21 juli 2025, 12:04:56

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

HAHAHA, dus als ze hier niet uitkomen, moet ik die nepeitjes maar naar Anja brengen.  ;D ;D ;D

Anja

Mijn geheim is onthuld lees ik wel ;D ;D ;D ;D

met de 3 eitjes.

Groetejs Anja

Valerie

De stand is inmiddels 4 eitjes...  ;D

Peppie is ook betrapt IN het blok.  ;D ;D
Ik hoop op een nestje, tegelijkertijd met Valko & Daffy (mocht er wat mis gaan, kan ik overleggen). Maar niet allemaal wildkleurtjes, die raak ik slecht kwijt.  :-X

Kimm

hoi valerie,

heee het gaat goed hier! 4 eitjes! gefeliciteerd. ik hoop dat ze goed uitkomen en dan wil ik foto's zien ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valerie

Hoi hoi,

Veel gebeurd in 1 week tijd. Ik ben ontzettend moe.
Drukke week achter de rug (dinsdag van 8 tot half 6 gewerkt en door naar een sollic  gesprek tot 8 uur, half 9 thuis).
Inmiddels heeft ook Luna 3 eitjes gelegd (mss al 4).
Ook heb ik een zware knoop doorgehakt en de knappe Kyla voor herplaatsing opgegeven.
Het gaat echt niet langer. Het geeft te veel stress en Kyla wordt er niet gelukkiger van, bij 2 nestjes zitten en ruzie krijgen... bloedende teentjes...  :'(
Het hele verhaal kan je bij herplaatsing lezen.

Voor iedereen: fijn weekend.  :-*
Weet niet wanneer de volgende update komt, volgende week is ook een extra drukke week.  ;)

Valerie

Luna heeft ook al een 4de eitje gelegd. Vandaag heb ik nog niks gezien. Laat het maar bij 4 blijven voor mij. Dat maakt het iets makkelijker voor een eerste nestje en ook 2 koppels.
Voor Kyla heb ik als tussenoplossing een kleine kooi (het bovendeel) in de binnenkooi gezet. Zo kan hij het nest niet verstoren en zit niet alleen.  ;)

Valerie

Hoi hoi,

Surprise! Ik had al een paar dagen niet meer in het blok bij Valko en Daffy gekeken.
Volgens mij zou ik pas komende week jongen verwachten.
Dus ik vanmiddag even (bij het verschonen van water en voer) in het blok kijken.
Tref ik daar het volgende aan:

Ik kon m'n ogen niet geloven.

Kan het kloppen dat jong 3 1 dag oud is (vannochtend geboren)? Hij was vrij klein en het dons nog niet 100% open.
De andere dan van 20/6 en 18/6? Kan ik die volgorde aanhouden?

Ik stond wel echt te kijken.
Ei 4 is een barst in en piept.  :)

Caroline

Ik heb afgelopen week 4 donsjes hier geboren .... als ik die vergelijk met donsje 3 .... lijkt donsje 3 me niet vandaag geboren hoor.

Ik denk dan eerder gisteren of eergisteren.

In ieder geval .... gefeliciteerd.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Wat een dotjes. Gefeliciteerd met de 3 donsjes.

Groetejs Anja

Mara

Hoi Valerie

Gefeliciteerd met de drie mooie donsjes. Prachtig. En ik moet me bij Caroline aansluiten, het derde donsje lijkt me niet een donsje van vandaag, eerder van eergisteren of de dag daarvoor.

Groetjes

Mara

Valerie

Hoi hoi,

Donsje 3 is echt nog heel klein, hoor. Het dons was nog niet volledig open en opgedroogd. Ik heb ook donsje 1 en 2 met de pagina kweken vergeleken en 5 daagjes oud kan kloppen.
Maar als ik donsje 3 vergelijk, lijkt dat op dag 2.
Dan zijn ze 2-4-6 daagjes oud.
Donsje 3 had een lege krop (later wel weer gevuld) en zo zag ik ook dat ie nog erg klein was.
Dat ik niks gehoord heb in het hok.
Maar ja, heb de laatste dagen (woensdag en donderdag) hoofdpijn gehad en maar heel kort geweest bij de vogels.
Maar gisteren ook niks gehoord in het blok.  ??? Raar.
Normaal hoor ik meteen de piepjes en zeker voergeluidjes.  ??? ???

Caroline

Wanneer zijn de eitjes gelegd dan, dat je er zo naast zit .... een week is me nogal niet een verschil.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: Valerie op  4 juni 2008, 16:42:24
Daffy heeft vandaag eitje 3 gelegd. :)
Spannend.  :)

Dit schreef je 4 juni .... dat betekend dat eitje 3 vandaag 18 dagen bebroed is .... het kan dus uiterst gisteren geboren zijn, na 17 dagen broeden uit het eitje gebeurt hier regelmatig maar korter broeden .... lijkt me onlogsich.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Hoi Caroline,

Eitjes zijn 31 mei, 2 juni enz.. gelegd. Maar ik meen me te herrineren dat ei 1 ook onverwachts er lag.
Het is dus erg snel. Ik had pas komende week jongen verwacht.  ???

Romy

Hoi Valerie

Gefliciteerd met de donsjes  :D
Maak je maar niet teveel zorgen over hun leeftijd. Zo lang ze maar gezond zijn is alles ok :)

Groetjes
Romy