20 juli 2025, 17:19:07

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

nee Caroline, ik ben bang dat Daffy plukt. Ik hoop dat ik het fout heb, maar ik betrapte ze vandaag op hun dons.  >:(  :-\

Mandy

Misschien valt het wel mee en hebben ze gewoon wat minder dons. En de pennetjes beginnen al door te komen. Normaal zit op dat puntje het donsveertje en dat valt af zodra de hulsjes los laten. Met dat doorgroeien lijkt het dons soms ook minder te worden.
Balen van het eitje met het 5e jong, maar geliciteerd met deze 4 jongen, ze zien er verder goed uit. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mara

Hoi Valerie

Jammer van donsje 5 maar je hebt wel 4 schitterende donsjes.

Mara

Valerie

He Mandy,

Wat leuk dat jij ook even komt kijken! :)
Het is echt donsplukken, wat Daffy doet.
Ik ben gaan opzoeken in een boek en daar stond dat, bij gebrek aan aminozuren, de pop soms in in erge gevallen de dons plukt.
Maar dat maakte me nog niet direkt ongerust. Ik heb even de foto's van vorig jaar bekeken. Daar hadden ze allemaal nog dons, terwijl de pennen doorkwamen.
Ik heb vandaag maar extra veel eiwit gegeven, en geruld. Ook rijst gegeven en wat appel. Ik moet met Daffy uitkijken voor teveel eiwit (e-coli).
Maareh... hoelang blijft een broedend koppel lopende ontlasting hebben? En is het normaal dat het bij de jongen als een straal er uitspuit? (niet altijd, maar soms, als ik ze in de hand heb).
Jong 2 & 3 zijn wildkleur of cinnamon. Ik hoop cinnamon. De kuifjes worden donker.
Vandaag zijn ook deze jongen geringd. De vorige keer vielen de ringetjes er weer af.  ;)

Caroline

:o Eruit spuiten!!  ???

De jongen hier van diverse nesten hebben altijd kleiachtige poep, die ze ook tegen de zijkanten van de blokken aan smeren.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Valerie

Hier hadden ze ook wat klei-achtige poep die inderdaad heel erg goed bleef plakken aan de zijkanten.

Mara

Valerie

Hoi,

Reageer wat laat, maar heb geen tijd gehad (zit nu stiekem tijdens het werk, onder de fitness, te typen).
Ze hebben ook klei-achtige poepjes, meestal.
Maar was een paar keer net zoals bij een baby, die je verschoond en je even onderplast.  ;D
ik vroeg mij af of dat normaal was en van de angst kan zijn?

Valerie

Het groeit hier als kool.
Vandaag het blok schoongemaakt, want het plakte en stonk enorm.Lekker verse laag zaagsel. :)

Jong1 :

Jong 2:

Heeft iemand ervaring met aminovit van Topo? Het is poeder en moet 1 gram per 2- 8 vogels. Het mag niet door het drinkwater, wel door het voer.
Ik heb het gehaald omdat Daffy plukt. En omdat ze het dons plukte, zal dit toch een tekort aan aminozuur geweest zijn. Ik hoop dat het nu beter zal gaan.  ;)

Anke

Hoi Valerie,
Ik begin je dagboekje te lezen en ik val met mijn neus in de boter, wat een schattige jongen :)
Zie ze daar nou eigenwijs zitten ;)
Geniet maar lekker van je kleine grut :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Valerie

:-[
Dankje, Anke! Ik ben blij dat je het mooi vindt! :)

Valerie

Afgelopen zondag heb ik de schrik van m'n leven beleefd.
Zie ik de jockkooi vol bloed hangen en het drinwater vol met bloed. Valko onder het bloed.  :o
Ik het blok open en 1 voor 1 alle jongen gecontrollerd. Niks aan de hand. Daffy: niks aan de hand. Valko: ook geen wond te bespeuren.
Later zag ik dat ie het puntje van een nagetje mist. Hoe dat gebeurd is weet ik niet, maar het is wel nog goed gegaan, gelukkig. :)

Anke

Hoi Valerie,
Tjonge dat is schrikken overal bloed :o
Gelukkig viel de oorzaak mee.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Valerie

Dat is inderdaad behoorlijk schrikken. Gelukkig maar dat het niets ernstigs was.

mara

Valerie

Rianne

Hoi Valerie,

plukken komt niet perse van een tekort aan aminozuren. Het kan ook door hun zelf aangeleerd gedrag zijn. Mijn valkjes zitten aan de pellets en nog plukken ze, dus die doen dat niet vanwege een voedingstekort.
Je kleintjes zien er schattig uit! :D
Sja, hoe zo'n nagel scheurt, het kan maar zo. Ik heb het ook eens gehad en liet het valkje toen ontsnappen ::) Ik vreesde het ergste voor mijn witte gordijnen en muur maar de schade viel gelukkig mee ;D