6 augustus 2025, 13:21:07

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

carco

Hoi Karin

Jeetje die Nesha is me ook een mooie , en op een cactus zitten ::) au lijkt me geen lekker plekje hoor.
En inderdaad neem jij altijd je hele beestenboel mee op vakantie?Hoe doe je dat dan?Ga je met een caravan ofzo? En de fretten?Is dat geen gedoe?Je had toch ook chinchilla's??
(Wij hebben inmiddels een jonkie, kijk maar bij andere dieren, leuk joh!).
Maar heb je helemaal geen oppas voor je zieke/oude fretje dan? Want dat is ook sneu.Je mag hem best hier brengen hoor zover woon je niet bij mij vandaan dacht ik.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey,

wat een leuke berichten en fotos over Nesha. Heerlijk om dat te lezen. en ik wist niet dat je fretten had! Ik zou ze best willen, maar door mijn dieren en mijn ouders wordt het niks. Maar hoe tam zijn ze bij jou en hoe kan je er zoveel tijd voor vrij maken? Kan je eens een foto plaatsen? Jammer dat de ene fret nu helemaal op is. Maar wel een mooi leventje gehad!

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Fretten... lijkt me heel leuk maar het is zoveel werk. Je moet constant opletten of ze niet aan je snoeren knagen...
Ook al heb je een dier wat helemaal niet lief is, het doet toch wel pijn als hij dan overlijd. 5,5 jaar, is dat oud voor een fret of niet?
Leuke foto's van Nesha, volgens mij is hij al aardig op z'n gemak.

Roosje

Zoals al is gezegd. Nesha is leuk! Leuk dat ie al bij jullie komt zitten, dat geeft altijd een fijn gevoel he :)

Karin

Hoi petra,
Ja, maar bij Nesha moesten ze hem dus eerst verleiden met wilgentakjes  ;D We nemen altijd een paar tamme mee, vooral omdat ze dan lekker dagelijks los kunnen vliegen. Volgens mij vinden ze het erg leuk  ;D Lekker 's avonds een uurtje rondfladderen en lekker knuffen. En zo ontzie ik de dierenoppas ook een beetje  ;D

Nee hoor Carolie, niet alle dieren gaan mee  ;D De chins, de meeste vogels en de katten blijven thuis. De fretjes gaan altijd mee, die moeten dagelijks lekker rond kunnen lopen. Vroeger had ik er nog 6, dus het is al een stuk minder werk  ;D Maar ze slapen 23 van de 24 uur, dus heel veel werk is het niet hoor. En ook de honden gaan natuurlijk mee ( zonder honden geen vakantie ! ) Ik neem dit jaar denk ik 5 vogels mee, kijken of dat past in de kooi  ;) En het fretje laat ik niet inslapen omdat we op vakantie gaan hoor, maar omdat hij zo slecht is. Met de dag zie ik hem achteruit gaan, maar de beslissing is zo moeilijk, hij was mijn eerste fretje ( zijn broertje heeft bijna 2 jaar geleden een fatale hersenbloeding gehad ) en omdat hij nog eet is de beslissing erg moeilijk. Maar een maand haalt hij sowieso niet meer, ik denk dat ik binnen een week de knoop moet doorhakken. Chicnhilla's zijn inderdaad erg leuk. Ik heb 2 oude dametjes ( 10 jaar ), maar als ze dood zijn neem ik geen nieuwe meer. Ze kunnen bij mij niet veel loslopen, ze hebben wel een grote kooi, maar komen er niet veel uit i.v.m. de vogels ( die vinden de chins maar eng en fladderen dan als een gek ). Daar voel ik me vaak schuldig over.

Hoi Lin, fretjes zijn erg leuk hoor ! Ik heb er in het totaal 7 gehad, maximaal 6 tegelijk, ik heb een megakooi in de huiskamer staan. Die ga ik  wel binnenkort verkopen, want het is een beetje overdreven voor 2 fretjes  ;D Ze zijn gewoon tam, het zijn geen wilde dieren, ze komen niet voor in het wild. Maar zeker geen dieren voor iedereen hoor ! Helaas worden ze vaak al weer snel weggedaan. Ik zal wel eens foto's van ze neer zetten.

