18 juni 2025, 14:13:49

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Vandaag zijn de laatste 2 jongen weggegaan. Het is weer stil in huis ! En de meest gestelde vraag is of ik het niet erg vind dat ze weg gaan en dan kan ik gelukkig zeggen "nee !"  ;D Ik heb bij alle nieuwe baasjes een goed gevoel. Ik "selecteer" de nieuwe baasjes van de jongen en ik verkoop echt niet zo maar aan iedereen. Ik denk dat 1/3 van de mensen die me mailen door de keuring heen komen  ;D ;D ;D Deze keer ook voor allezes weer erg leuke adressen !

Dustin, de oudste van Dimple en Magic is woensdag gaan wonen bij Joy ! De prachtige cinnamon bonte van het vorige nest van Dazzle en Chico. En ik kreeg al het bericht dat het een grote knuffel is !  :-*

Indy en Zazou, nummer 2 en 3 van Dimple en Magic,  zijn vandaag gaan wonen bij Joke die al 2 valkjes en 2 halsbanden heeft ( zitten apart ) en ze heeft deze megavolière voor Indy en Zazou gekocht ! Die zullen heerlijk verwend worden.

Haar andere 2 valkjes  komen in de toekomst hier ook in wonen.

Elmo, jong 4 van Dimple en Magic woont sinds woensdag vij een lief lutinootje en Elmo wil niks anders dan met haar spelen. Zij vind dat nog maar een beetje raar  ;D Ook Elmo is een echte knuffelaar, het zijn alle vier echt moppies hoor !

Nesha heeft het ook getroffen, die woont in een prachtige kamervolière en zijn nieuwe baasjes gaan helemaal hun best doen om een braaf valkje van hem te maken. Ze hebben er alle tijd voor, dus dat gaat goed komen ! Ze staan meteen op de wachtlijst voor een jong van Jazzy en Dizzy, dus Nesha kirjgt over een paar maandjes een vriendje !

En Dazzle jr woont nu sinds gisteren bij Eefje die ook op het forum zit. Gelukkig is Dazzle een stukje rustiger geworden en ging ze van de week al regelmatig netjes op mijn vinger zitten. Ook bij Eefje is dat al gelukt, dus dat gaat helemaal goed komen  ;D

Tinka, de catharina, woont nu in de kooi in de huiskamer waar Dazzle jr en Nesha in zaten, dus die heeft ook weer lekker de ruimte.

Ik duik nu mijn bed in, morgen vroeg werken !  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

sow das wel een mooie voliere zeg!
die kleine krijgt het goed, maar dat zullen ze allemaal wel krijgen!
Leuke foto van je bonte witmaskertje!
dat eigenwijze papsmoeltje!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Wow, wat een grote voliere! Kan me voorstellen dat je blij bent met de rust in huis. Kun je je weer voorbereiden op een volgende ronde! ;)

Lin

Hey,

Ik moest nog even wat bijlezen maar ik vind van de kippen Klaartje het mooist. Ik vind de overgang van de kleuren erg mooi. en ik ben ook best selectief van waar de jongen heen gaan die ik heb. we zijn gewoon bezorgde moeders  :D daar is niks mis mee. Maar wat komen ze goed terecht de kleine valkjes, beter kan volgens mij niet.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Dank jullie wel allemaal, ik ga nu heerlijk van mijn rust genieten  ;D Begin oktober krijgt het volgende koppeltje weet een blok  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren heeft Marcel de vogelkamer aangesloten op het zuigsysteem van het huis. Ik hoop dat het een beetje helpt tegen alle stof, want mijn luchtreiniger kan het niet aan  ;D

Het lijkt erop dat Jazzy en Dizzy eindelijk hun nieuwe volière hebben geaccepteerd, want ze gingen vandaag zelf terug  ;D Dat deden ze ook met hun oude volière, maar og niet in de nieuwe. Lastig, want terugzetten is een hele onderneming bij deze 2 en ze zaten dus ook regelmatig 2 dagen los.

De andere 6 valkjes die 's avonds altijd samen los gaan ( kooi 1 : Wiilow-Summer-Cookie, Kooi 2 : Mellody-Nessa-Jipper ) los gaan maken er een potje van, want ze gaan allemaal in elkaar volière zitten  ;D Nessa zat vanavond bij Willow en Summer zo van : hier hoor ik thuis  ;D Toen hij sliep toch maar terug gezet bij Jipper en Mellody, want daar moet hij blijven wonen met Madelief.

Met Madelief gaat het ook goed. Vandaag over gegaan op 2 voedingen, vond ze niet leuk. Ze was tijdens de laatste voeding ook erg geschokken en probeerde de kooi uit te schieten. Maar omdat de huiskamer waar ze zit niet valkjesproof is ( kast met een gat erachter ) hield ik snel mijn hand voor de opening ( ze ging eigelijk net terug in de kooi na de voeding ) en gillen dat ze deed. Waar ze van schok weet ik niet, maar ze begon meteen te bijten. Ik heb haar toen even bij me genomen en ben in de wc gaan zitten ( daar kan ze geen kwaad als ze op vliegt ) en toen ging ze gelukkig weer lekker met  me knuffen en spelen.

Vanavond was Willow in de kooi van Jipper-Mellody-Nessa gekropen en Nessa zat aan de buitenkant van de kooi op mijn parapluplant aan het kauwen. En hoe ze het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, maar Nessa had waarschijnlijk een stuk plant "doorgegeven" aan Willow en die heeft het door de tralies getrokken en zat er lekker op te knabbelen  ;D Die arme paraplupalnten, er blijft niet veel van over  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Mooie volières heb je Yvonne, zelf gemaakt of zelf gekocht ;)
De hoeveelheid stof die vogels afgeven wil je niet weten. Bij ons in de volère ligt ook altijd stof. Mijn man zegt dat hij het te goed geisoleerd heeft en dat er daarom zoveel stof blijft liggen.
Moeten we ook nog een keer wat op verzinnen, want ik denk niet dat het gezond voor je is.

Karin

Yvonne ? Bedoel je Joke ?  ;D Ze heeft hem gekocht en toen in elkaar gezet  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Sorry KARIN  ;D 
ik haal jullie altijd door elkaar. Ik weet ook niet hoe dat komt.

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
ik meld het toch maar even hier omdat ik niet weet of je mijn verhalen leest.
We hebben een knuffel erbij!!!!! ;D
ze laat toe dat ik met mijn  neus kroel,en als ik stop.....dan krijg ik een knauw! :o
geweldig!
Ze is al losgeweest en dat gaat prima,ze springt gelijk op mijn hand als ik die voor haar hou en dat allemaal zonder trosgierst! :P
kortom we zijn dus heel blij met haar.
Ze is ook al samen met de anderen los geweest(wellicht wat vroeg)maar dit ging allemaal prima,ze word er niet drukker van en blijft gewoon op mijn vinger stappen dus het gaat allemaal perfect!
groetjes eefje

Christine

Wat leuk dat alles zo goed gaat bij jullie :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Karin

Ik heb al bij je verhalen gereageerd Eefje, maar ik met blij dat dazzle jr zich lekker gedraagt !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Hoi Karin,

Wat gaat dat snel zeg, alweer 'rust' bij jullie thuis! ;)

Ik vind Tinka ook zo'n schatje, moet alleen zo wennen aan de (of eigenlijk het gebrek aan) staart...ik dacht steeds bij mezelf: ach, wat zal er toch gebeurd zijn... ::) :D

Ik las net dat je de jongen zo groot mogelijk wilt, bij Duncan is dat gelukt hoor, vooral in de breedte, maar toch! ;)
Het blijft ook een heerlijke vrijdoos, soms wil ik hem weg zetten om even wat anders te doen dan knuffen, maar dan knijpt hij gewoon zijn tenen strak om mijn vinger zo van: neehee, ik was nog niet klaar! 8)

Ben benieuwd naar de toekomstige 'echtgenoot' van Tinka!

Liefs, Sanne.

Karin

Hahahahaha, een echte knuffelmachine dus  ;D  Leuk hoor ! En ja, Duncan papa is echt megagroot, heeft hij dus van zijn vader. Zijn moeder is een tikkie kleiner. Ja, zielig hè, geen staart  ;D ;D ;D Maar dat hoort toch echt zo  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

10 augustus 2005, 12:21:49 #794 Last Edit: 12 augustus 2005, 10:38:19 by Lin
Hey,

Wat een lang verhaal had je getypt  :o Leuk dat Jazzy en Dizzy de voliere hebben geaccepteerd, maar had je anders verwacht dan? En raar is dat he dat valkjes opeens kunnen schrikken, maar had je lang op de wc gezeten met madelief?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)