18 juli 2025, 16:24:36

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Valerie,

Wat een mooie foto's. Happy is al helemaal gewend als ik het zo zie.

Geniet maar lekker van hem.

Liefs Anja

Valerie

Citaat van: Dierenfreackske op 14 september 2008, 09:50:11
Hoi Valerie , fijn dat jhe er van hebt genoten gisteren in het NOP ! Het moet heel gezellie geweest zijn ! Prachtige aanwinst hoor ! Grtjs Ann

Dankje Ann.

Citaat van: Mara op 14 september 2008, 10:55:25
Hoi Valerie

De terugreis is goed gegaan zie ik. Liet Happy zich goed in de jockkooi zetten? Prachtige valk hoor, en een mooie combinatie met Luna.

Groetjes en tot gauw een keertje, was weer super om je te zien!!!!

Mara

Was ook super jou te zien! :)

Ik heb Happy via het vervoersbakje in de kooi gedaan. ;)

Citaat van: Caroline op 14 september 2008, 15:13:02
Hé, je hebt Happy al thuis!!  :D Gefeliciteerd.  :D

Dank je wel, voor je lieve kaartje.  :-*

Dankje. Graag gedaan hoor, dat kaartje!  :-*

Citaat van: Kimm op 14 september 2008, 15:28:11
gefeliciteerd met happy!
(hihi wel raar hoor om jou met happy te feliciteren ;D  ;D)

liefs kim

Dankje

Citaat van: Bello op 14 september 2008, 22:32:21
Hoi Valerie

Leuk je weer te mogen ontmoeten en wat zaten de vogels lekker bij je in die ene voliere!!

He heb je happy al gehaald?

en was gezellie bij Chantal en Richard en de kids he

Groetjes Dorothé

Ik vond het ook leuk jullie weer te zien. :)

Wel drukke bende bij Chantal :-X   ;D Maar wel heel erg gezellie!  ;D Ik ben jaloers op haar kaketoe, maar als ik weet wat voor lawaai ze maken kunnen.  :-X :-\  ;D

Citaat van: lynette op 15 september 2008, 16:16:48
Hoi Hoi

Ik kom even spieken naar de mooie Happy  ;D
echt prachtig.

En ik geloof best dat je onzeker bent betreft de megabacterie.
Ik denk dat ik die angst ook zou hebben hoor.

Ik zag dat je een hele klus had aan de kooien ;D.

Ik denk dat ik met een voliere 2,2x2,2x2,2m 1dag ben bezig geweest (stofzuigen,voorbehandelen en halamid. toen 4 broedkooien met blokken en toebehoren ook weer een dag. Alles wat ik gebruik voor de vogels. Toen nog boven de kooi waar me tamme valkjes in zitten een halve dag.

Ik heb op aanraden van Dhr Bastiaanse Halamid -d gekregen. Het stinkt naar chloor en het dood virussen en bacterieen.
Helaas moeten dan wel alle vogels uitgevangen worden.
Dit ook omdat ik dit in een plantenspuit had gedaan.
Ik heb hier ook alle kooien en de voliere mee schoongemaakt ohh wat een klus  ;D en ook alle spyltjes van de kooi binnen en buiten kant.

En heeft Happy al zijn plekje gevonden bij jullie?

Groetjes Lynette

Ik zie me nog niet alle birds uit de kooi vangen. Ricky de rosella geeft te veel stress. Hij is zoooo bang.  :-\
Ik gebruik dettol om te ontsmetten.
Maar ik check wel de muren enzo op schimmel en haal te grote stukjes ontlasting weg.

