20 juli 2025, 13:22:04

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Mandy

Ach ja die aminozuren, de zoveelste mogelijke reden in de rij tegen plukken.
Ik gebruik Avian Triovit en dat is ook verrijkt met aminozuren maar helaas zonder resultaat. :-\
Net als al het andere wat gezegd wordt.
Zolang we niet zeker weten wat de reden is kunnen we er ook weinig aan doen.
Die aminozuren blijft ik wel geven maar meer doe ik er ook niet meer aan. Zo lang het beperkt blijft tot de kopjes en ze niet helemaal kaal worden vind ik het goed voeren belangrijker als het plukken.
Maar het is en blijft wel erg vervelend. :(
En hier zie ik ook verschillende poep bij de jongen hoor, van klei tot dunnere ontlasting. En inderdaad, vaak zie je als je ze vast hebt dat ze dan poepen. Ik denk door de stimulans tot activiteit. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Valerie

He Mandy,

Ik vind het goed voeren ook veel belangrijker hoor. Kale koppies is wel zonde, maar dat groeit later zo weer aan. Als ze niet goed gevoerd worden, heb je grotere stress.
Maar Daffy heeft de dons al geplukt (wass die aminozuren).
Maar ik zie het wel. Zolang ze gezond zijn en een goed tehuisje vinden, ben ik blij. :)

Valerie

Ja Rianne,

En ik denken dat Daffy hem gehapt had.  :-X
Het plukken is geen aangeleerd gedrag hoor. Daffy doet het normaal alleen als ze een nestje wilt. En omdat het zo vroeg was, moet het die aminozuren wel zijn.
Ik geef weinig eivoer ivm coli bacterie. Haar ontlasting is weer water.  :-\ Ik ga er maar gewoon vanuit dat het door de jongen en vele drinken komt.

Valerie

Hoi hoi!

Lang niks laten horen.

Er zijn ondertussen al 3 valkjes uitgevlogen en 1 nieuw eitje.  :-X :-\
Ik krijg geen reacties meer op mijn advertenties. :(
Straks ga ik even informeren bij de dierenwinkel wat zij er voor geven en hoe dat gaat.
Ik doe het niet graag, maar ik kan de jonge valkjes echt niet houden. Daar heb ik onvoldoende plek voor.  :-\

Verder heb ik eigenlijk geen nieuws.

Valerie

UPDATE...

De 4 jonkies zijn intussen volgroeid.  bonte is gereserveerd en gaat naar Antwerpen.
De andere 3 (wildkleurtjes) zoeken nog een huisje.
3 van de 4 zijn zo goed als zelfstandig. Zitten al bijna een week bij de andere valkjes zonder papa en mama.
Het 4de heb ik gisteren uit het blok gezet. Die is bijna 7 weken en tijd dat die er ook eens uit kwam!
Daffy heeft intussen tijd 4 eitjes in het andere blok gelegd. (ik dacht haar misleid te hebben met 2 nepperds. Ze legde er maar 2. Paar daagjes geleden merkte ik dat er toch 4 van hun lagen.  :-\ )
Vandaag het andere blok schoongemaakt en ontsmet. Morgen ga ik daar de eitjes in overleggen, want dat blok leent makkelijker tot nestcontrole.  :)
De geplukte koppies beginnen weer aardig vol te worden en de valkjes krijgen weer kuifjes. :)
Wel zijn ze vrij wild.
Ik ben er niet in geslaagd ze tam te houden.
Ik ga vanaf morgen de bonte regelmatig mee naar binnen nemen om wat tammer te maken. Anders schaam ik me rot, wanneer ik die mee naar Antwerpen neem.

Caroline

Ik zou niet het blok met de eitjes verwisselen.

Maar wachten tot het donsjes zijn geworden.

De ouders verlaten namelijk makkelijker hun eitjes dan hun jongen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Oops, te laat, Caroline.
Het blok is omgewisseld. Maar ik had het even open laten staan en ze zitten er al weer op.
Maar Daffy was eerst fenijnig toen ik de kooi in kwam met m'n hand. Alle eitjes mooi overgelegd en het ene blok weg.
Dat was zo vervelend met controle. Omdat het blok zo hoog staat (op 2 zitstokken), kon ik er niet inkijken, zonder het te verschuiven.
Bij het andere blok kan ik de voorkant omhoog halen. ;)

Valerie

FOTO'S![/glow]

De jongen zien er supermooi uit! De koppies beginnen weer in de veren te komen.

Mara

HOi Valerie

Wat zijn het toch mooie jongen hoor. En wat groeien de veertjes goed aan.
mara

Anke

Hoi Valerie,
Leuke jongen hoor!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Valerie

Dankje! :)

Er wordt gewoon gebroed hoor, Caroline.
Valko zat er daarnet op. ;)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

:-[  :-X
Caroline,

Jij had toch gelijk hoor! Van voormiddag waren ze er allebei af en de eitjes waren koud.
Heb dan toch maar het ander blok weer neer gezet en de eitjes overgelegd. Toen gingen ze er meteen weer op.
Of ze er nu lang afgeweest zijn, weet ik niet. De eitjes voelden wel koud.
Ik zie wel of ze nog uitkomen of niet. Ik heb trouwens niet eens gekeken of ze bevrucht zijn. Ik stoor ze verder niet. Ik kan er dan alleen maar weer van leren.  :-[ :-X

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Hoi!

Caroline,

Het gaat toch nog goed!  :D Vannacht is er een eitje uitgekomen. Vanochtend lag er een donsje onder Daffy.  :)
Ik ben benieuwd wat het wordt.

De jongen die ik niet kwijt raak, gaan wss deze week of volgende week naar de dierenwinkel. Daat mogen ze net zo lang zitten tot ze een huisje hebben en worden ze goed verzorgd EN krijgen aandacht. (nee, ze gaan niet zomaar naar een winkel).  ;)