18 juli 2025, 21:50:41

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Mara

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Fijne jaarwisseling.

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Hoi hoi,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die hier speciaal voor mij, in mijn boekje, al die lieve wensen kwamen plaatsen.  :-*
Ik schaam me diep dat ik zo afwezig ben geweest. Ik heb haast niemand online fatsoenlijk mijn beste wensen gegeven.
Ik ben ook heel weinig aktief geweest online, de afgelopen maanden. Ik had had het even te druk met het werk. En tijdens de feestdagen, ben ik ook niet online geweest. Vindt Han ook niet gezellig (en terecht).

Ik heb een hele fijne Kerst en een goede jaarwisseling gehad.

Helaas heb ik nog steeds niet de vaste baan waarvan ik droom. Vandaar dat ik dus nu even de tijd heb om online te komen en ook wat aktief te zijn. ;)

Met de vogels gaat het goed. Ik ga vandaag (of morgen als ik geen maskertje tegen het stof kan vinden) het binnenhok fatsoenlijk reinigen. Het is ook zo koud (nu ik dit jaar ook geen verwarming aan heb, tenzij bij vorst). De kooien en het hele hok hadden al lang schoongemaakt moeten worden, en ik had er geen zin in.  :-[ Nu maar eerst een stofmaskertje vinden (of ik red het schoonmaken niet, doot te veel aan stof) en dan de boel een flinke beurt geven. Ook deels mijn fout, want het riet was niet gesnoeid en dus liet ik de vogels niet naar buiten. ( Ricky zou anders te veel van het riet eten)  :-[  :-X Ze zijn dus een hele tijd niet in de buitenvolière geweest.
Moet snel verandering in komen!  :-X
Ik zal m'n best doen om ook een keer weer nieuwe foto's te maken. Maar daar heb ik ook zo weinig zin in. Er verandert niks. Het hok blijft hetzelfde en het zijn steeds weer dezelfde foto's.  :-\

Valerie

Rianne

Het wordt tijd dat het weer voorjaar wordt Valerie! Met dit weer is er ook niks aan om buiten of in de schuur bezig te zijn. :)

Valerie

Citaat van: Rianne op 14 januari 2008, 16:52:19
Het wordt tijd dat het weer voorjaar wordt Valerie! Met dit weer is er ook niks aan om buiten of in de schuur bezig te zijn. :)

Dat heb je helemaal goed, Rianne.
Straks vraag ik Han of hij een stofkapje klaarlegt, dan kan ik morgen het hok een keer goed schoonmaken.  ;)

Romy

Hoi Valerie

Fijn dat alles goed met je gaat! Hopelijk brengt 2008 je die vaste baan waar jij van droomt :)

Je hebt erg mooie foto's geplaatst van je valkjes! Ik heb er alvast van genoten!

Ik begrijp ook maar al te goed dat je het niet echt ziet zitten om in de kou het hok te gaan verschonen! Flupke's kooi doe ik in de garage waar het nooit écht koud is, en toch zie ik er steeds tegenop, brr ;)

Groetjes
Romy

Valerie

Citaat van: Romy op 15 januari 2008, 09:25:45
Hoi Valerie

Fijn dat alles goed met je gaat! Hopelijk brengt 2008 je die vaste baan waar jij van droomt :)

Je hebt erg mooie foto's geplaatst van je valkjes! Ik heb er alvast van genoten!

Ik begrijp ook maar al te goed dat je het niet echt ziet zitten om in de kou het hok te gaan verschonen! Flupke's kooi doe ik in de garage waar het nooit écht koud is, en toch zie ik er steeds tegenop, brr ;)

Groetjes
Romy

:-* :-* :-*
Jij brengt echt een glimlach op mijn gezicht.  :) Dankje, Romy. Dat zijn hele lieve woorden.  :-*

Romy

Heel graag gedaan hoor Valerie  :D
Ik ben erg blij dat ik een glimlach op je gezicht kon toveren  :-*

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Valerie,

Wat een mooie foto's.

Ik hoop voor ons allemaal dat het heel snel lente gaat worden.

Groetjes Anja

Valerie

15 januari 2008, 21:34:36 #3130 Last Edit: 15 januari 2008, 21:39:19 by Valerie
Zitten jullie allemaal? Klaar voor de schok?  :-X
Zo vuil zag 1 hoekje an het binnenhok eruit:

het vervoerskooitje is afgewassen en richting zolder verhuisd (ook de broedblokken. al wat niet gebruikt wordt momenteel kan dan ook geen onnodig stof vatten). De tasjes zijn weg.
De vloer is geveegd, gestozuigd en licht met nat afgenomen (schuren ga ik later nog doen, ook de kooien moeten nog).

Zo ziet hetzelfde hoekje er nu uit:

Zo vies waren de boxen met stof (die staan onder de binnnkooi):

Zo ziet het er onder de binnenkooi nu uit:

Dit is de tijdsklok, die ik heb voor het licht (voor het schoomaken):

Snappen jullie nu hoe diep ik me (en terecht) schaamde voor de troep?

Ik hoop morgen nog tijd over te hebben om de vloer te schuren en de kooin te verschonen en snel een sopje te geven.
:-[ :-X de jockkooi (alias broedkooi) is dus ook nog niet schoongemaakt. Die staat met bodembedekking nog, zonder valkjes, stof te vatten.  :-[ :-X

NB. De foto van hoe het er oder de jockkooi uitzag, durf ik niet te tonen...zaagsel op de vloer.  :-[

Anja

Hoi Valerie,

jij hebt wel eer van je werk zo :D ;D
Het ziet er weer spik en span uit hoor.

Die boxen heb ik ook, die zijn wel lekker makkelijk hè.

Groetjes Anja

Valerie

Die boxen zijn HEEL makkelijk.  :)
Ik ga een rooster opmaken voor het schoonmaken. Hou ik wel op m'n kalender bij, want het maandelijks verschonen (schoonmaken en volledig nieuwe bodembdekking) is hier dus echt geen spraken meer van.  :-X :-[ :-\
Dan maar op de kalender zetten elke maand wanneer het gebeuren moet. Zo kan ik er niet aan ontkomen. Koud of niet.  ;)

Wilma1

Hoi Valerie,
Ik kom toch ff buurten hoor  :P en met meer valkjes heb je ook veel stof dat het niet prettig is met nattigheid en in de kou schoon te maken, kan ik me voorstellen  :-\

Ja een voliere heeft ook weer voor- en tegendelen....voordelen  :D stof buiten en vogels  lekker genieten...nadelen, koud  :-\ als je moet schoonmaken in de herfst/winter

En laten we eerlijk zijn, wie vind schoonmaken nu leuk, ook al hoort het erbij ??? Het móet nu eenmaal, maar anders zou je blijven uitsellen en wordt het alléén maar meer werk  ::)

Het NAT doen scheelt veel stof voor jezelf en het "verplaatsen"van het stof!!!

Ik vind de foto's ook leuk om te zien!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Dierenfreackske

Hoi ....ik vind schoonmaken wel leuk .......hihi (grapje)
Je hebt wel inderdaad een nadeel in de winter voor het schoonmaken dat het koud is he ! En vies en nat nu met
dat vervelende regenweer ook altijd he ! Grtjs Ann