18 juli 2025, 22:41:32

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Oh nee hoor, Caroline.
Dat jong houd ik zowieso. Maar het is even nadenken en kijken hoe ik het voor Luna kan oplossen.
tuurlijk wil ik lieft haar zo snel mogelijk weer een ventje geven.
Maar ik weet al zeker dat Han daar tegen is.
Dus ook dat moet ik goed aanpakken.
Maar 1 ding weet ik al, als we verhuizen en de volière opnieuw gebouwd wordt, dan wordt het in ieder geval praktischer en ruimer. ;)

*Manon*

Hoi Valerie,

Ik heb met je te doen meis, jee wat een besluiten e.d.
Spijt hebben dat je Kyla hebt weggedaan... kan ik inkomen, maar dit had jij ook niet op voorhand bedacht en je hebt toen een keus gemaakt die jou het beste leek.
Inderdaad heeft Kyla het erg naar zijn zin bij Snip en Snap... heb ik zelluf gezien  ;) en jij wist ook niet dat Peppie zou komen te overlijden.
Ik hoop dat je snel een ventje voor Luna krijgt.

Sterkte met afscheid nemen en je hebt groot gelijk dat je dat mooie en aparte valkje zelf houd.

Groetjes Manon

Valerie

Mijn schoonmoeder wil meegaan om Peppie weg te brengen.  :)
Ik hoop dat ik morgenochtend terecht kan.
Dan kunnen morgenmiddag de 2 jongen opgehaald worden.

Caroline

Lief van je schoonmoeder.

Sterkte met wegbrengen en afscheid nemen van de 2 jongen.

Heb je verder helemaal geen reactie gehad over je lutinootje??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

22 augustus 2008, 19:57:50 #3409 Last Edit: 22 augustus 2008, 20:00:11 by Valerie
Dankje Caroline.

Ik heb niks meer gehoord van de lutino.  :(
Ik kan morgen niet met Peppie terecht. De preparateur gaat een paar daagjes weg. Maar het is goed dat ik Peppie in de vriezer bewaar.
Ook ga ik toch nog even bij preparateurs wat dichterbij snuffelen. Of die net zo professioneel te werk gaan.
Ik ga voor Luna een ander mannetje zoeken, zodra alle jongen (m.u.v. 1 jong) weg zijn.
Han zei in eerste instantie dat ik Luna moest opgeven voor herplaatsing.Maar die heb ik meteen voor gek verklaard. Ik m'n eerste jonkie ooit wegdoen? Ik dacht het niet!
Ik heb al een aanbod gehad hier, maar wil toch eigenlijk een valkje met split lutino (net als Peppie had).
Er zit geen direkte haast bij. Luna houdt zich goed. Gelukkig maar.
Ook Valko lijkt haar wat te troosten, want komt af en toe uit het blok bij d'r zitten.  :)

*Manon*

Hoi Valerie,

Fijn dat Luna een nieuwe man krijgt  ;D
Zijn de jongen op één na allemaal gereserveerd?
Ik hoop dat je snel een preparateur vind in de buurt, zodat je Peppie niet langer meer in de diepvries hoeft te bewaren.

Groetjes Manon

Valerie

Dankje, Manon.
Nee, ik heb nog 3 jongen zonder huisje.  :-\

Kimm

hoi,

ik wens je nog veel sterkte.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Valerie

Hoi Ann,

Jij ook een hele fijne dag!

Het cinnamon popje van Valko & Daffy wordt ook opgehaald. :) Alleen nog afspreken wanneer (en hopen dat ze zich niet bedenken).
Dat betekent dat er nog 2 wildkleurtjes overblijven.
Ook ga ik dan een zoektocht beginnen naar een wildkleur ventje (bont mag ook), split bont X1( cinnamon) gepareld x2 lutino of split lutino gepareld en geen split cinnamon.
Liefst een ventje wat kleine stukkies fluit en brabbelt zoals Peppie (voor Luna), tam hoeft niet. Ik wil geen lief valkje meer (kroelvalkje), waar ik me te sterk aan ga hechten.

Valerie

Het cinnamon popje is net opgehaald.
Klikte meteen. Daar heb ik weer eens een goed gevoel bij. :)

Valerie

De 2 cinnamon jongen van Peppie & Luna zijn net opgehaald.  :'(
Ik heb er een heel erg goed gevoel bij.
Ik ga ze missen, want het zijn kanjers van Peppie, maar ze komen heel goed terecht. :) Dat is goede troost.
Ik kreeg zowaar een doosje lekkere chocolaatjes.  :P Wat netjes toch. :) Dat heb ik nog niet eerder gehad.
Van 1 ding schrok ik wel behoorlijk. De 2 zijn vrij wild. Ze blijven echt niet bij je zitten en zijn best bang.  :-[
Terwijl het cinnamon popje eerder vanmiddag bij z'n nieuwe baasje op de hand bleef zitten en kusjes ontving.
Wat een verschil.  :o Ik voelde me wel wat vervelend dat ze zo wild waren. (dat heb ik nog niet eerder meegemaakt) Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen.
De jongen hebben ook behoorlijk wat meegemaakt met hun zusje weggevloegen en papa gestorven (wss door paniek in de kooi).
Han toont in ieder geval alle begrip voor me. :) Ook begrijpt ie nu dat ik het jongste jong wil houden.  :)
Ik hoop zo dat de 2 laatste eitjes van Peppie &n Luna uitkomen, ook al is er 1 beschadigd (maar dat had ik in het eerste nestje ook).
Pff, ik ga weer, want ik begin te ratelen...  ::)  ;D

Anke

Hoi Valerie,
Fijn dat je nu een goede preparateur hebt gevonden.
Zoek je voor Luna een volwassen man of mag het ook een jonkie zijn?

Hier in het blok zitten namelijk twee bontjes.
Als ze geen parels krijgen zijn het mannen :)

Dit is de preciece mutatie
Bont split voor Witmasker {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
Ik woon alleen niet echt bij jou in de buurt....
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Valerie

Hoi Anke,

Dankje. Zou op zich mooi lijken, maar een babyvalkje lijkt me niet echt de oplossing. Die zal nog geen interesse tonen in Luna.
Ik heb eigenlijk een volwassen man nodig. Een waar ze evt weer een nestje mee kan hebben.

Anke

Citaat van: Valerie op 23 augustus 2008, 23:10:24
Hoi Anke,

Dankje. Zou op zich mooi lijken, maar een babyvalkje lijkt me niet echt de oplossing. Die zal nog geen interesse tonen in Luna.
Ik heb eigenlijk een volwassen man nodig. Een waar ze evt weer een nestje mee kan hebben.

Hoi Valerie,
Ik dacht al zoiets :)
Hopelijk vind je snel de juiste man voor Luna.
Succes met je zoektocht!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes