6 augustus 2025, 14:16:11

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

bobbie

Kirsten, wordt ze niet nerveus van het piepen in het ei?
Gisteren was toch ook het piepen aan de gang?

Ik weet het niet hoor, het is maar een gooi. :-\

Groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Nel,

Ja daar heb ik ook aan gedacht, want gisteravond toen het tweede jonge geboren was, was er niets aan de hand,. Vanmiddag toen het derde eitje begon te piepen begon ze weer.
Ik hou het erg goed in de gaten, gelukkig dat Jan nu wisseldiensten heeft, want dan hebben we een constante bezetting thuis :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes kirsten

ik ben net thuis van mijn werk en snel even kijken bij jou en wat zie ik  :D het 2de jonkie is al geboren proficiat aan jou en de ouders . ik hoop dat de andere kleintjes snel geboren worden zodat de ouders de rust terug vinden

groetjes marilyn

Kirsten

Wat verschrikkelijk lief dat iedereen meedenkt en meeleeft :-*

Ik denk dat ik misschien de oorzaak gevonden heb.
Er zit een broedrijpe man in huis en ik had al het idee dat ze er wat zenuwachtig van werd. Hij blijf haar ook maar roepen en broeds als ze is,. reageert ze daar erg nerveus op.
Ik bedacht me ineens dat bij een vorig nestje Lucky ineens besloot om van het nest af te gaan,. Toen zat dezelfde man in de voliere naast hun,. Ik heb toen het één en ander verhuist, met gevolg dat het probleem opgelost was. Ik vermoed dus, dat ze door haar broedse gedrag een stukje frustratie naar haar jongen heeft. Dit hebben poppen ook soms met plukken bijvoorbeeld. Het is een wilde gok, maar sinds het kleed er aan de achterkant hangt en ze dus elkaar niet meer kunnen zien gaat het goed en is ze ook niet meer zo zenuwachtig aan het heen en weer lopen,.
Het mooie is ook nog dat het haar zoon is,. en tja ze is ook wild van de vader dusehh,.

Groetjes
Kirsten

marilyn

hoikes kirsten

ja dat zou best wel eens kunnen het probleem zijn en ik hoop dat het probleem nu opgelost is

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Kirsten,

Ik hoop van harte dat dat het is, dan heb je het lek boven.

Succes, Nel :)

Kirsten

Hoi hoi,

Hier gaat alles nog steeds goed,. er lijkt rust nu ik de kooi afgeschermd heb. De jongen worden goed gevoed en het derde eitje kan nu echt niet lang meer duren.
Ik hoop echt dat het hierbij bleef en ze opgroeien tot mooie lieve valkjes.
Ik heb nog wat foto's gemaakt, ga zo even kijken in hoeverre ze gelukt zijn,.

Groetjes
Kirsten

marilyn

foto's foto's foto's joepieeeeeeeeeeee we krijgen de kleine donsjes te zien  :D  :D  :D

groetjes marilyn

Monky

Hahahaha
Ik sluit me helemaal bij Marilyn aan  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes monky

ben jij ook al zo benieuwd om die kleine pluisjes te zien ???

hihihihihihi ik heb zodanig meegeleefd met de eitjes en dan met de piepeitjes dat ik nu amper mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen  :P

groetjes marilyn

Monky

Hi Marilyn,

Natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar de kleine pluisjes  :)
Ik vind het toch iedere keer weer een wondertje als zo'n piepklein pluisje geboren wordt. Vooral als ik met de foto's mee kan genieten  ;D ;D ;D

Vertedering alom  :D

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi hoi,

Hier alvast één foto van het tweede donsje,. hij/zij is wit, maar door het licht zie je dat nu niet goed,. Straks volgen er nog een aantal foto's :D

Groetjes
Kirsten

Monky

Och wat lief.....wat klein... echt om te :-*

Groetjes,
Monky

Kirsten

hihi, nou dat kan wel (dat  :-*), maar wel heel voorzichtig,. hahaha,. het is nog zo klein,. maar ik doe het wel hoor :D.
Of gewoon met je wang/mond die kleine donsjes voelen,. oh het is zo genieten. (Ondanks alle zorgen gisteren/vanmiddag)

Groetjes
Kirsten

marilyn

hoikes kirsten

oooooohhhhhhhhhhh wat snoezig is hij/zij geef hem voorzichtig een knuffeltje van mij en dat andere kleintje ook .
jammer van die probleempjes gisteren maar ik hoop dat nu alles goed gaat  ;)

groetjes marilyn