlijk nauwelijks iets van?

Groetjes,
Petra