27 april 2024, 16:16:27

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Mandy

Mooie kleuren hoor, van die pruimenkoppen. :)

En de valkjes zien er ook goed uit. ;)
Alleen noem je die geparelde cinnamon;
Citaat van: Kirsten op 18 september 2005, 12:45:28
Tweede jong (eitje van Moppy en Lucky)
een cinnamon, dus een popje

Maar ik zie geen cinnamon hoor? ::)
Misschien komt het door de foto, die is ook wat donker. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Mandy,.

Ja de foto's zijn wat donkerder,. ik weet ook nog niet goed hoe ik het met de belichting van de camera moet regelen,.
Ze is echt cinnamon,. maar ik ga straks eens testen hoe ik de belichting het realistischst kan instellen.. Alle foto's waren wat donkerder deze keer helaas,. haha ik moet nog zoveel leren,.. :D ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

Hoi Kirsten
Schiterende foto`s weer .
Vraagje heb je al een wachtlijst van je pruimkoppen je mag mij op het lijstje zetten , van Mickey en Minnie eentje , en van Donald en Katrien eentje , het liefst een koppeltje natuurlijk ,ik weet ik ben voorbarig maar misschien de eerste!!ook heb ik in mijn nioeuwe boek gelezen dat het moeilijk met kweken gaat, en dat ze ook vaak voortijdig het nest verlaten, maar ik vind ze zo gaaf.
Groetjes Gonnie




Kirsten

Hoi Gonnie,

Nee heb nog niemand op de lijst staan, dus ik hou je zeker op de hoogte :D
Het schijnt inderdaad moeilijk te zijn om mee te kweken, Ik heb wat tips gekregen van die kweker uit belgie, dus ik hoop dat het wil lukken volgend jaar,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hoi Kirsten

Wat zijn ze prachtig zeg ,je pruimenkoppen!
Schitterende kleuren.
Ben blij dat het met je kleintjes goed gaat en van het plukken is gelukkig niets meer te zien.
Ben nu al benieuwd naar volgend jaar!! ;D ;).

Groet van Ankie

gonnie

Hoi Kirsten

OO dat vind ik kei leuk en spannend , ik ben de eerste op je lijst mocht het lukken, ze zijn ook zo schitterend , je pruimkoppen.
Groetjes gonnie




Kirsten

haha, ja inderdaad Gonnie, je bent de eerste :D. Ik zag op de beurs in Zwolle een paar pruimkopjongen,. ik was opslag verliefd, hoop zo dat het volgend jaar gaat lukken,..

Verder ook een klein ongelukje in Valkcity,.  :-\
Afgelopen maandag is het witmaskerjong van Meg en Clooney uitgevlogen. Dinsdag zat ze de hele dag al in de buitenvoliere,. zooo lief. S'avonds kwamen er mensen kijken voor een ander jong en toen ontdekte ik, dat het witmaskerjong bloed had op haar buikje,. Ik gelijk Jan geroepen.. Het zag er niet ernstig uit, maar moest wel even naar gekeken worden. Jan heeft het behandeld en ik ondertussen gekeken hoe zoiets kon gebeuren,.
Wat blijkt nou, ik heb een aantal ijzeren ophanghouders, waar de wilgentakken in klemmen,. Nu is ze waarschijnlijk tegen zo'n hoekje aangekomen en dus gewond geraakt.
Ik heb de desbetreffende houder eraf gehaald en ga even kijken hoe ik het nu ga doen,. vond het zo zielig,.
Het beestje heeft er gelukkig geen last van.


Verder heb ik weer lekker met m'n nieuwe camera geoefend. Deze keer even geen valkjes... hihi die komen vrijdag weer,. (overigens wel weer prachtige foto's gemaakt al zeg ik het zelf, ben erg happy met de nieuwe camera,. en oei wat een mogelijkheden zitten erop :o)

Maargoed,.

Hier Scooby, de nijn die een tijdje terug zo verschrikkelijk ziek was,. weer helemaal de oude :-* :D





en tot slot een foto van Demi voor de wasmachine,. whahah je vraagt je af wat erin zat ::) :P



Nou ehhhh haar eendje!,. we hebben haar gewassen en ze hield het erg goed in de gaten :D Ik heb erg gelachen,. Overigens hebben we hem met de hand gewassen en was dit alleen het 15 minuten centrifugeprogramma,. maar ze heeft haar eendje de hele tijd gerustgesteld,.. prachtig die kinderlogica,.. Ik wou dat ik er af en toe nog wat van had ::) ;D

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

whahahahaahhaha, geweldig!
Wat een dametje he?!
Geef ze maar een dikke knuff van me!Hebben jullie gisteren nog geknutseld aan die ophangbeugeltjes?

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

:o wat een grote bos met krullen! Heeft ze die van jou?

Idd, zielig van het gewonde valkje. Gelukkig vallen de verwondingen mee.

Petra en Cheeky

Wat een ontzettend lieve, eigenwijze foto zeg van Demi voor de wasmachine! LIEFFFFFF!  ;) ;D

Wat vervelend van het ongelukje in Valkcity... Gelukkig is het goed afgelopen voor het witmasker jong! Tenminste... ik hoop dat het nog steeds goed gaat?

Blijven doorgaan met oefenen hoor Kirsten met je nieuwe camera... zo kunnen wij lekker genieten van je foto's!

Groetjes,
Petra

Christine

wat een lieve foto van demi eigenlijk vroeger zat ik ook heel graag bij de wasmachine ik deed alsof ik in een vliegtuigje zat en dat de wasmachine de motor was. maar ja iedereen zijn eigen fantasie natuurlijk. wat erg van het jonge valkje ben al blij dat het niets erg is en dat je weet van wat de oorzaak kan zijn! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rinske

Hoi Kirsten,
Wat een mooie foto's he!!! en wat een geweldige foto van Demi, soms zou ik inderdaad ook wel weer is als een klein kind willen denken, gewoon lekker simpel niks moeilijk, heeeerlijk!!!! :D ;)
Met Salsa gaat het alweer een stuk beter hoor, je krijgt een dikke kroel van dr!!! :-*

Liefs,
Rinske

Lin

Hey,

super fotos. Leuk dat je ons weer laat meegenieten! en de pruimekoppen zijn ook mooi om zo beiden te zien.  Ik wil me ook nog eens verdiepen in andere vogelsoorten maar komt er niet echt van. En dat ongelukje in de voliere is ook even schrikken. Gelukkig niks gebroken.


en oh nee zie ik het konijn wt ik graag wil hebben. Ik wil zo graag een madagaskar dwerg hangoor!!!! maar goed twee hangoren is weer voldoende voor nu.

En staat demi altijd goed op de foto? of plaats je alleen de goede fotos?
Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten op haar werk

Hoi Iedereen,

Binnenkort weer foto´s!; beloofd ;D
Demi is inmiddels al een aantal dagen ziekies met aardige koorts :-\ en ook de jongen vragen een hoop aandacht. vandaar dat ik wel veel op het forum ben, maar niet superactief. Verder zijn het moppen en gaat het erg goed.

Morgenochtend heeft Demi ook haar afscheid op de peuterschool. Ik heb iets heel leuks gemaakt al zeg ik het zelf, maar natuurlijk komt er nog een foto van de kunstwerken ;) :D. Pff dan gaat ze in november al wennen aan de kleuterschool, wat gaat het hard!

Zoals ik eerder schreef gaat het erg goed met de jongen, het zijn de laatste van dit jaar :-\, In Januari krijgen Moppy en Lucky waarschijnlijk nog een nestje maar dat weet ik nog niet zeker. Het witmaskertje is zo goed als helemaal opgeknapt, al hou ik het nog wel eventjes in de gaten. Het korstje heeft ze inmiddels zelf eraf gepeuterd en het ziet er netjes uit.
Inmiddels zijn ook bijna alle jongen gereserveerd. Waarschijnlijk heb ik er nog ééntje over, een wildkleur, hoogstwaarschijnlijk een man en split voor lutino, bont, witmasker en cinnamon.

Zo jullie zijn in ieder geval weer een beetje bij ;)
Groetjes vanaf m´n werk
Kirsten


Kirsten op haar werk

Citaat van: Rianne op 22 september 2005, 09:46:37
:o wat een grote bos met krullen! Heeft ze die van jou?



;D

Citaat van: Lin op 24 september 2005, 18:06:38
En staat demi altijd goed op de foto? of plaats je alleen de goede fotos?


ehh tja ik vind dat ze er altijd goed opstaat,.hahaha maargoed daar ben ik haar mama voor ;)

Groetjes weer,..