Fretten zijn geen knaagdieren hoor Muppet ;D Ze knagen niet op snoeren, maar halen wel je laden leeg  ;) Fretten worden meestal een jaar of 7, dus 5 1/2 jaar, nooit ziek geweets en ineens dood was een schok  :o

Nesha woont niet bij ons hoor Roosje, foto's zijn van de nieuwe baasjes  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey Karin,

Ik wil misschien nog wel een grote kooi. Kan je eens een foto maken van je fretten en de kooi? Waar woon je nou amsterdam?

Groeten, Lin

Karin

17 augustus 2005, 14:55:38 #816 Last Edit: 17 augustus 2005, 16:10:31 by Karin
Het is geen vogelkooi, maar een frettenkooi, niet echt geschikt voor vogels  ;D Het zit hem nml in de hoogte bij deze kooi, en dat benutten vogels toch niet zo. Ik heb nog wel 2 kamervolières te koop. Ik woon vlakbij Leiden. Ik heb ze afgelopen nacht op marktplaats gezet met foto's erbij, een ferplast rondo en een ferplast kamervolière met plat dakje. Beide groen-crème.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Christine

Wat een prachtige foto's van nesha echt een pracht valkje en lekker tam is ie

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

carco

Hoi Karin

Dat begreep ik wel van je fretje hoor dat je hem niet  speciaal voor de vakantie in wilt laten slapen. Maar ik bedoel als ie nog leeft en je ziet een rit met vakantie niet zitten zou die altijd hier terecht kunnen. En 6 fretten :o Het is nogal wat zeg!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ErwinMarianne

Hoi Karin

Nesha heeft vandaag zijn eerste douche gehad. :D
In het begin vond hij het erg vreemd, maar even later vond hij het heerlijk en hing hij op zijn kop aan mijn hand. :D

Hij is nu zo tam dat hij zonder wilgentakje of trosgierst op je hand gaat zitten.

Van de douche party volgen de foto's nog

Groetjes Erwin en Marianne

Lin

Hallo Erwin en marianne,

Leuk dat jullie je hebben aangemeld. Kunnen we nog meer verhalen of fotos verwachten in een eigen dagboek?

Groeten, Lin

Karin

Vanavond heb ik het fretje in laten slapen... Ik heb de knoop doorgehakt. Hij lag gewoon in zijn eigen poep te zwemmen... Hij ligt inmiddels al begraven in de tuin, net als al mijn andere fretjes. Ik heb er nu nog 2 over. Ook al een beetje op leeftijd en de ene heeft al 2 x een kleine tia gehad, maar ik hoop nog lang van ze kunnen genieten.

Leuk dat jullie hier ook zijn Erwin en Marianne !  ;D Ik ben blij dat het zo goed gaat met Nesha, het is een kanjer.

Vandaag ook een leuk bericht..... Één van de kipjes heeft haar eerste eitje gelegt ! Zo'n lief klein eitje, 22 gram  ;D Helaas kunnen we hem niet opeten, want ze hebben net voor de zekerheid een coccidiose kuur gehad, zal je net zien hè ?  ::)

Ik hem Madelief vanavond gewassen, ben 25 minuten bezig geweest ! Wat een klus. Toen lekker warm onder de deken bij me zitten opdrogen  ;D Marcel heeft wat foto's gemaakt, die al ik zo snel mogelijk plaatsen. Ik heb haar daarna bij Tinka in de kooi gezet. Tinka ging meteen op Madelief af en ging aan haar veertjes en teentjes zitten, ff proefen  ::) Madelief beet gelukkig van haar af en ging daarna bij Tinka bedelen  ;D Nu afwachten hoe het blijft gaan. Ik hoop ook dat Madelief het zaadjes opeten van Tinka af gaat kijken. Ze heeft nog steeds 2 x daags pap en ze is nu toch al oud genoeg om het met 1 x daags af te kunnen, maar ze vertikt het.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

wat is een tia? of bedoel je een tic? wat jammer van je fret, maar het is het beste dan geweest voor hem. Ik had laatst nog gelezen over coccidiose maar ik ben het alweer vergeten.  :-\ En die madelief, heerlijk een valkje wassen  :) Ik kijk uit naar de fotos.

Groeten Lin

Rianne

Wat zielig van je fret. Maar als het niet anders kan... Sterkte Karin.

Karin

Dat is een klein hersenbloedinkje / atacje Lin. Het gaat vanzelf weer weg, maar is wel ff schikken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves