4 mei 2025, 12:50:05

Dagboek Louis<3

Gestart door Madelon, 11 augustus 2010, 16:49:44

« vorige - volgende »

Madelon

Vorige week kreeg ik het te horen,
Na een half jaar aan mijn vader vragen of ik dan toch eindelijk een parkietje mog, stemde hij toe!! ;D
Dinsdag heb ik zijn kooi ingericht, ik heb de takken uit de pruimen boom gehaald en daarvan drie zitstokjes, een schommeltje, en een trappetje gemaakt!
De houdsnippers heb ik op de bodem gelegd.
Mijn vriend (met wie ik samen het parkietje ga verzorgen) zat nog in Zweden, en ik kon nog niet met hem overleggen of het een Valkje of een gras werd.

En yes, een week later is mijn vriend (helemaal heel)  terug gekomen uit Zweden, we hebben samen besloten dat het een Valkje word, dat hij Louis (lowietje 't parkietje) gaat heten en dat we hem vanavond bij een kweker op gaan halen!
Vanmorgen hebben we voer, eivoer, en mineralen gekocht, ook heeft mijn vriend nog een "speeltuintje" mee genomen uit de dierenwinkel!
We hebben vanavond om kwart over negen een afspraak!
Het is alleen nog niet zeker of we hem de volgende dag laten knippen of dat we proberen om hem zo tam te maken!!
Hebben jullie nog tips voor als ik mijn valkje zometeen heb?

Groetjes, Madelon

Madelon

Ps. heb de kooi inmiddels wel al wat leger gemaakt (schijnt de eerste periode beter te zijn toch?)

☺ Pita ☺

Hoi Madelon wat leuk dat jullie een valkje krijgen.
Je kan het valkje het beste de eerste dag maar een beetje laten wennen.
Je ziet vanzelf wel of hij/zij heel schuw is of juist niet.
En hier op het forum heb je een topic over tam maken misschien leuk om door te lezen.
Ben beniuewd naar je valkje :D
Groetjes Petra.

Madelon

12 augustus 2010, 14:17:57 #3 Last Edit: 12 augustus 2010, 14:19:48 by Madelon
Louis is binnen!!
De eerste tijd zit hij alleen maar in z'n kooi, we hebben toch besloten hem te laten knippen!! hij vond het niet zo leuk, maar heeft niet gebeten!! Hij heeft potentie om heel tam te worden!! *Yes*
Tom kan al heel goed met hem, hij heeft hem al op z'n hand gehad, en kan hem zo ook uit de kooi halen! Hartstikke leuk!!
Louis moet nog wel even wennen aan zijn nieuwe kooi, en hoe hij zich voorbeweegd door te klimmen, maar wij zijn harstikke blij met hem, Alleen zijn speeltuintje vind hij nog niet zo intressant!!