20 juli 2025, 05:15:15

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi Marja,

Lees nu je berichtje hier pas.Had gisterenavond je IM beantwoord. Was te laat om nog te bellen.
Het ene wildkleurtje, dat vandaag is uitgevlogen, komt ook al heel mooi in de veren te zitten. Met uitzondering van het kopje dan.  :-\ Ik heb de pech dat de moeder de jongen in het blok plukt.  >:( Maar daar doe je toch niks aan.
Ik zag een hele tijd terug dat de jongen bij een nestje van Jura ook geplukt werden. Het waren ook net van die gieren. Maar dat maakt ze niet minder lief. :)
De wildkleurtjes zijn nu  5 weken. Ze worden heel erg goed gevoed door de ouders en ik haal ze er ook nog iedere dag uit.
Maar zoals ik al aan je kon horen, zal het valkje wel in no time tam zijn. :)

Valerie

Het zal toch wel niet zeker?  ::)  ;D
Daffy en Valko paren weer regelmatig.  ::)
Ik heb geen interesse in wwer een nestje, hoor!
Dus dat wordt maar alvast uitkijken naar nepeitjes.

remco1976

hoi valerie,

je kunt de eitjes altijd bewaren,en dan aan iemand geven die een koppel vogels kan geven die het niet voor elkaar de eitjes teberuchten.hoe is het met je nieuwe voliere?

gr.remco

Valerie

:-[ :-X
De voliere is nog niet af.  :-[
Ik ga Han wel moeten zeggen, dat als ze niet voor september naar buiten kunnen, hij de hele winter met valkjes binnen zal zitten, die af en toe ook wel eens vrolijk fluiten en krijsen.  ;D

Valerie

Ik heb de poll gesloten. Kyla blijft Kyla ( tenzij het toch een mannetje blijkt te zijn  ;D ).
De cinnamon heet nu Luna.

Valerie

Fototijd!!!!  ;D
Lang geleden: Peppie!!! Kroeltijd!!

En de jonkies!

bobbie

Hoi Valerie,

Wat een ontzettende lieverdjes  heb je, schattige jonkies.

Wat gaat het hard he. Al uitgevlogen, wow.

Geniet er nog maar van.

Groetjes, Nel :)

Valerie

Ik geniet er zeker van, Nel! :)
Bij jou zijn ze ook al mooi! Weer een mooie handtekening heb je!

Valerie

Gisteren zag ik dat jong 3 uit het blok was. Dus ook al uitgevlogen.
De 2 wildkleurtjes zijn nu beide gereserveerd. :)
Vanavond kan ik wss een leenkooitje ophalen om de jongen apart te zetten en zo te kijken of ze zelfstandig zijn. :)
Dan kunnen ze over een goede week weg.
Kyla en Peppie zaten gisteren avond te kroelen! Laten er ook geen gras over groeien!  ;D
Zouden ze het van Valko en Daffy hebben afgekeken? Die paren weer daags.  ::)
Heb al geinformeerd. Ik kan ten alle tijden nepeitjes krijgen bij de dierenwinkel hier in de buurt. :)

es

Hoi Valerie,

Ach gos wat een poepies zeg  :-*
En die kroelfoto met Peppie, llllllliiiiiieeeeeefffff.

caro

Hoi Valerie,

Wat een leuke foto's. De jonkies zijn zo groot, jammer is dat he. Het gaat veel te hard.

Geniet er nog maar even van.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Valerie

Ik heb een leenkooi! De drie uitgevlogen jonkies zitten appart.
Nou, ik kreeg ze haast niet te pakken in de jockkooi. Ze hadden al eerder apart gemoeten! Het lijkt of ze wild zijn. Desnoods haal ik ze om te wegen naar een andere kamer, waar ze rustiger worden.
Het is wel de bedoeling dat ze tam zijn als ze opgehaald mogen worden.  :-\
Kyla zegt echt alles na wat de anderen zeggen. Ze zegt zelfs 'kiekeboe!'.  ;D

Valerie

De 2 oudste doen het uitstekend! Jong 3 niet. Die is van 99 naar 87 gegaan. ( de anderen bleven op 72 en 76)
Ik heb het jong weer bij Valko gezet. Werd gelijk gevoed.
Nu afwachten of ik hem/haar alsnog terug apart zet en af en toe bij de ouders voor een voeding.
Jong 4 is nog niet uitgevlogen en ik heb een nieuw ei in het blok!  :-X :-\

Valerie

Jong 4 is uitgevlogen!
Daffy gaat een 2de eitjes leggen! (straks kijk ik bij de welkoop of ze nepeitjes hebben).
Jong 3 weegt nu 86 g. De anderen blijven goed op gewicht!
Alle 4 de jongen zijn gekortwiekt! Ik heb het aangedurft en het is goed gelukt!
Ik had tamme valkjes belooft en vnl de 2 wildkleurtjes werden wild en moeilijk te vangen. Nu blijven ze wel op m'n hand zitten. De nieuwe eigenaren waren dit toch al van plan.
Wel hoop ik dat het tijdelijk is, want ik heb mijn eigen valkjes niet gekortwiekt. (buiten de 2 jonkies dan, maar dat laat ik weer aangroeien bij de rui).
Verder heb ik geen nieuws.
Han gaat buiten de voorbereidingen maken om de volière te plaatsen (stoepbanden om de panelen op te zetten, grond is ongelijk) en de garage vrijmaken.

remco1976

hoi valerie,

ziet er allemaal goed voor je uit,na het ruien zullen de veren weer goed aangroeien.dus je hebt een goede keus gemaakt.soms kan het niet anders en het kan ook geen kwaad.heb je al baasjes gevonden voor de 2 andere?of houd je die zelf?.ben benieuwt hoe je buiten voliere er uit gaan zien.dus spoedig fotos(hahahah)

gr.remco