5 augustus 2025, 22:13:22

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Dat is inderdaad wel schrikken zeg. Maar gelukkig wordt het kleintje goed warm gehouden en gevoerd. Laten we dus hopen dat er niets bijzonders aan de hand was.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kirsten

Het is nog steeds rustig en ik zie dat het bloedplekje opgedroogd is. Verder zitten ze weer allebei op het nest,. Ik dacht ineens het lijkt wel of ik dubbel hoor,. en ja hoor het tweede kleintje is geboren, een witte :D
Ik ga proberen nu wat te slapen en vroeg m'n wekker zetten. Ik moet inderdaad vertrouwen op ze, maar ben wel geschrokken. Vooralsnog gaat het nog goed, maar te vroeg juichen doe ik niet meer.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Nou, toch een felicitatie, heel zachtjes dan maar, voor het witte donsje.  ;)

Trusten.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Goeiemorgen Iedereen,

Net even voorzichtig om het hoekje gekeken. Mam zit op de witte dons en een ei en pap zit op de gele dons en een ei.
Ik kon niet goed zien of het kropje gevuld was, maar verder leek het goed te gaan.

Gelukkig

Groetjes
Kirsten

Caroline

Even heel snel.

Ik moet weg.

Gelukkig maar!!

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Caroline,

Wat lief dat je nog even snel kwam kijken.
Vanmorgen even goed gekeken hoe het ging. De kopjes hadden de jongen netjes omhoog en ik zag ook volle kropjes.
Het gaat dus weer goed :D. Gisteravond heb ik heel goed geobserveerd wat er nu in het nest gebeurde. Het leek wel of de ouders allebei om het jong aan het strijden waren en de eitjes uiteraard. Misschien dat er door deze 'ruzie', dit ontstaan is. Nu hebben ze twee jongen en lijkt ook bij hun de rust weer teruggekeerd. Vanacht hadden ze het netjes verdeeld en nu is het eigenlijk weer zoals het hoort, ééntje op het nest en de andere lekker in de voliere.

Groetjes
Kirsten

patty_dordtse valkjes

Lang niet geweest maar goed dat paps en mams nu weer lief doen toch.

succes met de pluisjes  ;D

jah nog steeds een buuf maar dan andere kant strx  :P

knuffie ons
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Bianca

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent gisteren!  :o
Het zijn dus gewoon zulke goede ouders dat ze bonje krijgen om wie er voor de eitjes en jonkies mag zorgen.
stelletje...... :censuur
ik zie het al helemaal voor me, zo'n ukkie wat aan het ene vleugeltje door paps word vast gehouden en aan de andere door mams.
arm klein ding. :-X
Gefeliciteerd ook met nr.tje twee! :D

Toedeloe
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

tweety

hoikes kirsten

proficiat met het tweede kleintje :P :P

groetjes tweety

Monky

Hi Kirsten,
Zo er is weer het nodige gebeurd lees ik... In elk geval gefeliciteerd met je 2 kleine pluizebolletjes  :D :D :D

Je piepkuikentjes zijn geboren en er komen er nog 2?
Gaaf. Leuk die foto's. Wat zijn ze dan nog teer en klein.
Ik had van Karin ook het eitje gekregen van Whooshy. Ik stond werkelijk versteld van hoe klein ze moet zijn geweest. Een foto op een kleedje geeft geen perspectief.
Weet je al wat de kleuren zijn? Kan je dat nu al zien  ???

Ik kan me goed voostellen dat je even in de rats zat. Je kijkt toch naar zoiets uit en als het dan fout gaat...

Ik ben benieuwd naar je volgende nieuws en....foto's!!!
Ben je trouwens al wat minder beurs?

Groetjes,
Monky

Ankie

Hoi Kirsten

Ben blij dat alles redelijk rustig is op het moment bij jou .
2 Kleintjes alweer ,wat gaat dat snel he?
Gefeliciteerd hoor !!!
Geniet er maar van ,want je weet : Voor je het weet zijn ze weer groot !

Groet van Ankie en ik hoop dat alles goed blijft gaan !

bobbie

Hoi Kirsten,

Jeetje, wat zal je geschrokken zijn toen je bloed zag.

Toen ik de rest las dacht ik ook gelijk wat Bianca schreef, zulke goede ouders dat ze allebei graag wilden "zorgen".
Gelukkig is het volgende donsje ook geboren zodat daar geen ruzie meer over hoeft te zijn. Eerlijk zullen we alles delen  ;).

Leuk Kirsten, een wit donsje. Gek idee he, dat ik nu in dezelfde situatie had kunnen zitten als jij, kleine donsjes in het broedhok. :).

Ik ga gewoon extra van jouw jonkies genieten. :D

Groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Iedereen,

Vanmiddag wilde de pop weer aan het andere kleintje zitten, We hebben haar even buitengesloten en alleen Moppy op het nest gelaten. Nu mocht ze er weer bij en ging ze gelijk voeden en er op zitten. Ze zorgt erg goed voor ze, dus ik snap het niet,. Zou het verveling zijn?,. Ze doet ze verder niets aan ofzo, maarja zo'n kleintje van 3/4 gram heeft natuurlijk weinig nodig om te gaan bloeden :-\
Ik heb net nog even naar de jonkies gekeken, maar je ziet er verder niets meer van.
Het volgende eitje piept alweer,. ben benieuwd wat hier uit gaat komen :D
Monky, het gele donsje word een cinnamon geparelde pop kanssplit witmasker of een geparelde man split lutino/cinnamon en kanssplit witmasker.
Het witte donsje wordt een cinnamon gepareld witmakser pop of een geparelde witmakser man split lutino en cinnamon.

Rond de drie weken kan ik het verschil pas zien,.

Groetjes
Kirsten

Ps Nel we waren tegelijk aan het typen, en extra genieten mag natuurlijk, als je een keertje live wilt komen bewonderen ben je ook van harte welkom. Ik vind het jammer dat het bij jou nu niet gelukt is, maar er komt op zekers een volgende keer

Kirsten

Ik heb trouwens net de ene kant van de voliere waar ze in zitten afgdekt,. Ik merkte ook dat ze erg zenuwachtig heen en weer ging lopen als een man die in een andere voliere zit ging fluiten,. Zou ze zin hebben in meer? en uit frustratie dit gaan doen?,. Het kan voor een pop namelijk wel eens een reden zijn tot plukken,. maar dit gedrag misschien ook?
je merkt ik probeer me vanalles te bedenken omdat ik altijd graag wil weten, 'waarom'. Als iemand gedachten of tips heeft, dan hoor ik het uiteraard graag.

Groetjes
Kirsten

bobbie

Hoi Kirsten,

Ik denk met je mee, maar ik heb hier geen ervaring in. Ik zou je dolgraag een antwoord geven maar dat heb ik niet.

Fijn dat je er zo mee omgaat. Zoiets zou ik ook hebben denk ik: het waarom. Dan kan je tenminste daarnaar handelen.

Succes ermee.

PS Lief je aanbod dat ik mag komen genieten. Ik weet niet of ik er gebruik van zal maken maar het aanbod is toppie.
Dank je. :D

groetjes, Nel :)