Ik moet de 2 binnenkooien zelf ook nog schoonmaken en ben bij de jockkooi een stukje spijltjes vergeten.  :-X

Happy doet het hier goed, maar nog niks gekoppeld met Luna. Ik wacht wel af.
Nu geen eitjes meer plz.  :-X Heb 3 bevruchte bij Valko en Daffy.  uit voorzorg weeggehaald voor ze gaan ontwikkelen (daar zag ik nog niks in).
Ik check de temperatuur. Overdag niet onder de 15°, ' nachts wel een keer 11 °.  :-X Maar kan dat ook bij eitjes kwaad? Ik maak me om de eitjes niet zo druk. Als er jongen zijn, vind ik erger. Maar ik heb een verwarming die in nood aan kan. ;)

Citaat van: Dierenfreackske op 15 september 2008, 22:07:01

Dankje!  :-* :-* :-*

Citaat van: Anja op 15 september 2008, 22:09:54
Hoi Valerie,

Wat een mooie foto's. Happy is al helemaal gewend als ik het zo zie.

Geniet maar lekker van hem.

Liefs Anja

Dankje Anja. :)

Coco en Chantal

Hallo Valerie

Leuk te lezen dat happy al zo goed is gewend, hoop dat het een leuk koppletje gaat vormen met Luna.

Een drukke bende?? ;D, ach ben het gewend en het is ook niet voor niks dat we gaan verhuizen, We zijn uit dit huis gegroeit hahaha ;D ;D

Veel plezier met happy en zal af en toe binmnen komen wippen in je boekje.

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Dierenfreackske

Hoi Valerie , ik duim dat Happy en leuk en lief koppeltje gaat vormen met Luna ! Grtjs Ann ;D

Valerie

Dankjewel!  :-*
Ik hoop het ook.
Maar niet nu nog eieren gaan leggen.  :-\
Daffy zit er op 3 BEVRUCHTE nog wel!  ::)
Het koelt wel eens af tot 12 ° in het hok.  :-\
Het zijn nog eitjes, nog paar weekjes te gaan.
Nou weet ik niet of ik isolatiemateriaal rond het blok kan/mag doen?
Zit al te denken aan extra zaagsel in het blok voor als er jongen uitkomen.
Heb liever dat nu de eitjes afsterven, dan dat de jongen met een week ofzo gaan.
Wel heb ik een verwarminkje wat in noodgeval aan kan. Maar kan ik dat dag en nacht aanlaten? Risico's??
Madame kiest de tijd wel om extra eitjes te leggen. Ik verwachtte eerder dat ze er af zou gaan, omdat de eitjes niet uitkwamen. Nee, legt madam doodleuk enkele bevruchte eitjes erbij.
Heb ze ook niet meer gemerkt of de legdata bijgehouden.  ::)
Leuke meid is dat zeg.
Wat een timing.  ::)
Zorg wel, als er jongen komen, dat er wat warms (klein doekje ofzo) bij in het blok komt. ;) En dan maar geen luikje open naar de buitenvolière.  ;)

Dierenfreackske

Valerie

Hoi hoi,

Nou, die 2 laten er ook geen grads over groeien.  ::) Hoelang is Happy hier? 2 weekjes? Nog niet eens. Vind ik net 1 eitje in een voerbakje bij Happy en Luna.  ::)
Nu zit ik wel te dubben. Hartstikke nieuwsgierig of het bevrucht is en zo ja, wat het wordt. Maar ik zit al met 3 bevruchte eitjes van Daffy en het wordt koud.  :-X
Mijn verstand zegt: niks wachten meteen vervangen voor nep. Mijn hart zeg: kijken of ie bevrucht is.
Maar met geduld kom ik hier volgend jaar ook wel weer uit.
Jaja, zit ik al na te denken of er niemand is die deze eitjes onder kan brengen en laten uitkomen (als ze al bevrucht zijn).
aaaaaarrrrgggghhhhh. Wat moet ik hiermee?  ::)  :-[
Ook ga ik even bij herplaatsing de 2 jongen van Valko en Daffy zetten. Ik vind niemand die reageert. Mss als ik ze ter herplaatsing aanbied (dus niet verkoop), dat ik sneller een huisje vind.  ???

*Manon*

Hoi Valerie,

Zo hey, dat is snel!
Ze vinden elkaar dus in ieder geval lief  ;D ;D weer een zorg minder!
maar ja... wat nu te doen??
Kan me voorstellen dat je toch wel nieuwschierig bent en ja het wordt al best koud buiten... moeilijk!

Succes met je besluit!

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hoi hoi , dat is inderdaad snel he !
Leuk dat ze elkaar lief vinden , wat een
dotjes he ! Ik vind ze super leuk ! Grtjs Ann

Rianne

Hoi Valerie,

ik zou verder niks doen aan je binnenhok. Gewoon het deurtje naar buiten voorlopig even dicht laten. De ouders houden de eitjes, en later de jongen, warm genoeg.
Een kacheltje aan klinkt dan weer zo riskant, misschien ben ik wel erg paniekerig wat dat betreft maar ik denk dan meteen aan kortsluiting of te sterke wisseling tussen warm en koud want als je jongen verkocht zijn, gaat het deurtje naar buiten weer open?
Ik heb nu een jong wat flink in de pennen en wat veertjes zit, die zit ook buiten bij 10 graden 's nachts maar ja, wat moet ik anders? Ze passen zich snel aan aan de temperatuur, zolang ze maar niet op de tocht zitten.

Valerie

Hoi hoi,

Rianne,

Hartstikke bedankt voor je reactie! Heb ik enorm veel aan! Er zijn nl 2 piep-eitjes bij Valko & Daffy. Ik heb niks veranderd. Verwarminkje staat niet aan en er ligt ook niks op het blok.
Wel doe ik telkens de luikjes nog los. Het is momenteel 19 ° in het hok.
Luna heeft 2 eitjes. Als die bevrucht zijn, heeft ze met Happy gepaard. Wel snel zeg.  ::)
Maar als ik ook die laat uitkomen, krijg ik meer dan 3 jongen. Ik zit nog met 2 jongen over van Valko & Daafy hun 1ste nestje.  ::)
Dus Luna mag dit keer niet.
Ook heb ik Happy nog niet in het blok gezien. Dus Luna alles in d'r eentje doen? Mooi niet.
Morgen nog een keer ei inspecteren en dan vervangen door nepperds, denk ik.

Ik vraag me af of Chantal kippen heeft, of de buren. Of maken kwartels ook zo'n geluid?
Happy zit te fluiten (nou ja, kakelende kip na te doen).  ;D ;D ;D

En Ricky is flink geweest (en ik dom). Ik heb net zijn nageltjes geknipt. En dat is gelukt (met handdoek). Ricky heeft alles (wel onder gepiep) toegelaten.
Ik dom, omdat ik er nu pas aan denk dat ik dus net zo goed ook de druppels voor ontwormen in z'n bekje had kunnen doen.  ::) Dan toch maar door het water en extra druppels kwijt.
Ik geef hem niet nog een keer zoveel stress.  ::)

Valerie

Hoi hoi,

Er zijn 2 donsjes bij Valko & Daffy. De ene vanochtend (of afgelopen nacht) geboren en de 2de om 20.00.
Kan ik een donsje markeren met een stift (CD pen, gebruik ik ook op de eitjes)?
Anders houd ik ze weer niet uit elkaar. Of kan ik iets rond een pootje doen?

De eitjes van Luna zijn niet bevrucht. Tenminste ik zie nog geen duidelijke aders. Of zie je die niet met 3 - 4 dagen?

Zo meteen foto's en een filmpje (ben ik op de computer aan het zetten).

Caroline

GEfeliciteerd!!  :D

Als ik donsjes heb die erg veel op elkaar lijken zet ik met stift altijd een grote stip op de kont van één.  ;)

EItjes schouwen .... is eigenlijk verschillend, ik zie bij sommige koppels al na 2 dagen of een eitje bevrucht is maar bij sommige pas na 4 dagen.  ::)

Succes met je jongen, ik kijk uit naar je foto's!!  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Dankje, Caroline. Ik heb jong 1 snel gemarkeerd.  :P 2 Jongen van zelfde dag, dat verschil is morgen al niet meer te zien.  ;)

Voor de foto's moet je nog ff geduld hebben.
Ik had beter gewacht met filmpje uploaden. Doet er uren over.  ::)

Valerie